To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - wymiana pompy wody + demontaż koła pasowergo wału korbowego

cracof - 13 Kwiecień 2017, 08:49
Temat postu: wymiana pompy wody + demontaż koła pasowergo wału korbowego
Witam kolegów,

Przymierzałem się do wymiany pompy wody w swojej Celinie, łożysko czuć lekko śmiercią już. Wszystko poszło ok do momentu zdjęcia koła pasowego wału korbowego - inaczej nie jestem w stanie dojść do wszystkich śrub mocujących pompę. Próba odkręcenia śruby centralnej zawsze kończy się obróceniem całego napędu w prawo lub lewo (gwint normalny, prawda?). Wrzucenie piątki też raczej nie pomaga, już nie wspominam o próbie blokady paskiem klinowym bo i tak się ślizga... Macie na to jakieś swoje patenty? Z tego co mi wiadomo MB nie ma blokady rozrządu? A nawet jakby miał to bałbym się czy jej nie zerwę przy takim przełożeniu (klucz nasadowy + przedłużenie rurą 50 cm). Postukiwanie młotkiem też próbowałem, również nie pomogło.

Pytanie nr 2.: czy wymiana uszczelki pod pokrywą wiąże się w odkręcaniem wtryskiwaczy? Nie wiem czy są przykręcone do pokrywy (aluminium???) czy wkręcone do głowicy poprzez pokrywę i nie zejdą razem z nią (należy wcześniej odkręcić).

mariuszt0 - 13 Kwiecień 2017, 11:22

cracof, jak chcesz zablokować silnik to jedynka i niech druga osoba siedzi w samochodzie i trzyma nogę na hamulcu
Daniel - 13 Kwiecień 2017, 18:25

mariuszt0, nie kolego - piątka i hamulec :!:

[ Dodano: 13 Kwiecień 2017, 18:26 ]
cracof napisał/a:
Macie na to jakieś swoje patenty?



Tak jak napisał mariuszt0 z uwagą ode mnie :wink:

cracof - 26 Kwiecień 2017, 09:14

Daniel, mariuszt0, dziękuję za pomoc, udało się.

Wskazówki dla innych: u mnie koło pasowe wału nie było ażurowe (bez otworów w środku), więc nie można było zablokować rurką, tylko 5. bieg jak napisał Daniel, druga osoba siedzi w środku i naciska na hamulec (u mnie pomocny był "chłopok" ;) - deska zaparta o pedał hamulca i siedzenie). Śruba centralna ma 27mm, klucz nasadowy to konieczność wg. mnie + rurka jako przedłużenie i ogień. Po parunastu razach się udało. Co ważne jeszcze: dopasowanie otworu w kole pasowym i na wałku jest poniżej 0,1mm, więc koło trzeba ściągać idealnie równo do siebie, żadne na boki, żadne uderzanie młotkiem bo zniszczymy wał albo jego mocowanie. Ściągnięcie zajęło mi ok 10 minut, nie było łatwo. Uważamy na klin, warto żeby był do góry jeśli nie chcemy wyciągać go z miski olejowej ;) Przy zakładaniu warto wymienić simering uszczelniający (u mnie rozmiar 45/67/8). Polecam tutaj zapoznać się z postem: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=12104

Pompa wody jako czynność docelowa wymieniona bez problemu, silnik znowu chodzi jak z fabryki :)

Daniel - 26 Kwiecień 2017, 15:31

cracof napisał/a:
Przy zakładaniu warto wymienić simering uszczelniający



Niewątpliwie dobry pomysł, zwłaszcza jak stare uszczelnienie było zapocone. Nie wiem jak teraz - trzeba by sprawdzić - ale kiedyś można było kupić w ASO simering wału z przesuniętą wargą - warto taki założyć i mieć spokój na kolejne kilkaset tysięcy kilometrów.

cracof - 26 Kwiecień 2017, 15:54

Daniel napisał/a:
kiedyś można było kupić w ASO simering wału z przesuniętą wargą

Można opcjonalnie zaopatrzyć się w rozmiar 45/67/10, bo jest na tyle miejsca w silniku. Pierścień uszczelniający będzie 1mm przesunięty względem wyżłobienia na kole pasowym więc tym lepiej. Niekoniecznie trzeba w ASO kupić, ja w InterCars zdobyłem ten 8mm, o 10 nie pytałem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group