To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Leci gorące powietrze

loony - 28 Lipiec 2016, 22:05
Temat postu: Leci gorące powietrze
W202 rocznik 1994 2.2D
Dzisiaj rano zaczęło lecieć z bocznych nawiewów gorące powietrze. Wczoraj jeszcze wszystko było w porządku. Poczytałem internety i od razu po pracy pojechałem na szrot, kupiłem zaworki i panel nawiewu.
Wymieniłem bezpieczniki chyba wszystkie, które były odpowiedzialne za grzanie i nawiew (swoją drogą, żaden nie był spalony, ale profilaktycznie). Dalej wymieniłem cały panel nawiewu. Następnie wymieniłem zaworki. Efektów brak, prócz tego, że ciągle leci gorące powietrze...
Sprawdziłem połączenia przy kostce w zaworkach i samą kostkę w wiązce, ale nic niepokojącego nie widać. Ruszałem kablem, patrzyłem czy może nie ma gdzieś przebicia, ale nic nie pomogło.
Jakieś pomysły, co mogło siąść?

wojtekjasiek - 28 Lipiec 2016, 22:08

a te które kupiłeś były sprawdzane czy wygrzebałeś je dawcy? Bo niby cholerny niefart ale możliwe, że zamieniłeś zepsute na zepsute :D
loony - 28 Lipiec 2016, 22:22

Oczywiście, że nie były sprawdzane :P Ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na kolejne niedziałające...
Z drugiej strony, mógłbym tak w nieskończoność wymieniać zaworki i sprawdzać czy są sprawne czy nie.

Zastanawiam się bardziej czy da się jakoś 'wymusić' zamykanie i otwieranie zaworków, bo stawiałbym na wiązkę. Ale nie wiem nawet jak jest położona, żeby ją przejrzeć - może się gdzieś przetarła, a wczoraj padało i zamokło czy coś...

perzu126 - 28 Lipiec 2016, 22:31

Temat setki razy walkowany. Jaką masz pewność, że te używki też dobre skoro często padają?
ralf - 28 Lipiec 2016, 23:19

loony napisał/a:
Z drugiej strony, mógłbym tak w nieskończoność wymieniać zaworki i sprawdzać czy są sprawne czy nie.

Jak już kupiłeś trzeba było profilaktycznie rozkręcić i przeczyścić.
Ba trzeba było zrobić tak ze swoimi. Od razu potwierdzam info z forum, że nie trzeba spuszczać płynu aby odkręcić/ wymienić zaworki.
Manual również znajdziesz na forum :wink:

loony - 29 Lipiec 2016, 07:18

A ktoś podpowie jak biegnie wiązka kabla od kostki zaworków? Patrzyłem, ale ginie mi gdzieś pod sterownikami. Znając stan mojego W202, mogę przypuszczać, że gdzieś się kabel przetarł.
ralf - 29 Lipiec 2016, 07:36

Idą do puszki na komputer i przez otwór techniczny do kabiny do panelu sterowania nawiewem
Daniel - 29 Lipiec 2016, 08:14

loony napisał/a:
mogę przypuszczać, że gdzieś się kabel przetarł.



Za pomocą zwykłej próbówki za kilka monet możesz sprawdzić czy sterowanie selenoidów jest poprawne.

loony - 29 Lipiec 2016, 16:55

Multimetrem pomierzylem. Napięcie ponad 12V na obu stronach na zimnym, na ciepłym 0,01V na obu, oporność na zaworkach równe 16ohm na obu.
Jakieś pomysły co dalej?

[ Dodano: 29 Lipiec 2016, 17:58 ]
Naprawione!
Postanowiłem jednak zaworki rozebrać i przeczyscic, co było dobrą decyzją :) były dość zasyfione. Z ciekawości rozebralem stare zaworki, to były w dramatycznym stanie. Uszczelka wykruszona, a dół góry skorodowany. Ciekawe jak to wcześniej działało... :P

wojtekjasiek - 29 Lipiec 2016, 23:38

loony napisał/a:
Ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na kolejne niedziałające

no widzisz, lepiej nie graj w totka :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group