To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Problem z ukladem chlodzenia dziwne zachowanie temperatury

andrzej1958 - 28 Luty 2017, 12:50
Temat postu: Problem z ukladem chlodzenia dziwne zachowanie temperatury
witam wszystkich
uzytkuje W202 2.2 D z 1996 roku, od pewnego czasu, mam do Was kilka pytan, zaczne od tego, ze temperatura mi mocno faluje krazac od 80-100c na fabrycznym wskazniku
Bylo podejrzenie walnietej uszczelki przez 1 mechanika, poniewaz ubywalo plynu, ktory lecial na rozrusznik. Drugi wykluczyl uszczelke, znalazl nieszczelnosci na wezykach (oringach) chlodnicy oleju. Wymieniony zostal tez korek od zbiorniczka wyrownawczego poniewaz weze chlodnicy po nagrzaniu silnika byly miekkie. Niestety nic sie nie zmienilo w tej sprawie, czyli dalej tak jakby nie bylo cisnienia w ukladzie chlodzenia. Dalszych wyciekow jak na razie nie widac. Co mnie jeszcze nurtuje, to po 30km jazdy w zbiorniczku wyrownawczym jest zimny plyn.. termostat byl wymieniany na fabryczny otwierajacy sie w 85c..
Wczesniej dla eksperymentu zrobilem dziurke przelewu w starym i po zlozeniu temperatura nie przekraczala 60c na zegrach, ktora swoja droga tez sa podejrzane lub czujnik temperatury(siedzi nowy, lecz jego przewody nie wygladaja dobrze, latwo lamie sie izolacja), poniewaz zdarzylo sie, ze po uruchomieniu zimnego silnika wskaznik temp wskazywal 40c. Wisco jest srednie, tzn czuc jeszcze opor na smigle, z pewnscia nie jest juz fabryczny, ale w mojej ocenie tragedii nie ma.

perzu126 - 28 Luty 2017, 17:48

andrzej1958 napisał/a:
Niestety nic sie nie zmienilo w tej sprawie, czyli dalej tak jakby nie bylo cisnienia w ukladzie chlodzenia

Jak nie ma 100stopni, to dlaczego miałyby być sztywne?

andrzej1958 napisał/a:
Wczesniej dla eksperymentu zrobilem dziurke przelewu w starym i po zlozeniu temperatura nie przekraczala 60c na zegrach,

Czyli raczej czujnik dobry skoro pokazuje mniejsza temperaturę.

andrzej1958 napisał/a:
ub czujnik temperatury(siedzi nowy, lecz jego przewody nie wygladaja dobrze, latwo lamie sie izolacja), poniewaz zdarzylo sie, ze po uruchomieniu zimnego silnika wskaznik temp wskazywal 40c

No masz potencjalna przyczynę. Sprawdz opornośc czujnika.

W zasadzie to jak poszukasz na forum, to znajdziesz dużo informacji o temperaturze.

wiskontii - 28 Luty 2017, 20:54

andrzej1958 napisał/a:
(siedzi nowy, lecz jego przewody nie wygladaja dobrze, latwo lamie sie izolacja),


Od tego zacznij

Svempa - 1 Marzec 2017, 17:53

A wiskoze możesz zregenerowac- uzupelnic uzupełnić olejem silikonowym :wink: mały koszt chwila pracy a u mnie dało efekt
andrzej1958 - 2 Marzec 2017, 10:10

nie dostalem odpowiedzi, czy plyn w zbiorniczku wyrownawczym po 30km jazdy moze byc chlodny? wiskoza byla juz olejona rok temu, podczas pracy mozna ja zatrzymac strzywniejsza gazeta;) czy moze to byc zapowietrzony uklad, czy w 2.2 D jest samoodpowietrzajacy?
wydaje sie, ze po odkreceniu korka od zbironiczka i nagrzaniu silnika na posotoju jest poprawa..

perzu126 - 2 Marzec 2017, 17:41

W Mercedesach układ sie sam odpowietrza tzn. po wymianie płynu odkręcasz korek, powietrze uchodzi i raczej nie powinno juz byc problemu.
Tutaj może być problem z czujnikiem, albo z zegarem.
No i wisco zostawcie w spokoju przynajmniej zimową porą :evil: A chłodnica jest ciepła u góry jak silnik ma 80stopni wg zegara?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group