To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Niedogrzany silnik(wentylator ciągle pracuje) 1.8 (Lpg) 93'

patryk797 - 23 Luty 2016, 23:48
Temat postu: Niedogrzany silnik(wentylator ciągle pracuje) 1.8 (Lpg) 93'
Witam
Jestem nowy na forum więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)
Proszę więc o wyrozumiałość :]
Wiem, że na forum jest wiele podobnych wątków ale przeczytałem ich bardzo dużo i rozwiązania problemu nie mogę znaleźć.
Mercedes w202 1993 rok
1.8 benzyna(Lpg) 122KM
Byłem na serwisie gazu i facet wymieniał mi filtr i gdy podłączył auto pod komputer mówi, że reduktor nie osiąga odpowiedniej temperatury(tak samo jak auto max 60*C). Od słowa do słowa stwierdził, że wiskoza jest zepsuta.
Przy odpaleniu samochodu wentylator powinien pochodzić chwile i się wyłączyć, a ten chodzi ciągle nigdy nie przestaje ui nie pozwala silnikowi się nagrzać.
Wymieniłem dzisiaj Wisko na nowe ale nie ma różnicy.
Stare ciągle się kręciło na bardzo szybkich obrotach jak przystawiłem kija to zrobiło się w nim wcięcie to samo na nowym. Myślałem, że jak pojeżdżę to samo się ułoży ale nie ma żadnej zmiany.
Wisko kręci się bardzo szybko i nie zwalnia gdy dodaje gazu przyśpiesza(wiem, że tak powinno być)
Nie ma tu żadnej elektryki. Nowe wisko było by popsute ? Niby powinno być ciągle w pozycji pionowej ale kto by tego przestrzegał w transporcie albo w sklepie z częściami.
pozdrawiam :)

Kamil'90 - 23 Luty 2016, 23:55

Sprawdź nowe wisko tj. zabierz gazetę, zwiń w rulon i spróbuj włożyć w wiatrak. Tutaj masz moją próbę:
https://www.youtube.com/watch?v=tvAkGnZNRyo
Jak bez problemu zatrzymasz jak na filmiku to znaczy, że coś w wiskiem jest nie tak.

patryk797 - 23 Luty 2016, 23:58

Nie ma opcji go zatrzymać. On tak szybko chodzi, że można stracić ręke.
asasyn18 - 24 Luty 2016, 00:00

Teraz to będziesz miał dwie wiska.

A nie lepiej było by zacząć od sprawdzenia termostatu :?: Sprawdzenia, a nie od razu wymieniania.

patryk797 - 24 Luty 2016, 00:03

Jakiś czas temu wymieniłem termostat. Okazało się, że stary jest dobry ale zostawiłem już nowy.

[ Dodano: 24 Luty 2016, 00:05 ]
On jest niedogrzany, a nie przegrzany :)

perzu126 - 24 Luty 2016, 06:59

Pomijam, że trzeba było szukać w archiwum.
Kolejna sprawa, to niedogrzenie nie jest winą wisco, tylko termostatu. Mechanik dobrze mowi, że po rozruchu na zimno wisco chodzi przez moment na obrotach. Ale to konstrukcja tego elementu powoduje, że olej w środku musi przepłynąć z jednej komory do drugiej. Było na forum o tym. Nawet gdyby dmuchał cały czas to silnik musi osiągnąć temperature roboczą.
Ale niedogrzanie to TYLKO termostat. Jak po wymianie jest to samo to trzeba termostat sprawdzić i zareklamować.

wiskontii - 24 Luty 2016, 09:57

Wystarczy zlapac za górny i dolny waz chłodnicy jak temperatura jest jednostajna po 5-6 minut to mamy do myślenia ze cos nie tak z termostatem, chodzi na pełnym obiegu
perzu126 - 24 Luty 2016, 10:53

wiskontii, to trochę niemiarodajne. Jak chodzi wisco to dolny wąż będzie chłodniejszy bo wystudza płyn w chłodnicy. Jak górny wąż ciepły kiedy silnik ma 60 stopni tzn, że coś nie tak. Wtedy wyciągamy termostat, do garnka i z termometrem w ręku gotujemy. Jak otworzy się przed 80stopni tzn, że jest wadliwy.
patryk797 - 24 Luty 2016, 12:22

Termostat jest dobry. Sprawdzałem go w garnku, blisko temp wrzenia się otwiera tak jak trzeba. Wiem, że wiskoza chodzi po uruchomieniu silnika ale ona chodzi cały czas nigdy nie zwalnia gdy się jedzie chłodzi jeszcze szybciej, no chyba ze ten olej w wiskozie jeszcze się ułoży. Dzisiaj jadę w ttrasę zrobię ok 300km napisze czy co się zmieniło. Mam nadzieje ze olej sie rozgrzeje i na postoju sie naprawi:D Pozdrawiam
Abdul - 24 Luty 2016, 12:24

patryk797, bo wiskoza tak ma chodzić... po odpaleniu silnika ma większe obroty, później kręci się wolniej... a w trakcie jazdy kręci się chyba razem z silnikiem do 4 tys...
Wisko ma się kręcić cały czas.
A wyświetlacz temp, masz sprawny? ;) to że parownik nie pokazał temp. to bym się nie sugerował :)

patryk797 - 24 Luty 2016, 12:26

Dodam jeszcze coś ciekawego. Ostatnio miałem rozszczelnienie rurki do redaktora i cały płyn chłodniczy mi wyciekł. Nie wiem ile czasu tak jeździłem dzień czy tydzień. Ale temperatura nadal ta sama 60 stopni wiec termostat odrazu można wykluczyć bo powinien się zagotować.
wiskontii - 24 Luty 2016, 12:34

patryk797 napisał/a:
Dodam jeszcze coś ciekawego. Ostatnio miałem rozszczelnienie rurki do redaktora i cały płyn chłodniczy mi wyciekł. Nie wiem ile czasu tak jeździłem dzień czy tydzień. Ale temperatura nadal ta sama 60 stopni wiec termostat odrazu można wykluczyć bo powinien się zagotować.


To jest niemożliwe aby Ci wszystko wyciekło

patryk797 - 24 Luty 2016, 12:57

Tak wisco powinno kręcić się cały czas ale nie tak szybko jak u mnie. Dzisiaj lub jutro postaram się nakręcić filmik jak to pracuje sami osądzicie.
asasyn18 - 24 Luty 2016, 13:16

Zawsze możesz spróbować odkręcić wiatrak do wiska.
perzu126 - 24 Luty 2016, 13:28

Ale wisco tu nie ma nic do rzeczy, bo nawet jesli byłoby sprzeżone na stałe, to termostat zamyka duży obieg do chłodnicy. A sam powiew powietrza nie wychłodzi silnika. Wyobraź sobie co się dzieje jak jedziesz np 160kmh. Wtedy wiatrak nie potrzebny a pęd powietrza wychłodzi wysoką temoeraturę, ale nie spadnie poniżej 80stopni bo zamyka się termostat. Zostawcie to wisco w spokoju! Latem zobaczysz czy sprawne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group