To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Grzanie się silnika

Dandiee - 26 Marzec 2017, 01:21

Daniel, Niestety ten "Drugi" wodny układu paliwowego ma wpływ na temperaturę silnika. Mogę Ci na próbę podesłać mój stary termostat który był wadliwy i sam zobaczysz. Główny miałem zmieniony i wskazówka nie przekroczyła 60c ... wymiana rozwiązała ten problem ;)

Dlatego termostat sprawdzamy jeszcze w przegotowanej wodzie - można wtedy wykluczyć awarię któregoś z termostatów.

Co do tematu musisz sprawdzić termostat i ewentualnie pompę - bo coś tutaj nie gra... upg możesz teoretycznie wyjaśnić po przez tester obecności spalin co2 w płynie chłodzącym

perzu126 - 26 Marzec 2017, 09:54

Daniel napisał/a:
Dandiee napisał/a:
Obydwa termostaty masz sprawne?



To są dwa? :P


Termostat zainstalowany na układzie powrotu paliwa nie ma większego wpływu na temperaturę silnika - to jest miejska legenda przekazywana z postu na post. A już tym bardziej nie ma wpływu na objawy przekazane przez KBK.

[ Dodano: 25 Marzec 2017, 22:50 ]
Niedzwiad napisał/a:
dlaczego po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego przybywa w nim płynu



Tak się dzieje. Dlatego nie odkręcamy korka za gorącym silniku.


Tu się nie zgodzę z Tobą. Mnóstwo ludzi go wymieniło.

mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 10:04

Daniel, ten termostat jaki mały taki upierdliwy, warto go wymienić, chyba że jeżdżąc w zimie chce się marznąć :P
Michael - 26 Marzec 2017, 12:04

pokaże ktoś fotę jak wygląda ten 2 termostat i gdzie go szukać ( pewnie u mnie w 2.7 będzie gdzieś indziej) Temperature trzyma mi równo ale czy może mieć wpływ na długie nagrzewanie się? (oczywiście tematy webasto i dogrzewacza znam i obie rzeczy u mnie nie działają :P ) ale coś piszecie o paliwie i u mnie jest błąd podgrzewacza paliwa więc może to o to chodzi
mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 12:14

Michael, tak jest umiejscowiony w 2.2 CDI ;)


Dandiee - 26 Marzec 2017, 12:28

Michael, co to znaczy długie rozgrzewanie? Mój cdi w sezonie po ok 10-15km łapie temperaturę pracy ;)
Michael - 26 Marzec 2017, 12:39

u mnie bardziej 15-20km albo i więcej ( zależy od temp. otoczenia) ale jak długo pojeżdżę to złapie 90 i trzyma ładnie, a mówię mam stały błąd podgrzewacza paliwa
mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 12:40

Michael, a jeździsz delikatnie? Bo jeśli tak to raczej nie szukałbym problemu :D
Michael - 26 Marzec 2017, 12:56

Dobra nie było tematu, cisnę auto dopiero gdy silnik jest rozgrzany :P
Daniel - 26 Marzec 2017, 15:34

perzu126 napisał/a:
Tu się nie zgodzę z Tobą. Mnóstwo ludzi go wymieniło.



Wiem, że sporo wymieniło. Spora część zupełnie niepotrzebnie - dlaczego pisałem wcześniej.


Jednak potrzebna czy niepotrzebna wymiana tego elementu jest i tak znaczniej mniejszym zagrożeniem jak np. wycięcie katalizatora czy usunięcie EGR :wink:

Dandiee - 26 Marzec 2017, 16:11

Daniel napisał/a:
i tak znaczniej mniejszym zagrożeniem jak np. wycięcie katalizatora czy usunięcie EGR


Grozi wybuchem silnika ;)

Daniel - 26 Marzec 2017, 17:50

Dandiee napisał/a:
Grozi wybuchem silnika ;)



Co najmniej :!:

1JZ - 1 Maj 2017, 16:17

Michael napisał/a:
u mnie bardziej 15-20km albo i więcej ( zależy od temp. otoczenia) ale jak długo pojeżdżę to złapie 90 i trzyma ładnie, a mówię mam stały błąd podgrzewacza paliwa

Coś tu nie gra. 3.2cdi ze sprawnymi dwoma dogrzewaczami, wszystkimi osłonami i niezaslepionym egr( :mrgreen: )ma 90stopni po 5-6km przy temp otoczenia 2stopnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group