To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana uszczelki pokrywy zaworów

ralf - 14 Grudzień 2016, 23:12
Temat postu: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów
Ok. Tematyka przewijała się na forum, może zbierzemy to w całość?
Przy okazji mam kilka pytań.

M104 czyli rzędowe R6 2.8L 3.6L w naszych autach.
Numer katalogowy uszczelki A1040102130.
Numer uszczelki przy śrubach dokręcających pokrywę (12szt)
Numer A1040160364
Sporo czytałem na ten temat, nie tylko w PL forach. Bez wymiany kominków (uszczelek) przy śrubach często dochodzi do ponownych wycieków w okolicach uszczelki.
Wtedy marudzenie na producenta uszczelek itp....

Ciekawostka! w serwisie troszkę się zdziwili gdy zamawiałem te uszczelki i podobno w ciągu kilkunastu lat sprzedali 6 kompletów na m104.

W większości przypadków po wyciekach będących następstwem wymiany uszczelki żadne sylikony itp nie pomagały i dopiero wymiana kominków pomogła.

Wg WIS dokręcamy śruby pokrywy zaworów z siłą 10 Nm.
Nie ma jednak żadnej informacji odnośnie kolejności dokręcania
Dziwne, nawet w daewoo mają taki rarytas.

Tak wygląda moja propozycja, nie znam się więc poprawiajcie.



Kolejna sprawa:
W m104 pokrywa zaworów jest malowana od środkda (wewnętrzna strona).
Podobnie jak w porsche. Jakieś dane odnośnie farby/technologii?
Inne silniki?

Naczytałem się trochę ludzie srają żarem a w większości przypadków nie mieli styczności z takim malowaniem. "Ja bym nie malował" itp :)

Sporo negatywnych emocji a tak na prawdę chodzi o gdybanie, czy farba wytrzyma temp. itp., widziałem nawet obudowy m104 z łuszczącym się lakierem
Podobno w sporcie stosują farbę od wewn. (szybszy obieg oleju itp.)

W czym problem się pytam :)

MateM - 14 Grudzień 2016, 23:30

ralf, dobry temat, na pewno przyda się nie jednej osobie, jeżeli chodzi o dokręcanie śrub to z tego co kiedyś oglądałem rysunki do innych silników to ja osobiście kręciłbym w takiej kolejności:

7 5 3 9
12 2 1 11
10 4 6 8

Nie pytaj dlaczego akurat tak, ale gdzieś kiedyś oglądałem, że dokręcać powinno się od środka dookoła na zewnątrz (trochę jak dokręcanie śrub od kół)

Pozdrawiam ;)

ralf - 15 Grudzień 2016, 09:11

MateM napisał/a:
Nie pytaj dlaczego akurat tak, ale gdzieś kiedyś oglądałem, że dokręcać powinno się od środka dookoła na zewnątrz

Spirala, na krzyż, różne mądre rady można znaleźć :)

Rozpisałem krzyżowo od środka, ale jak wcześniej wspomniałem nie znam się, doświadczenie żadne stąd pytania :wink:

To samo z malowaniem pokrywy od środka. Dałem się namówić na malowanie proszkowe całości, oczywiście wcześniej wszystko odkręciłem (kanały itp)
Stwierdziłem czemu nie, w końcu oryginalnie też malowana od środka.
Stara zewnętrzna powłoka odłazi, wewnętrzna jeszcze nie ale widziałem takie przypadki.
Poczytałem internety i pojawiły się wątpliwości :)
Chociaż z większości znalezionych wypowiedzi można wywnioskować, że są to tylko fanaberie.

Stąd moje pytana, chciałbym otrzymać jakieś konkrety od osób które mają doświadczenie w powyższej materii.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group