Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Grzanie się silnika
Dandiee - 26 Marzec 2017, 01:21
Daniel, Niestety ten "Drugi" wodny układu paliwowego ma wpływ na temperaturę silnika. Mogę Ci na próbę podesłać mój stary termostat który był wadliwy i sam zobaczysz. Główny miałem zmieniony i wskazówka nie przekroczyła 60c ... wymiana rozwiązała ten problem
Dlatego termostat sprawdzamy jeszcze w przegotowanej wodzie - można wtedy wykluczyć awarię któregoś z termostatów.
Co do tematu musisz sprawdzić termostat i ewentualnie pompę - bo coś tutaj nie gra... upg możesz teoretycznie wyjaśnić po przez tester obecności spalin co2 w płynie chłodzącym
perzu126 - 26 Marzec 2017, 09:54
Daniel napisał/a: | Dandiee napisał/a: | Obydwa termostaty masz sprawne? |
To są dwa?
Termostat zainstalowany na układzie powrotu paliwa nie ma większego wpływu na temperaturę silnika - to jest miejska legenda przekazywana z postu na post. A już tym bardziej nie ma wpływu na objawy przekazane przez KBK.
[ Dodano: 25 Marzec 2017, 22:50 ]
Niedzwiad napisał/a: | dlaczego po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego przybywa w nim płynu |
Tak się dzieje. Dlatego nie odkręcamy korka za gorącym silniku. |
Tu się nie zgodzę z Tobą. Mnóstwo ludzi go wymieniło.
mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 10:04
Daniel, ten termostat jaki mały taki upierdliwy, warto go wymienić, chyba że jeżdżąc w zimie chce się marznąć
Michael - 26 Marzec 2017, 12:04
pokaże ktoś fotę jak wygląda ten 2 termostat i gdzie go szukać ( pewnie u mnie w 2.7 będzie gdzieś indziej) Temperature trzyma mi równo ale czy może mieć wpływ na długie nagrzewanie się? (oczywiście tematy webasto i dogrzewacza znam i obie rzeczy u mnie nie działają ) ale coś piszecie o paliwie i u mnie jest błąd podgrzewacza paliwa więc może to o to chodzi
mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 12:14
Michael, tak jest umiejscowiony w 2.2 CDI
Dandiee - 26 Marzec 2017, 12:28
Michael, co to znaczy długie rozgrzewanie? Mój cdi w sezonie po ok 10-15km łapie temperaturę pracy
Michael - 26 Marzec 2017, 12:39
u mnie bardziej 15-20km albo i więcej ( zależy od temp. otoczenia) ale jak długo pojeżdżę to złapie 90 i trzyma ładnie, a mówię mam stały błąd podgrzewacza paliwa
mariuszt0 - 26 Marzec 2017, 12:40
Michael, a jeździsz delikatnie? Bo jeśli tak to raczej nie szukałbym problemu
Michael - 26 Marzec 2017, 12:56
Dobra nie było tematu, cisnę auto dopiero gdy silnik jest rozgrzany
Daniel - 26 Marzec 2017, 15:34
perzu126 napisał/a: | Tu się nie zgodzę z Tobą. Mnóstwo ludzi go wymieniło. |
Wiem, że sporo wymieniło. Spora część zupełnie niepotrzebnie - dlaczego pisałem wcześniej.
Jednak potrzebna czy niepotrzebna wymiana tego elementu jest i tak znaczniej mniejszym zagrożeniem jak np. wycięcie katalizatora czy usunięcie EGR
Dandiee - 26 Marzec 2017, 16:11
Daniel napisał/a: | i tak znaczniej mniejszym zagrożeniem jak np. wycięcie katalizatora czy usunięcie EGR |
Grozi wybuchem silnika
Daniel - 26 Marzec 2017, 17:50
Dandiee napisał/a: | Grozi wybuchem silnika |
Co najmniej
1JZ - 1 Maj 2017, 16:17
Michael napisał/a: | u mnie bardziej 15-20km albo i więcej ( zależy od temp. otoczenia) ale jak długo pojeżdżę to złapie 90 i trzyma ładnie, a mówię mam stały błąd podgrzewacza paliwa |
Coś tu nie gra. 3.2cdi ze sprawnymi dwoma dogrzewaczami, wszystkimi osłonami i niezaslepionym egr( )ma 90stopni po 5-6km przy temp otoczenia 2stopnie.
|
|
|