|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zakres wskazań |
Autor |
Wiadomość |
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 15:24 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zakres wskazań
|
|
|
Witam
Panowie mam pytanie odnośnie wskazań czujnika płynu chłodzącego. W moim jest jeden 4 pinowy. Czy on odpowiada za dostarczanie sygnału odnoście temperatury do PMS-a?
Mam problem z samochodem a mianowicie znikły mi wolne obroty na zimnym silniku czyli potocznie zwane ssanie. Po podłączeniu do komputera w warunkach gdzie auto stało na dworze przy temp 2 st.C przez 8 godzin bez odpalania czujnik pokazuje 38st.C.
Czy to jest normalne, i czy może to być powodem braku ssania na zimnym??
Dodam że jak jadę do pracy, o 6 rano gdzie przeważnie jest temp. na minusie samochód po odpaleniu potrafi zgasnąć po włączeniu wentylatora nawiewu, grzania szyby i świateł. Dodatkowo każde dodatkowe źródło poboru prądu obniża wolne obroty coraz bardziej (brak jakiejkolwiek kompensacji obciążenia ze strony sterownika PMS w postaci podwyższenia obrotów)
Dodam jeszcze że pokazał się błąd na kompie odnośnie czujnika wału (raz na jakiś czas podczas odpalania zanim jeszcze silnik zaskoczy potrafi wskazówkę bezwładnie szarpnąć szybko w okolicę 3tyś ale gdy silnik zaskoczy wskazania są już prawidłowe) |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 18:54
|
|
|
sprawdź rezystancję tego czujnika. Przy temperaturze w okolicach 0 st. powinien mieć jakieś 9-10k, a przy tych 38 st. 2-3k.
Wiązka w jakim stanie? Te przewody do czujników z przodu silnika też się sypią i jakieś upływności w wiązce mogą wpływać na odczyty. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 19:32
|
|
|
Javoreczek, ostatnio jak się tak zaczęło dziać to wziąłem się za wiązkę. Rozwijałem izolację (nasi już tam byli - niestety) do momentu aż izolacja na przewodach była ok a potem każdy z osobna izolowałem i splotłem z powrotem w jedną całość. Także jeśli chodzi o sygnały powinno być ok.
Dziwi mnie tylko fakt że wskaźnik temp na zegarach działa prawidłowo tzn podnosi się wskazówka po jakiś 4 minutach od zapalenia przy obecnych temp. Skala na zegarach zaczyna się od 40 st. więc przy czujniku który na starcie przy -4st. na dworze ma 38st wskaźnik na zegarach powinien momentalnie zacząć rosnąć.
Chyba że ma po prostu dziurę w pomiarach tzn pokazuje 38 ale zanim faktycznie ją osiągnie i ruszy w górę już z prawdziwymi pomiarami to właśnie musi minąć pare minut i od tego czasu jest już OK.
[ Dodano: 14 Styczeń 2015, 16:10 ]
Panowie robiłem kolejny skan testerem i o dziwo sygnał na zegary idzie dobry. Widać jak temp spadała po zgaszeniu auta natomiast sygnał idący do silnika sztywno pokazuje 38 st. W aucie mam jeden czujnik 4-pinowy. Czy to on może być powodem wariacji mojego auta? |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,097 sekundy. Zapytań do SQL: 9
|