Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Obudowa termostatu - czujniki
reptaill - 4 Lipiec 2014, 01:32 Temat postu: Obudowa termostatu - czujniki Witam
Panowie mam szybkie pytanie od plastikową pokrywą z przodu silnika znajduje się obudowa termostatu. Ja mam w niej wkręcony jeden czujnik na wtyczkę 4-pinowa pozostałe 2 otwory zaślepione śrubami. Na jakie czujniki są pozostałe 2 otwory, i czy można użyć jednego z nich w celu przerobienia układu wentylatora chłodnicy z wiskozy na elektryczny na zasadzie dodatkowy czujnik który puszcza napięcie na wiatrak przy 90st.C
Javoreczek - 4 Lipiec 2014, 10:01 Temat postu: Re: Obudowa termostatu - czujniki
reptaill napisał/a: | Na jakie czujniki są pozostałe 2 otwory |
Czujnik temp. dla układu klimatyzacji. Czasem też czujniki temp. dla sterownika silnika i dla wskaźnika były rozdzielone.
reptaill napisał/a: | czy można użyć jednego z nich w celu przerobienia układu wentylatora chłodnicy z wiskozy na elektryczny na zasadzie dodatkowy czujnik który puszcza napięcie na wiatrak przy 90st.C |
Można, aczkolwiek pamietaj, że tam jest dość duży wiatrak potrzebny, więc jeśli chodzi Ci o oszczędnośc i zastąpienie wiskozy 100W wiatrakiem od Poldka, to może się on okazać niewystarczający. Zwłaszcza jesli chłodnica zakamieniona i mimo sprawnego wisko silnik się nadmiernie grzeje.
tom1245 - 4 Lipiec 2014, 10:51
Javoreczek moc silnika nie zawsze ma dużo wspolnego z wydajnoscia wentylatora
http://allegro.pl/cienki-...4309061876.html
moc 120W wydajość 73623l/min
reptaill do merca gwintem pasuje czujnik z bymki
reptaill - 4 Lipiec 2014, 11:03
Javoreczek, ja mam klimę i mam tylko jeden czujnik. Od klimy to jest chyba czujnik ciśnienia w osuszaczu. O czujniku temp do klimy to wiem że jest ale chyba w kabinie ale w komorze silnikowej...
Javoreczek - 4 Lipiec 2014, 17:32
tom1245 napisał/a: | moc silnika nie zawsze ma dużo wspolnego z wydajnoscia wentylatora |
Słuszna uwaga. Wspomniałem po prostu o tym wiatraku od Poldka, bo znajomy kiedyś do E36 takie coś założył i była to kompletna porażka
reptaill napisał/a: | ja mam klimę i mam tylko jeden czujnik. Od klimy to jest chyba czujnik ciśnienia w osuszaczu. O czujniku temp do klimy to wiem że jest ale chyba w kabinie ale w komorze silnikowej... |
No to widać jakoś to u Ciebie ogarnęli tym jednym czujnikiem. W osuszaczu jest czujnik cisnienia, a w kabinie czujnik temperatury wnętrza. Poza tym klima ma tez czujnik temperatury silnika, który w M111 jest montowany zwykle na obudowie termostatu.
Z resztą nie ważne. Jeśli masz tam miejsce to smiało możesz założyć tam kolejny czujnik.
tom1245 - 4 Lipiec 2014, 19:25
Javoreczek napisał/a: | tom1245 napisał/a: | moc silnika nie zawsze ma dużo wspolnego z wydajnoscia wentylatora |
Słuszna uwaga. Wspomniałem po prostu o tym wiatraku od Poldka, bo znajomy kiedyś do E36 takie coś założył i była to kompletna porażka |
dobrzy są też ludzie którzy wentylator ssacy ładuja jako pchajacy po odwruceniu polaryzacji na silniku szum tylko to robi nie przeciag i zdziwienie czemu w np. w poldku działa w miare a tu kupa
polofix - 4 Lipiec 2014, 19:34
Jeśli 4 pinowy czujnik to napewno masz klimę. No i taką wersję jak ja. Te czujniki są tak zrobione że jak wisko ci siada to wentylatory od klimy załączają się już na pewną prędkość przy 95*C gdy temperatura jeszcze wzrośnie do 105*C załączają się na pełną prędkość. Czyli wspomagają chłodzenie. Żeby przerobić je tak żeby chłodziły już np od 90* trzeba by oszukać czujnik np podłączając rezystor/potencjometr w szereg/równolegle wyskalować z czujnikiem i powinno się to sprawdzić. Jakiś czas miałem zepsute wisko i zamontowałem czujnik od poloneza [przy termostacie] , przekaźnik, bezpiecznik 30A i w kostkę od wentylatorów i też działało. Ale to już druciarnia.
A tak w ogóle polecam kupić ci wisko i problemy się skończą.
Warunek - 14 Luty 2016, 12:39
Javoreczek napisał/a: | czujniki temp. dla sterownika silnika |
Heja.
Który odpowiada za sygnały dla sterownika silnika?
https://drive.google.com/file/d/0B_xou60qd9h7OGxZaExvdm84WDA/view?usp=sharing
Wiem na tą chwilę, że środkowy daje sygnał na wskazówkę na zegarach.
Więc lewy lub prawy i do czego będzie ten trzeci?
wiskontii - 14 Luty 2016, 12:46
Warunek, Ten na 2 piny bez obudowy to moim zdaniem czujnik ssania tamten 3 niewiem
ralf - 14 Luty 2016, 13:15
Warunek napisał/a: | Który odpowiada za sygnały dla sterownika silnika? |
Patrząc na fotę ten po lewej. Po prawej czujnik dla klimatyzacji.
Warunek - 14 Luty 2016, 18:50
ralf napisał/a: | Patrząc na fotę ten po lewej. Po prawej czujnik dla klimatyzacji. |
Jakie powinien wskazywać opory (Om) na zimnym i nagrzanym silniku?
ralf - 14 Luty 2016, 19:28
Cytat: | Jakie powinien wskazywać opory (Om) na zimnym i nagrzanym silniku? |
W tej kwestii mogę jedynie podesłać ten temat, chociaż tu jest inny czujnik. :
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22063
Warunek - 14 Luty 2016, 22:00
ralf napisał/a: | inny czujnik | to fakt, ale myślę, że opory powinny być podobne. Pomierzę i zobaczymy co i jak.
Dzięki
|
|
|