To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8

Bambusc180 - 4 Listopad 2016, 16:00
Temat postu: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
Witam Was bracia i siostry mam problem z moja gwiazdą w202 1.8 benzyna gaz 1995 rok elegance, otóż brakuje mi ładowania, akumulator to 74 ah varty Silver być może za duży, włożyłem go z poprzedniej c klasy w którym ori był 72 ah, i zaczęły się problemy, sprawdzałem ładowanie i przy akumulatorze pokazuje 13.95 bez świateł itp, po włączeniu dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, radia, świateł, ładowanie spada do 13.65/75 czasami i większe, padło na alternator wymieniłem go z poprzedniej w202-ki również 1.8. sprawdzając ponownie ładowanie było takie samo. Z ciekawości sprawdziłem prosto z alternatora i pokazuje 14.25 ze światłami, dmuchawą itp. Sprawdzałem również pobór prądu waha się od 0.07 do 0.08 trochę za duże. No i teraz moje pytanie czy takie ładowanie powinno być czy jest złe. Czy to moze być wina za duzego akumulatora? Dodam że sprawdzałem u ojca w Alhambrze 1.9 tdi ładowanie na aku 13.75, na alternatorze 13.95, również omedze brata 13.95 aku 14.25 alternator, wszystko bez włączonych świateł. Auto rano ledwo co odpala, popracuje trochę pali bez problemu. Wcześniej aku padał jeśli auto postało około tygodnia, jeśli był codzień użytkowany było wszystko ok. Może ktoś miał taki sam przypadek i napisze co mu dolega, mierzyłem również przed chwilą na rozruszniku i tam też jest 13.65.
kubus838 - 4 Listopad 2016, 17:23

Witam

Może ja Ci pomoge, jeżeli pewny jesteś, że alternator masz dobry łącznie z regulatorem napięcia i cała elektryką. Ostatnio w małym samochodzie Citoren saxo zdażało się coś takiego. W lato autko paliło bez kłopotów. Jak się zrobiło zimniej tak jak teraz jest w nocy, auto kręciło z dużym oporem i ledwo co odpalało. Po trzech dniach dniach stania bez ruchu to już wogóle nie chciało odpalić. Przyszedł czas na wymiane oleju. Olej został zalany pełny syntetyk. Zdziwiło mnie to, że problemy z odpalaniem już nie występują. Sam w to nie wierze ale mechanicy powiedziei, że przypadku oleju mineralnego takie objawy występują bardzo często. Nie wiem czy to jest prawda ale już klika osób mi to potwierdziło ale najważniejsze jest to, że te chore objawy przy odpalaniu minełu. A samochodziku nic nie było wymieniane i nic nie było robione.

Ale jedno powiem u mnie na akumulatorze jest 14,3V bez swiateł mijania. Jak włącze światła to daje 14,1 do 14,2V.

robert

perzu126 - 4 Listopad 2016, 17:30

Akumulator nie jest za duży. sprawdź masę. Pdlacz długim kablem silnik z minusem na akumualtorze i wtedy zmierz napięcie.
Bambusc180 - 4 Listopad 2016, 18:09

Alternator mam na 100 % sprawny, regulator był wymieniany jeszcze jak był w poprzedniej c klasie i tam z akumulatorem nie miałem problemu nawet w zimę. Olej mam zalany valvoline max life 10W/40, olej czysciutki jak nowy. Jutro spróbuję z ta masa z silnika i zobaczymy co miernik pokaże.

[ Dodano: 5 Listopad 2016, 12:30 ]
Witam ponownie, dziś rano postanowiłem puścić masę i plus z silnika na akumulator i oto co wyszło. PLUS bez świateł itp 14.14 V po odłączeniu 14.09V. Po ponownym podłączeniu ze światłami nawiewem ogrzewaniem tylnej szyby 13.80 V po odłączeniu 13.55 V Teraz minus 13.55 ze światłami itp po odłączeniu nie ma różnicy po wyłączeniu świateł pokazuje 14.10V. Wnioskując coś jest nie tak z przewodem od Plusa. Wiem ze plusowy leci pod dywanikami itp a łączenie jest pod pedalem gazu (niby) sprawdzając wczoraj na rozruszniku było 13.65 (coś w tych okolicach). Czy rozrusznik może kraść tyle prądu ?? Gdzie są jakieś łączenia tych kabli pod maską. Juz mi ręce zaczynają opadać i zastanawiam się nad puszczeniem drugiego plusa od alternatora do akumulatora, ale to trochę bez sensu.

jacek sz - 6 Listopad 2016, 17:38


kubus838 - 6 Listopad 2016, 18:00

Kolego Bambusc180 zrób jeszcze jedno doświadczenie. Weź zwykły kabel rozruchowy i podłącz go nadwozia(może być pod maską) ale w miesjcu gdzie nie ma izolacji, farby czy lakieru a drugim końcem podłącz do silnika w miejscy gdzie nie ma żadnego zabrudzenia olejowego.Odpalweź miernik i podłącz woltomierz do akumulatora i sprawdź napięcie na aku i to jest proste. Napisz co Ci wyszło. Mozesz to zrobić. nawet teraz.

Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd. Tam jeszcze jest prąd "wzbudzenia" i dopiero alternator wytwarza jakiś prąd o jakimś napięciu.

robert

Bambusc180 - 6 Listopad 2016, 18:29

Ok jutro to sprawdzę bo dziś nie mam auta :)
polofix - 6 Listopad 2016, 21:47

Bambusc180 napisał/a:
Ok jutro to sprawdzę bo dziś nie mam auta :)

Moim zdaniem bardziej wygląda to na padnięty aku.
Po dłuższym przestoju podłącz do słupków akumulatora miernik i druga osoba niech kręci i dowiesz się jak spada napięcie na nim. Jeśli spadnie poniżej 10V i słabo kręci to akumulator padnięty.

Pyra - 6 Listopad 2016, 21:58
Temat postu: Re: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
Witam
Bambusc180 napisał/a:
akumulator to 74 ah

Jakaś dziwna jednostka pojemności, o ile się nie mylę, to nie ma reaktancyjnego prądu stałego...

Wartości napięć, masz w miarę w normie, zważ, że napięcie znamionowe naładowanego akumulatora to 12,6V, i tyle powinno być po dłuższym postoju. Krótko mówiąc, jeśli kilkanaście minut po zgaszeniu silnika, masz takie napięcie, to jest OK. Kiedy przychodzisz rano, i napięcie jest sporo niższe, to masz albo kiepski akumulator, albo coś zużywa prąd na postoju.
Wspomniałeś, że pobór prądu "luzem" to około 70-80mA, jest to trochę dużo, ale nie ma prawa wpłynąć na szybsze rozładowanie akumulatora w takim tempie.
W przybliżeniu 0,08A x 24h daje nam 1,92Ah na dobę, czyli rozładowanie akumulatora 74Ah do połowy powinno trwać trochę ponad dwa tygodnie.

kubus838 napisał/a:
Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd.

Niestety, ale tak jest, w naszych autach są alternatory samowzbudne, z tym, że potrzebują dość dużych obrotów i trochę czasu, aby zaszło to zjawisko. Przy użyciu wiertarki, już się uda to osiągnąć.

Pozdrawiam

polofix - 6 Listopad 2016, 22:14
Temat postu: Re: Brak Ładowania na akumulatorze w202 1.8
Pyra napisał/a:
Witam
Bambusc180 napisał/a:
akumulator to 74 ah

Jakaś dziwna jednostka pojemności, o ile się nie mylę, to nie ma reaktancyjnego prądu stałego...

Wartości napięć, masz w miarę w normie, zważ, że napięcie znamionowe naładowanego akumulatora to 12,6V, i tyle powinno być po dłuższym postoju. Krótko mówiąc, jeśli kilkanaście minut po zgaszeniu silnika, masz takie napięcie, to jest OK. Kiedy przychodzisz rano, i napięcie jest sporo niższe, to masz albo kiepski akumulator, albo coś zużywa prąd na postoju.
Wspomniałeś, że pobór prądu "luzem" to około 70-80mA, jest to trochę dużo, ale nie ma prawa wpłynąć na szybsze rozładowanie akumulatora w takim tempie.
W przybliżeniu 0,08A x 24h daje nam 1,92Ah na dobę, czyli rozładowanie akumulatora 74Ah do połowy powinno trwać trochę ponad dwa tygodnie.

kubus838 napisał/a:
Alternator nie działa na zasadzie jak pokręcisz to wytworzy prąd.

Niestety, ale tak jest, w naszych autach są alternatory samowzbudne, z tym, że potrzebują dość dużych obrotów i trochę czasu, aby zaszło to zjawisko. Przy użyciu wiertarki, już się uda to osiągnąć.

Pozdrawiam

Potwierdzam. Ale kolega jak mierzył pobór sądząc po liczbach/ amperach które podał to zakres miernika był duży i na pewno pomiar był niedokładny.

Sebastian1987 - 3 Grudzień 2016, 13:14

Witam serdecznie.
u mnie na alternatorze na włączonym silniku napięcie wynosi po dodaniu deczko gazu prawie 14V (13,8-13,7) natomiast w tym samym momencie na baterii jest napięcie 10,99V po dodaniu gazu zaczyna spadać.

po zgaszeniu samochodu napięcie na baterii wzrasta do 11,9V i takie samo pojawia się na alternatorze.

Wszystkie bezpieczniki, "-" silnika sprawdzone. wszystko ok.

gdzie szukać przyczyny???
proszę o jakieś wskazówki pozdrawiam

kmtaxi - 3 Grudzień 2016, 16:41

Szukałbym problemu w akumulatorze.
Pyra - 3 Grudzień 2016, 20:03

Witajcie
Sebastian1987 napisał/a:
...u mnie na alternatorze na włączonym silniku napięcie wynosi po dodaniu deczko gazu prawie 14V (13,8-13,7) natomiast w tym samym momencie na baterii jest napięcie 10,99V po dodaniu gazu zaczyna spadać.

po zgaszeniu samochodu napięcie na baterii wzrasta do 11,9V i takie samo pojawia się na alternatorze.

Problemu, należy szukać pomiędzy zaciskiem alternatora, a głównym punktem poboru prądu do instalacji.
Podczas pracy, cały pobór prądu idzie z akumulatora, a alternator utrzymuje prawidłowe napięcie na swoim zacisku. Po wyłączeniu silnika, napięcie akumulatora pojawia się na zacisku alternatora.
Zmierz rezystancję pomiędzy prądowym zaciskiem alternatora, a wyprowadzeniem akumulatora. Jeśli będzie więcej niż wykazuje pomiar na zwartych samych kablach miernika, to idziesz po kablach i wszystko czyścisz i dokręcasz.

Pozdrawiam

Sebastian1987 - 3 Grudzień 2016, 21:08

Pyra napisał/a:
Problemu, należy szukać pomiędzy zaciskiem alternatora, a głównym punktem poboru prądu do instalacji.
Podczas pracy, cały pobór prądu idzie z akumulatora, a alternator utrzymuje prawidłowe napięcie na swoim zacisku. Po wyłączeniu silnika, napięcie akumulatora pojawia się na zacisku alternatora.
Zmierz rezystancję pomiędzy prądowym zaciskiem alternatora, a wyprowadzeniem akumulatora. Jeśli będzie więcej niż wykazuje pomiar na zwartych samych kablach miernika, to idziesz po kablach i wszystko czyścisz i dokręcasz.


dzięki jutro po południu jadę na warsztat i najpierw wszystko posprawdzam jak nie to zakładam tymczasowo nowy kabel pomiędzy B+ alternatora a + Akumulatora.
i szukam dalej.

Miał już ktoś z was taką sytuacje??? może są jakieś szczegulnie warzne punkty ??? gdzie lepiej 2 razy sprawdzić ???

[ Dodano: 4 Grudzień 2016, 12:19 ]


szybkie pytanie gdzie w naszych w202 jest umiejscowione to miejsce w którym wszystkie kable się łączą ???
zaznaczyłem to za zdjęcie pozdrawiam.

MateM - 7 Grudzień 2016, 08:00

Sebastian1987, Jeżeli się nie mylę, to znajduje się po stronie kierowcy przed bezpiecznikami. Zaraz przy błotniku jest taka mała prostokątną plastikowa skrzyneczka, którą jak otworzysz to będziesz miał punkt zbiorczy + pod maską


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group