|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Stuki w zawieszeniu po zmianie sprężyn i tulei |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 14:40 Zawieszenie coś puka
|
|
|
Wiatm mam pewien problem z przednim zawieszeniem w MB c180 rok 1993, coś puka mi z przedniej lewej strony i nie wiem co, bylem ostatnio na szarpakach i nic mechnik nie wykryl, początkowo myslalem ze to gumy na laczniku stabilizatora, wymienilem i dalej to samo, pukanie wydobywa sie jak by z gornej czesci, dlatego wymienilem tez poduszki amorytzatora jednak to tez nic nie pomoglo, ma ktos jeszcze jakis pomysl co to moze byc |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 15:27
|
|
|
stasiu12, Mi pukal gorny wachacz. ale to raczej na szarpakach by wyszlo. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
radams
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Kwi 2006 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 18:54
|
|
|
jak pamiętam, na przednim drążku stabilizatora są cztery gumy, wszystkie wymieniłeś?
Sprawdził bym jeszcze wolny sworzeń wahacza (ten przy kole). U mnie takie pukanie było i po wymianie tych elementów ustąpiło.
pzdr
Rafał |
_________________ c200 CDI |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 20:35
|
|
|
Zobacz jeszcze w jkim stanie masz te kuliste końcówki drążka kierowniczego u mnie sa wybite i na szarpakach nic nie wyszłe ale dopiero po podniesieniu auta i szarpaniu za koło wyszło że to te końcowki.
Stukanie wydobywałe sie najczęściej wtedy gdy przejeżdzałem przez mały krawężnik i koła miałem skręcone, albo po skosie. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 22:35
|
|
|
Pukanie przy jeździe? Może masz felge nie dokręconą Kiedyś jeden forumowicz (z innego forum) mówił ze przejechał 80km na feldze dokręconej ręką, i sie zastanawiał czemu przez całą droge coś mu puka |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 10:44
|
|
|
felgi napewno sa dokrecone, sworzeń dolnego wahacza tez wymienilem, gumy na lacznikach stabilizatora wymienilem wszystkie i dalej to samo, czy jest mozliwość ze amorytzator pomimo ze ma 70% sprawności bedzie pukał w sobie, bo chyba juz tylko to mi zostaje, ewentualnie kolumna kierownicza, czy ktos wie jak to jest kiedy kolumna jest uszkodzona? |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 10:53
|
|
|
Stasiu12 - na 99% stuka Ci przekładnia kierownicza!
Ja u siebie mam ten sam problem, na diagnostyce (na szarpakach) nic nie dało się wykryć. Powymieniałem gumy na drążku reakcyjnym i doszedłem, że to przekładnia.
Już kupiłem nawet nową przekładnię, ale nie mam kiedy jej wymienić.
W wielu artykułach na temat W202 pisano o nietrwałych przekładniach kierowniczych |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 14:00
|
|
|
zmichal, Ile zaplaciles za przekladnie bo ja tez mam do wymiany. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:03
|
|
|
Coś mi stuka w prawym przednim kole. Myslałem może, że to wachacz górny, ale po wejściu pod samochód wychodzi na to, że to w okolicy tego długiego drążka kierowniczego. N zdjęciu przedstawiam co i jak i mam pytania:
Czy element A na zdjęciu to wspornik drążka kierowniczego?
Czy element B to ten słynny(drogi bardzo) drążek kierowniczy i jego sworzeń? Podobno on jest wymieniany tylko w całośći, ale widze że jak by jest skręcony i dało się wymienić tylko sworznie?
A czym jest element C??
No i dobra, gdy byłem pod autem i ktoś mi wykonywał krótkie ruchy kierownicą to była cisza. Natomiast, gdy sam złapałem cały drązek ręką i zacząłem nim szarpać to coś zaczęło metalicznie stukać. Mam pewien dylemat, bo dźwięk jakby wydaje element B, ale nie jestem pewien co by mogło w nim stukać. Coś gdzieś wyczytałem o jakieś tulejce wspornka drążka kierowniczego- czyżby to było to???
zawieszenie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2371 raz(y) 312,75 KB |
|
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:29
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Czy element A na zdjęciu to wspornik drążka kierowniczego?
| tak perzu126 napisał/a: | Czy element B to ten słynny(drogi bardzo) drążek kierowniczy | tak Cytat: | A czym jest element C? | drążek kierowniczy perzu126 napisał/a: | Mam pewien dylemat, bo dźwięk jakby wydaje element B, ale nie jestem pewien co by mogło w nim stukać. Coś gdzieś wyczytałem o jakieś tulejce wspornka drążka kierowniczego- czyżby to było to??? | nie do końca, wspornik masz przykręcony do podwozia, można go odkręcić i sprawdzić. Jeżeli stuka z okolic drążka to sworznie w drążku kończą się. Pytanie tylko jedno, stuka przy wyłączonym silniku, czy przy włączonym? Na przekładni jest zawsze luz wyczuwalny przy wyłączonym silniku. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:40
|
|
|
W kabinie slysze w czasie jazdy po nierównej drodze. I slychac to od strony pasażera. Pod autem najbardziej slychac wlasnie jak szarpie ręką za calosc widoczna na zdjęciu. Na dwoje babka wróżyla bo równie dobrze moze byc to sworzeń jak i ten wspornik . Tylko bardziej wydaje mi sie ze to wlasnie ze wspornika. No ale czy drażek jest napewno nierozbieralny? Tzn czy mozna same sworznie wymienić?Wszyscy piszą ze nie, ale ja widze miejsce na klucz z dwoch stron w nim. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:41
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Na przekładni jest zawsze luz wyczuwalny przy wyłączonym silniku. | Szczególnie gdy pozostawisz koła w skręcie. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2011, 07:15
|
|
|
perzu126, drażek składa się z 5 elementów: drążek centralny, dwa drązki boczne (prawy i lewy) oraz końcówki drązka.
Z racji, że drążek środkowy posiada sworznie do których podłacza się wspornik i przekładnie, aby pozbyć się luzów trzeba kupić całość Bo drążek środkowy jako samodzielna część nie występuje.
Sworznie oczywiście wymienic można drogą regeneracji - patrz posty Bubu_piotr.
Jeśli sworzeń miałby być zużyty, to pierwszy luz występuje w pozycji góra-dół (osiowo do gwintu), natomiast jak już luz jest lewo-prawo czyli wzdłuż osi drążka to drążek od dawna nadaje się do wymiany.
Skoro mówisz, że stuka to przyjrzałbym się tulei wspornika bo ona często lubi lecieć.
Z drugiej strony na 99% procent jestem pewien, że jak szarpiesz energicznie za drążek to stuka przekładnia kierownicza a z tym w zasadzie nie jesteś w stanie nic zrobić. Bo ona pewnie stuka, a luzów mieć nie będzie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2011, 07:36
|
|
|
Dzieki Camel za rzeczową odpowiedź:) Jak zwykle można na Ciebie liczyć! Przekładnię odrzucam ponieważ dźwięk dochodzi z prawej strony- dokladnie z elementu, ktory na zdjęciu oznaczyłem jako A. Dlatego pytam: czy ma tam co stukać? To pewnie ta tuleja o ktorej o piszesz...
[ Dodano: 17 Czerwiec 2011, 07:41 ]
A ta tuleja jest wymienna? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|