To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - niedziałająca wycieraczka - przód

helwet - 23 Styczeń 2015, 21:59

To prawda, ale ten problem występuje raz na dłuższy czas. Jeżeli wycieraczka przejawia jeszcze chęc poruszania się, to winny jest mechanizm teleskopowy, który trzeba odsłonić jak napisałem powyżej i przeczyscić na różnych etapach wysięgania. U mnie wycieraczka zanim zaczęła szwankować niemiłosiernie się tłukła. Teraz zasuwa jakby szybciej i bezszelestnie. Tak, że polecam zacząć od tej prostej czynności, zanim rozbebeszy się pól auta i za pokazną kasę.

[ Dodano: 23 Styczeń 2015, 22:02 ]
[quote="Muciek"]Dokładnie. Sprayem? Przeciez to bedzie jeszcze gorzej chodzić bo spray wysycha (chociaż nie wiem jaki), smar dużo lepiej sie spisze a spray to wydaje mi sie ze bardziej zaszkodzi niż pomoze.[/quoteJak będę u mojego mechaniora to zapytam czym spryskał. Chodziło mi o substancje w spraju Na pewno było to coś, co służy do tego typu usprawnień]

K2_Costa - 23 Styczeń 2015, 22:15

ja swoją ostatnio też przesmarowałem smarem silikonowym, teraz to jest poezja na szybie.

spray'e są różne, ale WD40 odradzam - no chyba, że ktoś lubi powtarzać te same czynności aż do znudzenia.

Muciek - 23 Styczeń 2015, 22:24

No chyba, że tak bo właśnie zasugerowałem się czymś typu WD40 a to raczej by prędzej uśmierciło wycieraczkę niż pomogło. Mi też w trasie zaczęła się haczyć, ale przesmarowałem i jest git.
Rusty_Cherry - 23 Styczeń 2015, 22:24

helwet napisał/a:
To prawda, ale ten problem występuje raz na dłuższy czas. Jeżeli wycieraczka przejawia jeszcze chęc poruszania się, to winny jest mechanizm teleskopowy, który trzeba odsłonić jak napisałem powyżej i przeczyscić na różnych etapach wysięgania. U mnie wycieraczka zanim zaczęła szwankować niemiłosiernie się tłukła. Teraz zasuwa jakby szybciej i bezszelestnie. Tak, że polecam zacząć od tej prostej czynności, zanim rozbebeszy się pól auta i za pokazną kasę.


Nie no Panowie, zadziwiacie mnie. Przecież ten "mechanizm teleskopowy" to cały mechanizm wycieraczki :D I dlatego trzeba to rozebrać i nasmarować zanim Ci się zatrze na amen, np. jak przyjdzie wilgoć. Wyciągnięcie tego mechanizmu to nie jest przecież czynność nie wiadomo jak skomplikowana. Samemu można to sobie zrobić. Spraye tu nic nie pomogą na dłuższą metę...

wojtekjasiek - 23 Styczeń 2015, 22:45

myśle, że helwet, widział właśnie jak ten gość pryskał to smarem silikonowym, są takie w sprayu stosuje sie je do łańcuchów w rowerach, choć ja u siebie wycieraczke (mechanizm) potraktowałem tym http://allegro.pl/technic...5017406679.html bo jakoś taka postać bardziej do nie przemawia niż sprey
helwet - 23 Styczeń 2015, 23:49

Rusty, jak zapewne wiesz po zdjęciu tej plastikowej osłony, masz odsłoniony cały zakres wysięgu teleskopu. Spryskujesz lub smarujesz, wykonujesz ruchy wycieraczki i wszystko bardzo fajnie zaskakuje. Nie bardzo zauważyłem, żeby było tam coś do rozbierania. Teleskop na którym porusza się wycieraczka ma zaledwir może 3-4 cm powierzchni tarcia, czyli cały zakres ruchu przez całą szybę. U mnie to było głównym powodem, który znikł i nie było powodu, żeby cokolwiek jeszcze rozkręcać.

[ Dodano: 24 Styczeń 2015, 00:24 ]
W ogóle zabrałem głos w tym temacie, bo spotkało mnie to "nieszczęscie" Przeczytałem wszystkie posty o tym zagadnieniu i zauważyłem, że większość osób zabierała się za kosztowne naprawy, a być może wystarczyło by zrobić tak prostą czynność jak u mnie.

wojtekjasiek - 24 Styczeń 2015, 09:48

o tym mowa http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5141 zbyt kosztowna operacja to to nie jest :D
Muciek - 24 Styczeń 2015, 11:15

No to przecież cały czas jest mowa o tym, zdjęcie plastiku i nasmarowanie...
Jacek S - 25 Styczeń 2015, 22:06

U mnie wycieraczka bardzo zwalniała i zacinała się i pewnego dnia zatrzymała się na środku szyby. Po zdemontowaniu i otwarciu przekładni przy silniku okazało się że wyłamany jest jeden zwój na ślimaku i wytarte ząbki plastikowego kółka ślimacznicy. Wczoraj zamontowałem używany silnik od w208, działa prawidłowo. Nasmarowałem ruchome części i jest OK :) cena używki 100zł
Flavan - 7 Luty 2015, 19:02

A w moim przypadku gdy uzyje wycieraczek to robi pelny obrot, po czym wraca na swoje miejsce i odbija sie na jakies 10 cm spowrotem od naturalnego polozenia, co moze byc przyczyna ?
wiskontii - 7 Luty 2015, 19:26

Flavan, Popatrz dobrze jest regulacjia ustawienia wycieraczki i było to opisane,przestudiuj tematy wycieraczki to znajdziesz opiskie
mauzer - 5 Marzec 2016, 13:14

Koledzy przeczytałem temat ale prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu problemu póki nie zabiorę sie za przełącznik. Wycieraczka nie chodzi na pierwszym biegu. Pozostale chodzą. Czasem zamula w połowie szyby czasem chodzi normalnie. O dziwo 1 bieg czasem załapuje przez 2 albo 3 dni. Potem znów nie chodzi. Ostatnio w ciągu jednego dnia dwa razy przstaly działać wycieraczki, spryskiwacz i mruganie. Wymieniłem 2 krotnie przepalony bezpiecznik 13 ktory odpowiada za ww. Gdy nie dziala 1 bieg wycieraczek to dziala sam spryskiwacz a wycieraczka martwa na 1 biegu. Co nawala? Przełącznik czy silnik?
Meges - 5 Marzec 2016, 13:15

mauzer napisał/a:
Ostatnio w ciągu jednego dnia dwa razy przstaly działać wycieraczki, spryskiwacz i mruganie


Jak wszystko z przełącznika przestało działać, to raczej przełącznik...

wiskontii - 5 Marzec 2016, 13:33

mauzer napisał/a:
Koledzy przeczytałem temat ale prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu problemu póki nie zabiorę sie za przełącznik. Wycieraczka nie chodzi na pierwszym biegu. Pozostale chodzą. Czasem zamula w połowie szyby czasem chodzi normalnie. O dziwo 1 bieg czasem załapuje przez 2 albo 3 dni. Potem znów nie chodzi. Ostatnio w ciągu jednego dnia dwa razy przstaly działać wycieraczki, spryskiwacz i mruganie. Wymieniłem 2 krotnie przepalony bezpiecznik 13 ktory odpowiada za ww. Gdy nie dziala 1 bieg wycieraczek to dziala sam spryskiwacz a wycieraczka martwa na 1 biegu. Co nawala? Przełącznik czy silnik?


Zanim zaczniesz działać to może to Ci pomoże na początek

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23988

emkey121 - 5 Luty 2017, 15:16

Temat przełącznika zespolonego, więc sie podepnę:

Z relacji obecnego użytkownika auta wynika, że po włączeniu wycieraczek coś się spaliło. Przełącznik nie przekręca się na żaden z biegów.
Kupiłem używany. Sprzedający wysłał zły, bo:

powinien być 202 540 02 44
http://thumbs1.picclick.c...alter-Links.jpg

a dostałem 202 540 20 44 który różni się tym że jest plastikowy i nie ma mocowania na taśmę kierownicy.

Teraz tak - czy jest opcja przełożenia aluminiowej części (czyli mocowania do kierownicy) do sprawnego przełącznika? Mam wrażenie że gdzieś o tym czytałem, ale nie mogę znaleźć i nie mam pewności czy to spasuje, a nie chce rozwiercac nitów na darmo.

Drugie pytanie - testowo podłączyłem ten nowy niepasujący przełącznik pod auto, wymieniłem bezpiecznik nr13 - spryskiwacz już działa, wycieraczka nie rusza. Silnik wycieraczki też się mógł spalić w wyniku zwarcia w przełączniku?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group