To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Mercedes C180 1,8 B+G automat a chłodnica oleju?

seba0201 - 25 Grudzień 2014, 00:43
Temat postu: Mercedes C180 1,8 B+G automat a chłodnica oleju?
Witam
Tak jak w tytule czy Mercedes C180 1,8 B+G z automatyczna skrzynia biegów posiada chłodnice oleju?
Szukałem po hurtowniach, na forach i znajduje tylko informacje, że taką chłodnice posiadają tylko diesle, aczkolwiek w benzynie tylko "kompresor".
Nie mam dużej wiedzy, więc mam takie pytanie.

Apropo, pytam się, ponieważ niektórzy mechanicy tak mówia a ok druga połowa że nie posiada czegoś takiego, a zainteresowałem się tym, bo kupiłem Merca ok tydzień temu i w chłodnicy jest pełno oleju, tzw "beżowego budyniu".
Zrobione mam ok 4 tys km i przez ten okres dolałem ok 2l oleju oraz ok dzień w dzień do chłodnicy wody ok 0,5 l. Szukałem wycieku wody, ale nic nie jest dziurawe. Wydaje mi się, że cały układ jest zapchany olejem i dopiero przy dobrym nagrzaniu się olej się poddaje i jest krążenie. Wnioskuje z tego, że na początku za bardzo się nagrzewa , ale jak już się nagrzeje to jest normalna temperatura wody.
A ubytki wody według mnie ciśnienia, które wywala weżykiem wode.
Czy coś takiego jest możłiwe?

I kolejne pytanie jeśli się okaże że nie mam tej chłodnicy to tylko i wyłącznie uszczelka pod głowicą ? Na forum są niejednoznaczne odp :/

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

perzu126 - 25 Grudzień 2014, 03:49

Rozumiem, że chodzi o chlodnice oleju silnikowego? Ubywa oleju w silniku? Chlodnica oleju powinna się znajdować przy obudowie filtra oleju- taka kostka. Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą
seba0201 - 25 Grudzień 2014, 03:58

Tak chodzi o olej silnikowy.
Ubywa tak, po przejechaniu ok 4 000 km wlałem ok 2 l oleju.
Cały czas jest pełno budyniu w chłodnicy.
Częściowo się go pozbyłem, wlałem do butelki plastikowej 2l ok 1,5 l wody czystej, ale przed stanąłem na górce i na full uzupełniłem wodę, odwracając butelkę wsadziłem ją do góry nogami w otwór chłodnicy, poprzez krążenie wody oraz dodawajac gaż olej wypływał w butelce na samej górze.
Ale tak mogę robić cały czas a olej jest cały czas :/

Apropo właśnie w tym problem że koło filtra oleju nic nie widać tam, ani nie dochodzą nigdzie tam żadne wodne węże:/

No tak uszczelka, ale czytając cały czas fora są jeszcze inne opcje jak pęknięta głowica, coś z zaworami i tłokami i kilka innych rzeczy.

perzu126 - 25 Grudzień 2014, 09:08

seba0201, nie wiem czy wiesz jak w ogóle wyglada chlodnica oleju w 202? Wujek google Ci podpowie
Javoreczek - 25 Grudzień 2014, 14:22

C180 nie ma chłodnicy oleju, a problemy z uszczelką pod głowicą (nieszczęsne śruby) to typowa bolączka silnika M111 niestety.
seba0201 - 26 Grudzień 2014, 18:32

Javoreczek napisał/a:
C180 nie ma chłodnicy oleju, a problemy z uszczelką pod głowicą (nieszczęsne śruby) to typowa bolączka silnika M111 niestety.


a więc się nie myle w tym że jej nie widać także więc to na pewno nie chłodnica oleju tylko i wyłącznie uszczelka ?

Javoreczek - 27 Grudzień 2014, 12:26

seba0201 napisał/a:
a więc się nie myle w tym że jej nie widać


Nie mylisz się

wiskontii - 27 Grudzień 2014, 13:54

Javoreczek, Jarku on ma Automat a jak automat to ma chłodniczkie oleju jest zintegrowana z chodniczka główna Mówie o olejiu do skrzyni
Javoreczek - 27 Grudzień 2014, 15:20

wiskontii napisał/a:
Javoreczek, Jarku on ma Automat a jak automat to ma chłodniczkie oleju jest zintegrowana z chodniczka główna Mówie o olejiu do skrzyni


No to jest oczywiste, ale wątek dotyczy chłodnicy oleju silnikowego.
A tak w ogóle to mam na imię Tomek :wink:

wiskontii - 27 Grudzień 2014, 15:24

A tak w ogóle to mam na imię Tomek :wink: [/quote]
Sory niewiem co mi się ubzdurało więcej wpadki nie Bedzie

seba0201 - 27 Grudzień 2014, 18:39

Cytat:
Cytat:

A więc chłodnicy oleju silnikowego nie mam.
Ale chłodnice oleju do skrzyni biegów mam.
Dobrze zrozumiałem?
Bo olej w skrzyni ma inny kolor jeśli dobrze czytałem?
Ja mam jasno bezowy budyń w chłodnicy, zaczynają wylatywać duże kule budyniowe i zaczyna zapychać przepływ.
Gdy odpalę rano zagrzeje się do ok 98 stopni dodam obrotów do ok 6 tys i nagle opada temperatura.
Ale staram się unikać przegrzania silnika.
Apropo wczoraj czytałem że jak kopci na biało przy dodaniu gazu oraz leci woda z tłumika to jest znak że dostaje się również woda do spalin, ale skoro dostaje się do kory spalania to wtedy ten olej gdzie ?

wiskontii - 27 Grudzień 2014, 18:57

seba0201, Tak dobrze zrozumiałeś Ale będzie roboty :evil: :evil: wszystko trzeba oczyścić chłodnice pompę wszystko co się wiąże z chłodzeniem wszędzie budyń jak tak dalej będziesz ujeżdżał to wreszcie staniesz i to będzie koniec Bajki
Ja na twoim miescu poszukałbym drugiego silnika

seba0201 - 27 Grudzień 2014, 21:38

wiskontii napisał/a:
seba0201, Tak dobrze zrozumiałeś Ale będzie roboty :evil: :evil: wszystko trzeba oczyścić chłodnice pompę wszystko co się wiąże z chłodzeniem wszędzie budyń jak tak dalej będziesz ujeżdżał to wreszcie staniesz i to będzie koniec Bajki
Ja na twoim miescu poszukałbym drugiego silnika


No ale jakomś gwaracje mechanik musi dać :)
Słyszałem o jakiś srodkach czyszczących układ, jak nie to będę próbować pod ciśnieniem gorącą wodą.
Tylko z kupnem drugiego silnika .... nie wiadomo jaki stan oraz jaki przebieg.
Cena silnika od 700 zł w górę plus wymiana, a tak 400 zł no i powinno być dobrze :?

wiskontii - 27 Grudzień 2014, 21:42

seba0201 napisał/a:
wiskontii napisał/a:
seba0201, Tak dobrze zrozumiałeś Ale będzie roboty :evil: :evil: wszystko trzeba oczyścić chłodnice pompę wszystko co się wiąże z chłodzeniem wszędzie budyń jak tak dalej będziesz ujeżdżał to wreszcie staniesz i to będzie koniec Bajki
Ja na twoim miescu poszukałbym drugiego silnika


No ale jakomś gwaracje mechanik musi dać :)
Słyszałem o jakiś srodkach czyszczących układ, jak nie to będę próbować pod ciśnieniem gorącą wodą.
Tylko z kupnem drugiego silnika .... nie wiadomo jaki stan oraz jaki przebieg.
Cena silnika od 700 zł w górę plus wymiana, a tak 400 zł no i powinno być dobrze :?


Dobrze powiedziane DOBRZE lub utopione
I jakie 700 chyba z przesyłka
ja za zrobienie uszczelki w Gdyni 1150 dałem i co ty nato

seba0201 - 27 Grudzień 2014, 21:56

wiskontii napisał/a:
seba0201 napisał/a:
wiskontii napisał/a:
seba0201, Tak dobrze zrozumiałeś Ale będzie roboty :evil: :evil: wszystko trzeba oczyścić chłodnice pompę wszystko co się wiąże z chłodzeniem wszędzie budyń jak tak dalej będziesz ujeżdżał to wreszcie staniesz i to będzie koniec Bajki
Ja na twoim miescu poszukałbym drugiego silnika


No ale jakomś gwaracje mechanik musi dać :)
Słyszałem o jakiś srodkach czyszczących układ, jak nie to będę próbować pod ciśnieniem gorącą wodą.
Tylko z kupnem drugiego silnika .... nie wiadomo jaki stan oraz jaki przebieg.
Cena silnika od 700 zł w górę plus wymiana, a tak 400 zł no i powinno być dobrze :?


Dobrze powiedziane DOBRZE lub utopione
I jakie 700 chyba z przesyłka
ja za zrobienie uszczelki w Gdyni 1150 dałem i co ty nato


Ja mieszkam ok 100 km od Gdyni i taka różnica cenowa by była?

Ale gwarancji na silnik prawie nikt nie dłuższej niż miesiąc?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group