Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w zawieszeniu po zmianie sprężyn i tulei
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 23 Styczeń 2007, 14:40   Zawieszenie coś puka

Wiatm mam pewien problem z przednim zawieszeniem w MB c180 rok 1993, coś puka mi z przedniej lewej strony i nie wiem co, bylem ostatnio na szarpakach i nic mechnik nie wykryl, początkowo myslalem ze to gumy na laczniku stabilizatora, wymienilem i dalej to samo, pukanie wydobywa sie jak by z gornej czesci, dlatego wymienilem tez poduszki amorytzatora jednak to tez nic nie pomoglo, ma ktos jeszcze jakis pomysl co to moze byc
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 15:27   

stasiu12, Mi pukal gorny wachacz. ale to raczej na szarpakach by wyszlo.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
radams 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 18:54   

jak pamiętam, na przednim drążku stabilizatora są cztery gumy, wszystkie wymieniłeś?
Sprawdził bym jeszcze wolny sworzeń wahacza (ten przy kole). U mnie takie pukanie było i po wymianie tych elementów ustąpiło.
pzdr
Rafał
_________________
c200 CDI
 
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 20:35   

Zobacz jeszcze w jkim stanie masz te kuliste końcówki drążka kierowniczego u mnie sa wybite i na szarpakach nic nie wyszłe ale dopiero po podniesieniu auta i szarpaniu za koło wyszło że to te końcowki.
Stukanie wydobywałe sie najczęściej wtedy gdy przejeżdzałem przez mały krawężnik i koła miałem skręcone, albo po skosie.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 22:35   

Pukanie przy jeździe? Może masz felge nie dokręconą ;) Kiedyś jeden forumowicz (z innego forum) mówił ze przejechał 80km na feldze dokręconej ręką, i sie zastanawiał czemu przez całą droge coś mu puka :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Gość

Wysłany: 24 Styczeń 2007, 10:44   

felgi napewno sa dokrecone, sworzeń dolnego wahacza tez wymienilem, gumy na lacznikach stabilizatora wymienilem wszystkie i dalej to samo, czy jest mozliwość ze amorytzator pomimo ze ma 70% sprawności bedzie pukał w sobie, bo chyba juz tylko to mi zostaje, ewentualnie kolumna kierownicza, czy ktos wie jak to jest kiedy kolumna jest uszkodzona?
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 10:53   

Stasiu12 - na 99% stuka Ci przekładnia kierownicza!
Ja u siebie mam ten sam problem, na diagnostyce (na szarpakach) nic nie dało się wykryć. Powymieniałem gumy na drążku reakcyjnym i doszedłem, że to przekładnia.
Już kupiłem nawet nową przekładnię, ale nie mam kiedy jej wymienić.
W wielu artykułach na temat W202 pisano o nietrwałych przekładniach kierowniczych :(
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 14:00   

zmichal, Ile zaplaciles za przekladnie bo ja tez mam do wymiany.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 25 Styczeń 2007, 13:40   

Ja kupiłem bardzo okazyjnie za 100,-zł! Koleś twierdził, że jest w idealnym stanie, no ale ja to będę mógł ocenić dopiero po zamontowaniu.

A tak średnio to kosztują (używki oczywiście) 300 - 500zł
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:03   

Coś mi stuka w prawym przednim kole. Myslałem może, że to wachacz górny, ale po wejściu pod samochód wychodzi na to, że to w okolicy tego długiego drążka kierowniczego. N zdjęciu przedstawiam co i jak i mam pytania:

Czy element A na zdjęciu to wspornik drążka kierowniczego?

Czy element B to ten słynny(drogi bardzo) drążek kierowniczy i jego sworzeń? Podobno on jest wymieniany tylko w całośći, ale widze że jak by jest skręcony i dało się wymienić tylko sworznie?

A czym jest element C??

No i dobra, gdy byłem pod autem i ktoś mi wykonywał krótkie ruchy kierownicą to była cisza. Natomiast, gdy sam złapałem cały drązek ręką i zacząłem nim szarpać to coś zaczęło metalicznie stukać. Mam pewien dylemat, bo dźwięk jakby wydaje element B, ale nie jestem pewien co by mogło w nim stukać. Coś gdzieś wyczytałem o jakieś tulejce wspornka drążka kierowniczego- czyżby to było to???

zawieszenie.jpg
Plik ściągnięto 2371 raz(y) 312,75 KB

_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:29   

perzu126 napisał/a:
Czy element A na zdjęciu to wspornik drążka kierowniczego?
tak
perzu126 napisał/a:
Czy element B to ten słynny(drogi bardzo) drążek kierowniczy
tak
Cytat:
A czym jest element C?
drążek kierowniczy
perzu126 napisał/a:
Mam pewien dylemat, bo dźwięk jakby wydaje element B, ale nie jestem pewien co by mogło w nim stukać. Coś gdzieś wyczytałem o jakieś tulejce wspornka drążka kierowniczego- czyżby to było to???
nie do końca, wspornik masz przykręcony do podwozia, można go odkręcić i sprawdzić. Jeżeli stuka z okolic drążka to sworznie w drążku kończą się. Pytanie tylko jedno, stuka przy wyłączonym silniku, czy przy włączonym? Na przekładni jest zawsze luz wyczuwalny przy wyłączonym silniku.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:40   

W kabinie slysze w czasie jazdy po nierównej drodze. I slychac to od strony pasażera. Pod autem najbardziej slychac wlasnie jak szarpie ręką za calosc widoczna na zdjęciu. Na dwoje babka wróżyla bo równie dobrze moze byc to sworzeń jak i ten wspornik . Tylko bardziej wydaje mi sie ze to wlasnie ze wspornika. No ale czy drażek jest napewno nierozbieralny? Tzn czy mozna same sworznie wymienić?Wszyscy piszą ze nie, ale ja widze miejsce na klucz z dwoch stron w nim.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:41   

Adaśko napisał/a:
Na przekładni jest zawsze luz wyczuwalny przy wyłączonym silniku.
Szczególnie gdy pozostawisz koła w skręcie.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Czerwiec 2011, 07:15   

perzu126, drażek składa się z 5 elementów: drążek centralny, dwa drązki boczne (prawy i lewy) oraz końcówki drązka.
Z racji, że drążek środkowy posiada sworznie do których podłacza się wspornik i przekładnie, aby pozbyć się luzów trzeba kupić całość :( Bo drążek środkowy jako samodzielna część nie występuje.
Sworznie oczywiście wymienic można drogą regeneracji - patrz posty Bubu_piotr.
Jeśli sworzeń miałby być zużyty, to pierwszy luz występuje w pozycji góra-dół (osiowo do gwintu), natomiast jak już luz jest lewo-prawo czyli wzdłuż osi drążka to drążek od dawna nadaje się do wymiany.
Skoro mówisz, że stuka to przyjrzałbym się tulei wspornika bo ona często lubi lecieć.
Z drugiej strony na 99% procent jestem pewien, że jak szarpiesz energicznie za drążek to stuka przekładnia kierownicza a z tym w zasadzie nie jesteś w stanie nic zrobić. Bo ona pewnie stuka, a luzów mieć nie będzie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Czerwiec 2011, 07:36   

Dzieki Camel za rzeczową odpowiedź:) Jak zwykle można na Ciebie liczyć! Przekładnię odrzucam ponieważ dźwięk dochodzi z prawej strony- dokladnie z elementu, ktory na zdjęciu oznaczyłem jako A. Dlatego pytam: czy ma tam co stukać? To pewnie ta tuleja o ktorej o piszesz...

[ Dodano: 17 Czerwiec 2011, 07:41 ]
A ta tuleja jest wymienna?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 11