To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce

pucieq - 23 Październik 2016, 01:13
Temat postu: zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce
witam,
przejde od razu do rzeczy:
Mialem spotkanie z kraweznikiem, kolo cofnelo sie o ponad 2 cm do tylu (podluznica [wspornik wachacza] ) sie ulamal i wykrzywil. Mechanik spawacz magik, wyprostowal mi go i pospawal dodajac belki stabilizujace i wzmacniajace, zostala zrobiona geometria i autko zaczelo prosto jezdzic.

pytanka :
- podczas hamowania czuje stuki/drgania na kierownicy jak by "bujalo" kolem ,
- kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona,
- dzis zaczela drgac mi cala kierownica pow. 90km/h, patrzac na zawieszenie zauwazylem wylamana, peknieta gume(tuleje) amortyzatora (dolna przy wachaczu) w przednim prawym kole, wyglada jakby byla wydmuchana spod amora,
- przy max. skrecie w lewo/prawo kolo jakby przeskakiwalo (wymieniane juz z 4x komplet opon + felgi - problem nie zniknal )
- na zimnym silniku zaczelo byc czyc drgania calego samochodu w momencie gdy stoi na gorce na biegu P-parking, albo jak na skrzyzowaniu zatrzymuje sie na hamulcu i na biegu D drgania sa caly czas (na cieplym znikaly), po ok.5 tys km dragania sie nasilily i nawet na rozgrzanym sa bardzo silne (jak w momencie drgan wrzuce na N - neutral to drgania ustaja calkowicie, dzieje sie to tylko na Drive i Wstecznym.
- bardzo silne drgania podczas skretu w lewo, lecz zero drgan przy skrecie w prawo.
(mam wrazenie jakby sie meczyl przy skrecie w lewo a w prawo przychodzi mu to z latwoscia)


Moje pytanie brzmi : co nalezalo by sprawdzic (mech. na stacji diagnostycznej) co mam do wymiany, jakie tuleje, stabilizatory i inne takie, bo chce w koncu skonczyc naprawiac celinke a te rzeczy sa jedyne ktore mnie teraz niepokoja.


Na stacji diagnostycznej wykazalo ze amartyzatory maja jeszcze od 78 do 83 % sprawnosci.

Wachacze sa proste poniewaz byly wymieniane po uderzeniu.


Wymienione z zawieszenia w ost czasie :
- klocki tyl / przod,
- stabilizator walu napedowego (stuki przy 4 tys-4,5 tys obr/min)
- poduszki silnika,
- czujnik abs przod,
- wymieniony plyn hamulcowy, oraz odpowietrzone hamulce,
- servo kupilem nowe tzn. z innego mietka, bo mech. blednie zdiagnozowal niedzialajace servo (byly zapowietrzone hamulce), zawsze moge wymienic,




A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera ).

iparts - 26 Październik 2016, 11:37

Co do Twoich pytań:

- Sprawdzałeś tarcze hamulcowe czy nie są krzywe?
- To że kierownica jest skręcona to możliwe że zbieżność nie jest dobrze ustawiona.
- Skoro zauważyłeś pękniętą gumę, to najlepiej ja wymień i drgania na wyższych prędkościach powinny zniknąć.
- Skoro wymieniałeś komplety opon i felg, to raczej szukałbym przyczyny w mocowaniu. Może łożysko już odmówiło posłuszeństwa i dlatego przeskakuje.
- Co do pytań odnośnie skrzyni biegów, to zaleciłbym podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów na skrzyni, a później wymienić olej i filtr w skrzyni.

lech149 - 26 Październik 2016, 14:40

Po tych wszystkich naprawach nie ustawiałeś zbieżności ? :evil:
Abdul - 26 Październik 2016, 15:33

lech149, napisał, że był na geometrii więc i pewnie na zbieżności...

pucieq, to po kolei:
-sprawdź sworznie
-tuleje tylne wahaczy dolnych z przodu (właśnie jak są wywalone, to koła przekukają)
-jak geometria dobra, to do fachowców, żeby kierownicę prosto ustawili

I co do sprawności amorów na stacji, to one nawet na nowych amorach tyle pokażą, w ogóle się tym nie sugeruj.

mietek123 - 26 Październik 2016, 20:42
Temat postu: Re: zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce
pucieq napisał/a:
- przy max. skrecie w lewo/prawo kolo jakby przeskakiwalo (wymieniane juz z 4x komplet opon + felgi - problem nie zniknal )


sprawdz wspornik tulei, u mnie to bylo przyczyna, koszt 50zl i od roku spokoj :)

lech149 - 26 Październik 2016, 20:51

Abdul

' kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona,"

Po geometrii powinna być prosto . :P [/b]

wiskontii - 26 Październik 2016, 22:32

lech149 napisał/a:
kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona


Moze Leszku ktoś zmieniał kier i źle wsadził

bartek065 - 27 Październik 2016, 14:33

Jedź na zbierzność
OzioramWAS - 30 Październik 2016, 00:30

Cytat:
"A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera )."

mialem to samo. wymienilem wszystkie te gumowe elementy. w nowce te wszystkie zlaczki kolanka itd. sa mieciutkie. po parunastulatach (pewnie tez od temp silnika) robia sie po prostu plastikowe. stad nieszczelnosci.
na odmie tez troche puszczalo.
olej zalewal mi (od gory) wtryskiwacze, telepalo buda i wiecej palil.

pucieq - 21 Listopad 2016, 00:30

OzioramWAS napisał/a:
Cytat:
"A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera )."

mialem to samo. wymienilem wszystkie te gumowe elementy. w nowce te wszystkie zlaczki kolanka itd. sa mieciutkie. po parunastulatach (pewnie tez od temp silnika) robia sie po prostu plastikowe. stad nieszczelnosci.
na odmie tez troche puszczalo.
olej zalewal mi (od gory) wtryskiwacze, telepalo buda i wiecej palil.



Dokladnie to samo, zalane wtryski (nie mam sily wyciagac strzykawka tego + trzesie buda i wiecej pali. Czyli co wymiana mnie tego czego i nie ma co sie z tym meczyc ?

OzioramWAS - 27 Listopad 2016, 11:19

ja wymienilem przewody przelewowe 60zl (ori z aso)
pozniej wymienilem podkladki pod wtryskami (4x 10zł) tez z aso
przy okazji wymiany podkladek zostaly wyczyszczone te kanaly w ktore sie pozalewaly.
i wymienilem wszystkie elementy gumowe (te przy odmie). po nastu latach zamieniaja sie w plastik, wykruszaja sie i nie sa szczelne. (nie pamietam pamietam ale wymiana wszystkich zlaczek (nie wliczajac w to rurek- te mozna wymontowac i przedmuchac sprezarka przed kolejnym montazem) ale cos okolo 120zl
na koniec wymienilem odme. tez ori z ASO 180zl.
przy okazji wymiany przewodow przelewowych zniknely mi pecherzyki powietrza z wezykow przy filtrze paliwa.
teraz nic nie leje. nie smierdzi mi w srodku (czasami po bloku silnika splywalo na kolektor i pozniej wiatrak zasysal ten smrod do srodka)
pali od strzala (na zimnym i rozgrzanym)
z dolnego zakresu obrotow lepiej "ciagnie" przy ok 22km/h / 25km/h mozna wpinac "3" nie buczy i nie szarpie :D

[ Dodano: 27 Listopad 2016, 11:21 ]
aaaaa i jeszcze cos ci powiem. ja tez nie moglem wyciagnac tego strzykawka i wpadlem na genialny pomysl. odpalilem kompresor poczekalem az sie butla nabila. wlozylem w ta dziurke pistolet i strzelilem. domysl sie jaki byl tego efekt:D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group