To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problemy z odpalaniem na mrozie. (Nowy akumulator)

WaldazZz - 10 Grudzień 2016, 11:20
Temat postu: Problemy z odpalaniem na mrozie. (Nowy akumulator)
W202 combi 99r. 2,2cdi 125 km. Nawet w lecie przy nowym aku potrzebował z 2 obrotów wału zanim zaskoczył. Teraz 310 tys. przebiegu i jak zrobi się zimno, potrzebuje 6-8 obrotów. Aż strach pomyśleć jak przyjdą prawdziwe mrozy. Na co zwrócić uwagę? Słyszałem, że jest problem przy wymianie świec żarowych, prawda? Ukręcają gwinty podobno.
wiskontii - 10 Grudzień 2016, 11:30

WaldazZz napisał/a:
e jest problem przy wymianie świec żarowych,


A co masz walniete świeczki :?:

perzu126 - 10 Grudzień 2016, 18:29

Świeca łatwo sprawdzić, jest mnóstwo info na necie jak to zrobić. Może byc moduł grzania uszkodzony. Może się zapowietrzać. No jest dużo przyczyn, ale 310TYS KM TO ŻADEN PRZEBIEG dla dla diesla Mercedesa.
kubus838 - 10 Grudzień 2016, 21:44
Temat postu: Re: Problemy z odpalaniem na mrozie. (Nowy akumulator)
WaldazZz napisał/a:
W202 combi 99r. 2,2cdi 125 km. Nawet w lecie przy nowym aku potrzebował z 2 obrotów wału zanim zaskoczył. Teraz 310 tys. przebiegu i jak zrobi się zimno, potrzebuje 6-8 obrotów. Aż strach pomyśleć jak przyjdą prawdziwe mrozy. Na co zwrócić uwagę? Słyszałem, że jest problem przy wymianie świec żarowych, prawda? Ukręcają gwinty podobno.


Witam
Na początek sprawdź czy w przewodach paliwa pokazują się bańki powietrza.

robert

WaldazZz - 12 Grudzień 2016, 17:55

Ok. Odstawiam w przyszłym tygodniu do mechanika. Mówił, że świec nie ruszać najdłużej, jak się da, bo faktycznie uwielbiają się ukręcać. Wtedy głowica w dół i koszmar. Czyli podsumowując: kontrol świec, odpowietrzenia ukł wtryskowego i ew sprawdzenie modułu grzania. Jak coś komus jeszcze wpadnie do głowy to walcie.
perzu126 - 13 Grudzień 2016, 09:24

Są metody na ich wykrecenie bez zdejmowania głowicy. Zmień mechanika.
kubus838 - 13 Grudzień 2016, 10:53

perzu126 napisał/a:
Są metody na ich wykrecenie bez zdejmowania głowicy. Zmień mechanika.


No właśnie - a czy wiesz gdzie mogą być opisane takie metody? Ja się koledze nie dziwie bo teraz kazdy mechanik co by miał nie zrobić przy silniku to chce zdejmować głowice. Pamietam jak miałem przedmuch pod wtryskiwaczem to też chcieli do wyjecia wtrysku zdejmować głowice. A żaden z nich nie jest w stanie napisać i w jakim celu do wyjęcia wtrysku czy żaroświecy potrzeba zdemontować głowice.

robert

Pioterek - 13 Grudzień 2016, 13:46

kubus838 napisał/a:
No właśnie - a czy wiesz gdzie mogą być opisane takie metody?

kubus838, są specjalne zestawy do wykręcania urwanych świec, znajdziesz tego sporo. Parę lat temu to była nowość i ceny z kosmosu, dzisiaj to już żaden problem, bo jest duży wybór i ceny niższe.
A metody są opisane np. na youtube: są filmiki i jest tego sporo: np.
https://www.youtube.com/watch?v=YQNN0JD_d20
https://www.youtube.com/watch?v=QG4XmauI78M
A tutaj u Pana Wojtka w garażu bez specjalistycznego sprzętu:
https://www.youtube.com/watch?v=4OWjkguZ_-Q

WaldazZz - 13 Grudzień 2016, 16:32

Nie chodzi mi o to, że trzeba demontować głowicę z automatu. Byłem przekonany, że trzeba ją zdejmować, jak się gwint ukręci, ale okazuje się, że są patenty. Jakby ktoś miał jeszcze inny pomysł co jeszcze muszę obadać to będę wdzięczny.
KOoCuRr - 13 Grudzień 2016, 19:21

Ma zwyklego klekota, wczoraj mialem "przyjemnosc" wymienic u siebie swiece.
Pierwsza i ostatnia wykrecily sie super...dwie srodkowe masakra...co ruch kluczem ( a robilem naprawde minimalne, nic na sile ) pelne gacie.
Co jakis czas znow ruch, psikniecie wd40...i tak dalej. Mimo, ze zamajaczylem w cholere czasu, udalo sie

Snak - 22 Styczeń 2017, 19:01

Kolego WaldaZz też mam C220CDiI 125KM i też podobny objaw, a zwłaszcza przy temp. otoczenia +5 stopni i mniej. Skończyło się to regeneracją pompy wysokiego ciśnienia. Zwróć uwagę czy jest mokra, a właściwie wystarczy aby była opocona. Przy niższych temp. oringi uszczelniające się kurczą i pompa się rozczelnia tracąc ciśnienie. Był poruszany ten temat - poszukaj.
Dandiee - 23 Styczeń 2017, 14:58

Wymiana świec żarowym jest prostym zabiegiem - ale trzeba użyć trochę głowy, a nie tylko siły mięśni. Ja wyciągałem wszystkie świeczki ponieważ (1) była przepalona. I najlepsze to było to, że przepalona była... zmieniana kiedyś z BOSCH'a - a reszta była oryginalna z Mercedesa i ciągle sprawne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group