To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Stuki w zawieszeniu po zmianie sprężyn i tulei

Anonymous - 23 Styczeń 2007, 14:40
Temat postu: Zawieszenie coś puka
Wiatm mam pewien problem z przednim zawieszeniem w MB c180 rok 1993, coś puka mi z przedniej lewej strony i nie wiem co, bylem ostatnio na szarpakach i nic mechnik nie wykryl, początkowo myslalem ze to gumy na laczniku stabilizatora, wymienilem i dalej to samo, pukanie wydobywa sie jak by z gornej czesci, dlatego wymienilem tez poduszki amorytzatora jednak to tez nic nie pomoglo, ma ktos jeszcze jakis pomysl co to moze byc
grzesiekx - 23 Styczeń 2007, 15:27

stasiu12, Mi pukal gorny wachacz. ale to raczej na szarpakach by wyszlo.
radams - 23 Styczeń 2007, 18:54

jak pamiętam, na przednim drążku stabilizatora są cztery gumy, wszystkie wymieniłeś?
Sprawdził bym jeszcze wolny sworzeń wahacza (ten przy kole). U mnie takie pukanie było i po wymianie tych elementów ustąpiło.
pzdr
Rafał

lojek - 23 Styczeń 2007, 20:35

Zobacz jeszcze w jkim stanie masz te kuliste końcówki drążka kierowniczego u mnie sa wybite i na szarpakach nic nie wyszłe ale dopiero po podniesieniu auta i szarpaniu za koło wyszło że to te końcowki.
Stukanie wydobywałe sie najczęściej wtedy gdy przejeżdzałem przez mały krawężnik i koła miałem skręcone, albo po skosie.

Camel- - 23 Styczeń 2007, 22:35

Pukanie przy jeździe? Może masz felge nie dokręconą ;) Kiedyś jeden forumowicz (z innego forum) mówił ze przejechał 80km na feldze dokręconej ręką, i sie zastanawiał czemu przez całą droge coś mu puka :P
Anonymous - 24 Styczeń 2007, 10:44

felgi napewno sa dokrecone, sworzeń dolnego wahacza tez wymienilem, gumy na lacznikach stabilizatora wymienilem wszystkie i dalej to samo, czy jest mozliwość ze amorytzator pomimo ze ma 70% sprawności bedzie pukał w sobie, bo chyba juz tylko to mi zostaje, ewentualnie kolumna kierownicza, czy ktos wie jak to jest kiedy kolumna jest uszkodzona?
zmichal - 24 Styczeń 2007, 10:53

Stasiu12 - na 99% stuka Ci przekładnia kierownicza!
Ja u siebie mam ten sam problem, na diagnostyce (na szarpakach) nic nie dało się wykryć. Powymieniałem gumy na drążku reakcyjnym i doszedłem, że to przekładnia.
Już kupiłem nawet nową przekładnię, ale nie mam kiedy jej wymienić.
W wielu artykułach na temat W202 pisano o nietrwałych przekładniach kierowniczych :(

grzesiekx - 24 Styczeń 2007, 14:00

zmichal, Ile zaplaciles za przekladnie bo ja tez mam do wymiany.
zmichal - 25 Styczeń 2007, 13:40

Ja kupiłem bardzo okazyjnie za 100,-zł! Koleś twierdził, że jest w idealnym stanie, no ale ja to będę mógł ocenić dopiero po zamontowaniu.

A tak średnio to kosztują (używki oczywiście) 300 - 500zł

perzu126 - 16 Czerwiec 2011, 22:03

Coś mi stuka w prawym przednim kole. Myslałem może, że to wachacz górny, ale po wejściu pod samochód wychodzi na to, że to w okolicy tego długiego drążka kierowniczego. N zdjęciu przedstawiam co i jak i mam pytania:

Czy element A na zdjęciu to wspornik drążka kierowniczego?

Czy element B to ten słynny(drogi bardzo) drążek kierowniczy i jego sworzeń? Podobno on jest wymieniany tylko w całośći, ale widze że jak by jest skręcony i dało się wymienić tylko sworznie?

A czym jest element C??

No i dobra, gdy byłem pod autem i ktoś mi wykonywał krótkie ruchy kierownicą to była cisza. Natomiast, gdy sam złapałem cały drązek ręką i zacząłem nim szarpać to coś zaczęło metalicznie stukać. Mam pewien dylemat, bo dźwięk jakby wydaje element B, ale nie jestem pewien co by mogło w nim stukać. Coś gdzieś wyczytałem o jakieś tulejce wspornka drążka kierowniczego- czyżby to było to???

Adaśko - 16 Czerwiec 2011, 22:29

perzu126 napisał/a:
Czy element A na zdjęciu to wspornik drążka kierowniczego?
tak
perzu126 napisał/a:
Czy element B to ten słynny(drogi bardzo) drążek kierowniczy
tak
Cytat:
A czym jest element C?
drążek kierowniczy
perzu126 napisał/a:
Mam pewien dylemat, bo dźwięk jakby wydaje element B, ale nie jestem pewien co by mogło w nim stukać. Coś gdzieś wyczytałem o jakieś tulejce wspornka drążka kierowniczego- czyżby to było to???
nie do końca, wspornik masz przykręcony do podwozia, można go odkręcić i sprawdzić. Jeżeli stuka z okolic drążka to sworznie w drążku kończą się. Pytanie tylko jedno, stuka przy wyłączonym silniku, czy przy włączonym? Na przekładni jest zawsze luz wyczuwalny przy wyłączonym silniku.
perzu126 - 16 Czerwiec 2011, 22:40

W kabinie slysze w czasie jazdy po nierównej drodze. I slychac to od strony pasażera. Pod autem najbardziej slychac wlasnie jak szarpie ręką za calosc widoczna na zdjęciu. Na dwoje babka wróżyla bo równie dobrze moze byc to sworzeń jak i ten wspornik . Tylko bardziej wydaje mi sie ze to wlasnie ze wspornika. No ale czy drażek jest napewno nierozbieralny? Tzn czy mozna same sworznie wymienić?Wszyscy piszą ze nie, ale ja widze miejsce na klucz z dwoch stron w nim.
Łukasz - 16 Czerwiec 2011, 22:41

Adaśko napisał/a:
Na przekładni jest zawsze luz wyczuwalny przy wyłączonym silniku.
Szczególnie gdy pozostawisz koła w skręcie.
Camel- - 17 Czerwiec 2011, 07:15

perzu126, drażek składa się z 5 elementów: drążek centralny, dwa drązki boczne (prawy i lewy) oraz końcówki drązka.
Z racji, że drążek środkowy posiada sworznie do których podłacza się wspornik i przekładnie, aby pozbyć się luzów trzeba kupić całość :( Bo drążek środkowy jako samodzielna część nie występuje.
Sworznie oczywiście wymienic można drogą regeneracji - patrz posty Bubu_piotr.
Jeśli sworzeń miałby być zużyty, to pierwszy luz występuje w pozycji góra-dół (osiowo do gwintu), natomiast jak już luz jest lewo-prawo czyli wzdłuż osi drążka to drążek od dawna nadaje się do wymiany.
Skoro mówisz, że stuka to przyjrzałbym się tulei wspornika bo ona często lubi lecieć.
Z drugiej strony na 99% procent jestem pewien, że jak szarpiesz energicznie za drążek to stuka przekładnia kierownicza a z tym w zasadzie nie jesteś w stanie nic zrobić. Bo ona pewnie stuka, a luzów mieć nie będzie.

perzu126 - 17 Czerwiec 2011, 07:36

Dzieki Camel za rzeczową odpowiedź:) Jak zwykle można na Ciebie liczyć! Przekładnię odrzucam ponieważ dźwięk dochodzi z prawej strony- dokladnie z elementu, ktory na zdjęciu oznaczyłem jako A. Dlatego pytam: czy ma tam co stukać? To pewnie ta tuleja o ktorej o piszesz...

[ Dodano: 17 Czerwiec 2011, 07:41 ]
A ta tuleja jest wymienna?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group