Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zakres wskazań
Autor Wiadomość
reptaill 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Opole
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 15:24   Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zakres wskazań

Witam

Panowie mam pytanie odnośnie wskazań czujnika płynu chłodzącego. W moim jest jeden 4 pinowy. Czy on odpowiada za dostarczanie sygnału odnoście temperatury do PMS-a?
Mam problem z samochodem a mianowicie znikły mi wolne obroty na zimnym silniku czyli potocznie zwane ssanie. Po podłączeniu do komputera w warunkach gdzie auto stało na dworze przy temp 2 st.C przez 8 godzin bez odpalania czujnik pokazuje 38st.C.

Czy to jest normalne, i czy może to być powodem braku ssania na zimnym??

Dodam że jak jadę do pracy, o 6 rano gdzie przeważnie jest temp. na minusie samochód po odpaleniu potrafi zgasnąć po włączeniu wentylatora nawiewu, grzania szyby i świateł. Dodatkowo każde dodatkowe źródło poboru prądu obniża wolne obroty coraz bardziej (brak jakiejkolwiek kompensacji obciążenia ze strony sterownika PMS w postaci podwyższenia obrotów)

Dodam jeszcze że pokazał się błąd na kompie odnośnie czujnika wału (raz na jakiś czas podczas odpalania zanim jeszcze silnik zaskoczy potrafi wskazówkę bezwładnie szarpnąć szybko w okolicę 3tyś ale gdy silnik zaskoczy wskazania są już prawidłowe)
_________________
W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 18:54   

sprawdź rezystancję tego czujnika. Przy temperaturze w okolicach 0 st. powinien mieć jakieś 9-10k, a przy tych 38 st. 2-3k.
Wiązka w jakim stanie? Te przewody do czujników z przodu silnika też się sypią i jakieś upływności w wiązce mogą wpływać na odczyty.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
reptaill 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Opole
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 19:32   

Javoreczek, ostatnio jak się tak zaczęło dziać to wziąłem się za wiązkę. Rozwijałem izolację (nasi już tam byli - niestety) do momentu aż izolacja na przewodach była ok a potem każdy z osobna izolowałem i splotłem z powrotem w jedną całość. Także jeśli chodzi o sygnały powinno być ok.
Dziwi mnie tylko fakt że wskaźnik temp na zegarach działa prawidłowo tzn podnosi się wskazówka po jakiś 4 minutach od zapalenia przy obecnych temp. Skala na zegarach zaczyna się od 40 st. więc przy czujniku który na starcie przy -4st. na dworze ma 38st wskaźnik na zegarach powinien momentalnie zacząć rosnąć.

Chyba że ma po prostu dziurę w pomiarach tzn pokazuje 38 ale zanim faktycznie ją osiągnie i ruszy w górę już z prawdziwymi pomiarami to właśnie musi minąć pare minut i od tego czasu jest już OK.

[ Dodano: 14 Styczeń 2015, 16:10 ]
Panowie robiłem kolejny skan testerem i o dziwo sygnał na zegary idzie dobry. Widać jak temp spadała po zgaszeniu auta natomiast sygnał idący do silnika sztywno pokazuje 38 st. W aucie mam jeden czujnik 4-pinowy. Czy to on może być powodem wariacji mojego auta?
_________________
W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,097 sekundy. Zapytań do SQL: 9