Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - ABS, blokuje się jedno koło
Piotrek1401 - 20 Czerwiec 2016, 20:23 Temat postu: ABS, blokuje się jedno koło Witam
Panowie, pytanie natury technicznej.
Czy w wypadku gdy będzie uszkodzony czujnik ABS kontrolka powinna się zaświecić?
Sprawa wygląda następująco- podczas mocniejszego hamowania przednie lewe koło sie bardzo szybko blokuje, ABS na tym kole nie działa. Moim zdaniem za wcześnie koło zostaje zablokowane- wystarczy tylko mocniej dohamować. Pozostałe koła się nie blokują i czuć, że abs działa.
Test na sypkiej nawierzchni również ukazał blokowanie się tylko L.P. koła.
Mieliście taką sytuację lub możecie naprowadzić co może być nie tak ?
Wiem, że można podłączyć komputer ale chciałem na wstępie zasięgnąć porady u Was i nie narażać się na koszt 150-200zł. Niestety tyle sobie życzą za odczyt błędów.
Dandiee - 21 Czerwiec 2016, 10:28
Nie wiem czy Ci to pomoże , ale ja w Vitarze miałem problem że PRZEDNIA OŚ szybko mi się blokowała i lekkie hamowanie i pisk opon. Usterka była dość prosta bo z tyłu ... nie było czym hamować ale do sedna.
Sprawdź układ hamulcowy lewego koła (tarcza , klocki itp)
Możliwie wymiana płynu hamulcowego + odpowietrzenie ?
Może pompa hamulcowa na którejś sekcji przepuszcza ?
Tłoczki w zaciskach?
Musisz zrobić dokładną diagnozę układu z tej lewej strony Od tego trzeba zacząć
kubus838 - 21 Czerwiec 2016, 15:05
Witam
W większości samochodów jeżeli został uszkodzony jeden z czujników przy kole zapala się kontrolka ABS i wtedy układ przestaje działać. Tak jest w fordach, citroenach, fiatach wolksvagenach - a więc w europejskich. Jeszcze abs-u w mercedesie nie przerabiałem ale to też jest auto eruropejskie. A wiadomo, że do aut europejskich system abs z reguły robi jedna firma.
Nie zawsze w abs-sie pada czujnik przy kole - może również ulec przetarciu kabel. Może najpierw miernikiem sprawdź kable łącznie z czujnikiem. Posprawdzaj równeiz styki elektryczne - może któryś zaśniedział i daje impuls cząstkowy. Bo skoro koło hamuje tzn, że sam układ hamulcowy jest wpełni sprawny.
To jest dość specyficzna usterka bo abs nie sygnalizuje awarii a tylko nie jest w stanie zadziałać na jednym kole. Mnie się wydaje, że coś dolega sterownikowi abs - ale podkreslam mnie się wydaje z samego opisu. Raczej wizyta na komputerze chyba Cie nie minie - chyba, że ktoś miał taką awarie i podpowie coś.
robert
wito74 - 21 Czerwiec 2016, 17:35
kubus838 napisał/a: | W większości samochodów jeżeli został uszkodzony jeden z czujników przy kole zapala się kontrolka ABS i wtedy układ przestaje działać. |
i u nas tak jest
kubus838 - 21 Czerwiec 2016, 17:46
wito74 napisał/a: | kubus838 napisał/a: | W większości samochodów jeżeli został uszkodzony jeden z czujników przy kole zapala się kontrolka ABS i wtedy układ przestaje działać. |
i u nas tak jest |
A no właśnie. Czyli usterki należy szukać w sterowniku abs.
robert
Daniel - 21 Czerwiec 2016, 20:34
Piotrek1401 napisał/a: | Test na sypkiej nawierzchni również ukazał blokowanie się tylko L.P. koła.
Mieliście taką sytuację lub możecie naprowadzić co może być nie tak ? |
Zacznij od weryfikacji tego zacisku - być może tłoczek jest zapieczony.
kubus838,
najpierw piszesz:
kubus838 napisał/a: | Nie zawsze w abs-sie pada czujnik przy kole - może również ulec przetarciu kabel. |
a potem zaraz:
kubus838 napisał/a: | usterki należy szukać w sterowniku abs. |
zdanie Ci się zmienia diametralnie po 2 h i 20 min strach pomyśleć do jakich wniosków dojdziesz jutro
kubus838 - 21 Czerwiec 2016, 20:52
Daniel napisał/a: | Piotrek1401 napisał/a: | Test na sypkiej nawierzchni również ukazał blokowanie się tylko L.P. koła.
Mieliście taką sytuację lub możecie naprowadzić co może być nie tak ? |
Zacznij od weryfikacji tego zacisku - być może tłoczek jest zapieczony.
kubus838,
najpierw piszesz:
kubus838 napisał/a: | Nie zawsze w abs-sie pada czujnik przy kole - może również ulec przetarciu kabel. |
a potem zaraz:
kubus838 napisał/a: | usterki należy szukać w sterowniku abs. |
zdanie Ci się zmienia diametralnie po 2 h i 20 min strach pomyśleć do jakich wniosków dojdziesz jutro |
Nic się nie zmienia. Sterownik i czujniki połaczony kablem są również częściami składowymi abs. Może być sytuacjia, że został przetarty jeden z kabli od czujnika przy kołe i w czasie hamowania dotyka np. do nadwozia w otworze "przejściowym" w nadkolu. Kolo nie zostanie wychamowane przez abs a kontrolka na liczniku nie wskaże, że abs jest niesprawny i to trzeba sprawdzic. Można też sprawdzić sterownik abs czy "zbiera" sygnał z czterch kół. Jeżeli sygnał się pojawi to trzeba zajrzeć do sterwonika.
A po co sprawdzać zacisk skoro samochód hamuje i jeździ. A jak już autor wątku chce się upewnić to niech podniesie samochód z tej strony, odpali silnik i reka zakręci koło a druga osoba niech przyciśnie hamulec. Jak koło się zatrzyma to niech zacznie szukać błedów w abs.
robert
lech149 - 21 Czerwiec 2016, 21:22
U mnie było tak : Raz się palił ABS , a raz nie . Tak tydzień na tydzień . Podjechałem do elektryka , podłączył komputer , wyszło że uszkodzony czujnik ABS . Wymieniłem , parę miesięcy był spokój i od jakiegoś zaczęło się od nowa . I znalazłem taki sposób : jadąc na biegu na sekundę wyłączam zapłon i po włączeniu kontrolka gaśnie . Na razie jestem zadowolony .
BIZONIK5 - 21 Czerwiec 2016, 22:05
Może pękł pierścień absu?
Daniel - 22 Czerwiec 2016, 09:26
Przestańcie pisać herezje
W przypadku uszkodzenia czujnika, uszkodzenia przewodu czy uszkodzenia pierścienia sterownik ABS wykryje awarię. Zresztą w wielu innych przypadkach również.
Jeżeli sterownik nie zgłasza awarii a problem dotyczy zacisku który blokuje się wcześniej niż pozostałe, to znaczy, że trzeba dokonać dokładnej weryfikacji tegoż zacisku - rozebrać, sprawdzić co trzeba, ewentualnie wymienić - o naprawie zacisków hamulcowych napisano już wiele.
Oczywiście przyczyną nierównomiernego hamowania może być również zapowietrzenie układu hamulcowego - jednak zakładam, że ten element jest sprawdzony.
|
|
|