To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nie wchodzi wsteczny

pewu81 - 23 Kwiecień 2017, 07:16

Ja mam problemy głównie z biegami 1 i 2 głównie przy nierozgrzanym silniku, czasami zdarza się większy opór przy zmianie na trzeci. Po przewertowaniu wielu tematów na necie jak i na tym forum, przyjrzałem się tulejką przy skrzyni, a że wcześniej ktoś już próbował je "usztywniać", to uznałem je za przyczynę problemu. Jednak w moim przypadku wina nie leży po stronie gumek, a gdzieś indziej, niestety nie jestem mechanikiem, a jedynie lubię sam dochodzić do rozwiązywania problemów z moim mb i w miarę możliwości je usuwać :mrgreen: . Tak na marginesie okazuje się, jak wynika to z EPC, że w naszych celinach były stosowane dwa rodzaje tulejek gumowych w manualnych skrzyniach (u mnie po vin tylko jeden), w zależności od modelu skrzyni, tj. A0009921010 i A0009921110. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem zapisy w EPC i u Ciebie zastosowano tą węższą tuleję, jednak wejdź pod auto i sprawdź dokładnie jakie masz. Eh, człowiek uczy się całe życie, niestety dopiero teraz zagłębiam się w EPC i WIS'a, ciężko ogarnąć te kody, ale i to z czasem rozgryzę :twisted: . Jeszcze jedno, żeby wymienić gumki przy wybieraku, mechanik musiał odkręcać poduchę skrzyni, chyba że jesteś na tyle zręczny by zmieścić dłonie przy wale i poradzisz sobie bez demontażu poduchy.


mariuszt0 - 23 Kwiecień 2017, 07:18

Podkopnik, może synchronizator być wytarty
Podkopnik - 23 Kwiecień 2017, 11:13

Pewu81 dzięki za sprawdzenie :D Poprzedni właściciel coś wspominał, że ktoś tam grzebał przy tej skrzyni ale co dokładnie to nie wiem. Spróbuje to zdiagnozować:) Jest jakiś temat o wymianie synchronizatora??? Podejrzewam, że może być to skomplikowane ?
A podpowiecie jaki ten olej do mojej skrzyni musiałbym zakupić???

mariuszt0 - 23 Kwiecień 2017, 13:11

Równa się to z rozebraniem skrzyni prawie od a do Z, wałek musisz rozprasować, jak masz czym i trochę czasu to można samemu robić, jak nie to taniej wyjdzie szukać innej skrzyni :D
Daniel - 23 Kwiecień 2017, 14:09

Podkopnik napisał/a:
Mam też taki zamiar ale czy gdyby był problem ze sprzęgłem to nie zgrzytało by na wszystkich biegach??? Mam problem tylko z jedynką.



Może tak być, że zaczyna się od jedynki (i wstecznego).


Podkopnik napisał/a:
Jest jakiś temat o wymianie synchronizatora??? Podejrzewam, że może być to skomplikowane ?



Nie ma sensu. Na alledrogo kupisz za parę frytek używają i sprawną.

Podkopnik - 23 Kwiecień 2017, 14:29

Jeżdżę już tak prawie od roku i nic sie nie zmieniło w tym względzie:) Czyli mówicie, że nie ma sensu naprawiac synchronizatora i lepiej kupic uzywana skrzynie w razie czegos?? W sumie moze i racja bo skrzynie mozna za 200-300 zł kupic z wymiana juz bym chyba sobie poradził mam kanał i kogos do pomocy. Narazie wymienię olej i te gumki o ile bedzie taka potrzeba.
Daniel - 23 Kwiecień 2017, 15:32

Podkopnik napisał/a:
Narazie wymienię olej i te gumki o ile bedzie taka potrzeba



I nie zapomnij o regulacji cięgien po tej robocie.

Podkopnik - 23 Kwiecień 2017, 19:56

Jak je regulować?? Jaki jest punkt odniesienia???
Daniel - 23 Kwiecień 2017, 20:00

Podkopnik, trzeba mieć trzpień blokujący dźwigienki względem wybieraka.


Jutro mogę zrobić zdjęcie jak to wygląda.

Podkopnik - 24 Kwiecień 2017, 20:54

Byłbym wdzięczny :)
Daniel - 3 Maj 2017, 21:30

Trzpień regulacyjny dźwigienek wybieraka:

https://drive.google.com/file/d/0BzBOWxxMGbzVTlIyWW5idlVGTGs/view?usp=sharing



średnica trzpienia 5,9mm
długość trzpienia 40mm
śr. uchwytu 9mm
dł. uchwytu 18mm


Niżej podaję link do instrukcji regulacji wybieraka skrzyni biegów. Wprawdzie sama instrukcja dotyczy W123, ale zasada jest taka sama jak w W202 (różni się tylko długością uchwytu!).

https://drive.google.com/drive/folders/0BzBOWxxMGbzVdUN6Nzk1TVBvMDA?usp=sharing

Podkopnik - 3 Maj 2017, 23:26

Dzięki za link :) A te wymiary W dla dźwigienek??? Są takie same w m111 jak w tej instrukcji???
Jak mierzyć ten wymiar??? Rozumiem, że jest to ruch tych ramion (dźwigni pośrednich)które przychodzą do skrzyni??

Daniel - 4 Maj 2017, 09:03

Podkopnik, nic nie musisz mierzyć. Jak zablokujesz wybierak trzpieniem a dźwigienki przy skrzyni będą w pozycji "0" to blokujesz śruby wodzików.
pewu81 - 5 Maj 2017, 09:58

Podkopnik, byłem u mechanika, olej w skrzyni jest idealny, powiedział, że nie ma sensu wymieniać oleju i przypuszcza, że problem leży w synchronizatorach. W przyszłym tygodni jeszcze raz dokładniej sprawdzi skrzynię, bo ostatnio nie miał zbytnio czasu, najgorsze było to, że jak przyjechałem do niego, to biegi wchodziły dobrze przy rozgrzanym silniku. Tym razem zostawiam mu auto i po dłuższym postoju sprawdzi skrzynię dokładnie, jednak jak powiedział, raczej synchronizatory zostały przeorane i pozostaje najtańsza opcja, czyli przekładka sprawnej. Tą skrzynię, jeżeli okaże się, że nie ma sensu reanimować, pojeżdżę jeszcze trochę i wymienię na sprawną, pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group