Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Leci gorące powietrze
loony - 28 Lipiec 2016, 22:05 Temat postu: Leci gorące powietrze W202 rocznik 1994 2.2D
Dzisiaj rano zaczęło lecieć z bocznych nawiewów gorące powietrze. Wczoraj jeszcze wszystko było w porządku. Poczytałem internety i od razu po pracy pojechałem na szrot, kupiłem zaworki i panel nawiewu.
Wymieniłem bezpieczniki chyba wszystkie, które były odpowiedzialne za grzanie i nawiew (swoją drogą, żaden nie był spalony, ale profilaktycznie). Dalej wymieniłem cały panel nawiewu. Następnie wymieniłem zaworki. Efektów brak, prócz tego, że ciągle leci gorące powietrze...
Sprawdziłem połączenia przy kostce w zaworkach i samą kostkę w wiązce, ale nic niepokojącego nie widać. Ruszałem kablem, patrzyłem czy może nie ma gdzieś przebicia, ale nic nie pomogło.
Jakieś pomysły, co mogło siąść?
wojtekjasiek - 28 Lipiec 2016, 22:08
a te które kupiłeś były sprawdzane czy wygrzebałeś je dawcy? Bo niby cholerny niefart ale możliwe, że zamieniłeś zepsute na zepsute
loony - 28 Lipiec 2016, 22:22
Oczywiście, że nie były sprawdzane Ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na kolejne niedziałające...
Z drugiej strony, mógłbym tak w nieskończoność wymieniać zaworki i sprawdzać czy są sprawne czy nie.
Zastanawiam się bardziej czy da się jakoś 'wymusić' zamykanie i otwieranie zaworków, bo stawiałbym na wiązkę. Ale nie wiem nawet jak jest położona, żeby ją przejrzeć - może się gdzieś przetarła, a wczoraj padało i zamokło czy coś...
perzu126 - 28 Lipiec 2016, 22:31
Temat setki razy walkowany. Jaką masz pewność, że te używki też dobre skoro często padają?
ralf - 28 Lipiec 2016, 23:19
loony napisał/a: | Z drugiej strony, mógłbym tak w nieskończoność wymieniać zaworki i sprawdzać czy są sprawne czy nie. |
Jak już kupiłeś trzeba było profilaktycznie rozkręcić i przeczyścić.
Ba trzeba było zrobić tak ze swoimi. Od razu potwierdzam info z forum, że nie trzeba spuszczać płynu aby odkręcić/ wymienić zaworki.
Manual również znajdziesz na forum
loony - 29 Lipiec 2016, 07:18
A ktoś podpowie jak biegnie wiązka kabla od kostki zaworków? Patrzyłem, ale ginie mi gdzieś pod sterownikami. Znając stan mojego W202, mogę przypuszczać, że gdzieś się kabel przetarł.
ralf - 29 Lipiec 2016, 07:36
Idą do puszki na komputer i przez otwór techniczny do kabiny do panelu sterowania nawiewem
Daniel - 29 Lipiec 2016, 08:14
loony napisał/a: | mogę przypuszczać, że gdzieś się kabel przetarł. |
Za pomocą zwykłej próbówki za kilka monet możesz sprawdzić czy sterowanie selenoidów jest poprawne.
loony - 29 Lipiec 2016, 16:55
Multimetrem pomierzylem. Napięcie ponad 12V na obu stronach na zimnym, na ciepłym 0,01V na obu, oporność na zaworkach równe 16ohm na obu.
Jakieś pomysły co dalej?
[ Dodano: 29 Lipiec 2016, 17:58 ]
Naprawione!
Postanowiłem jednak zaworki rozebrać i przeczyscic, co było dobrą decyzją były dość zasyfione. Z ciekawości rozebralem stare zaworki, to były w dramatycznym stanie. Uszczelka wykruszona, a dół góry skorodowany. Ciekawe jak to wcześniej działało...
wojtekjasiek - 29 Lipiec 2016, 23:38
loony napisał/a: | Ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na kolejne niedziałające |
no widzisz, lepiej nie graj w totka
|
|
|