To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wydmuchana uszczelka pod glowica?

Niedzwiad - 1 Luty 2017, 11:58

A stary masz wyciągnięty? Jeżeli nie miałeś z nim problemów do tej pory, nie było go słychać i na kompie nie masz żadnych błędów z nim związanych to ja bym zostawił stary na swoim miejscu, ewentualnie sprawdził stan napinacza i ślizgów.
polofix - 1 Luty 2017, 13:09

grzesiek_1986 napisał/a:
A jeszcze jedno pytanie w związku z dość sporym przebiegiem przy wymianie uszczelki należało by wymienić łańcuch rozrządu i olej? Spotkałem się z różnymi opiniami. Jeden mechanik mówił żeby bezwzględnie wymienić łańcuch drugi mówił że jak założę jakiś zamiennik to po paru tysiącach będzie tak wyciągnięty jak mój stary oryginalny.

Możesz sprawdzić wyciągnięcie łańcucha. Możesz zrobić to np teraz, albo podczas wymiany uszczelki. Są granice, które dopuszczają łańcuch do dalszej pracy. Wszystko jest na tym forum.
Przy przebiegu 380tys na dwoje babka wróżyła, ale raczej będzie ok.
Ja rozbierałem 2 takie rozrządy i były ok. Ostatnio rozbierałem swój przy 250tys i łańcuch wytrzyma jeszcze 3 razy tyle.
Tutaj jest wszystko http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11085

grzesiek_1986 - 2 Luty 2017, 13:37

Do tej pory nie było z nim problemów, nie słychać go i komp też nic nie sygnalizuje. A jakie błędy będą się pojawiać przy wyciągniętym łańcuchu?
Niedzwiad - 2 Luty 2017, 13:40

Nie wiem czy bajek Ci nie opowiem, bo będę mówił na podstawie własnego auta, ale pojawić się może błąd o nierównomiernej pracy wału korbowego z wałkiem rozrządu. Który nota bene częściej oznacza awarię samego czujnika niż rozciągnięcie łańcucha.
wiskontii - 2 Luty 2017, 20:06

Cytat:
A co ma ci komputer pokazać ze Masz wyciagniety Łańcuch,Kolego pomysl
polofix - 2 Luty 2017, 23:21

wiskontii napisał/a:
Cytat:
A co ma ci komputer pokazać ze Masz wyciagniety Łańcuch,Kolego pomysl

Jest tak w M271, że jak łańcuch jest w stanie agonalnym, to są problemy z pracą na wolnych obrotach i wypadaniem zapłonu. Ale żeby w M111 to nie słyszałem.

[ Dodano: 2 Luty 2017, 23:25 ]
grzesiek_1986 napisał/a:
Do tej pory nie było z nim problemów, nie słychać go i komp też nic nie sygnalizuje. A jakie błędy będą się pojawiać przy wyciągniętym łańcuchu?

Jak chcesz być pewny że łańcuch ok, to kluczyk 10mm nasadowy w rękę i śściągasz pokrywę zaworową, cewki [kable] i klucz na wał 24 albo 27mm i ustawiasz na znaki. 15 minut i wiesz na czym stoisz.

Niedzwiad - 3 Luty 2017, 09:23

wiskontii napisał/a:
A co ma ci komputer pokazać ze Masz wyciagniety Łańcuch,Kolego pomysl

Napisałem dokładnie co pokaże.

grzesiek_1986 - 15 Luty 2017, 10:12

Witam poniżej fotki z powtórzonego testu na obecność spalin w płynie. Proszę o komentarze.
Przed testem
https://zapodaj.net/bdbe15f8d92c5.jpg.html
Po teście
https://zapodaj.net/53970d2fd134d.jpg.html

Pioterek - 15 Luty 2017, 20:56

A co tu komentować, kolor mówi sam za siebie. A do tego jak nie rozlałeś nic po teście, to pewnie bąble wygoniły płyn, bo jest go znacznie mniej, czyli dodatkowe potwierdzenie, że spaliny są w układzie chłodzenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group