Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Łukasz
27 Marzec 2010, 00:05
Wymiana uszczelniacza wału korbowego - przód
Autor Wiadomość
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 25 Marzec 2010, 22:12   Wymiana uszczelniacza wału korbowego - przód

Wymiana uszczelniacza wału korbowego - przód (od strony rozrządu)

Witam ponownie wszystkich.
To już mój trzeci manual, tym razem dotyczący uszczelniacza wału korbowego.
Auto: C180 1994 automat.
Wziąłem się do roboty ponieważ któregoś pięknego dnia zauważyłem parę kropelek wiszących na spodzie miski olejowej i zawilgocenie w okolicach koła pasowego osadzonego na wale korbowym.
Wyposażony w komórkę z aparatem, kluczami: 27 płaski-oczkowy, 36 płaski-oczkowy, 15 płaski-oczkowy, łyżki do ściągania opon x2, szczotką drucianą, - zacząłem wymieniać uszczelniacz

Opis demontażu:

1. Dla komfortowej sytuacji odkręcamy wisco z wiatrakiem kluczem 36 - oczywiście pamiętamy, że gwint jest LEWY.
2. Ściągamy obudowę wiatraka. Jest założona na dwie spinki
3. Kluczem 27 najlepiej oczkowy wygięty odkręcamy śrubę koła pasowego. Gwint jest normalny – PRAWY. Koło pasowe jest typu ażurowego (z otworami). Wtedy w koło można wsunąć np. gruby drut i zablokować aby się nie obracało podczas odkręcania śruby. Należy to zrobić ostrożnie, aby nie uszkodzić samego koła, bądź bloku silnika i oczywiście nie zrobić sobie samemu kuku przy odkręcaniu. Szczególna ostrożność wskazana przy przewodach chłodzących olej z automatu ze względu na ograniczony ruch klucza. Rys. 1 i 2.
4. Po odkręceniu śruby 27 zwracamy uwagę na trzy podkładki sprężynowe talerzowe, które są na śrubie: WYBRZUSZENIEM W STRONĘ ŁBA ŚRUBY – to jest poprawne ułożenie podkładek!5. Kluczem nr.15 podnosimy napinacz i ściągamy pasek wieloklinowy.
6. Przy pomocy dwóch łyżek (mogą być dwa duże śrubokręty płaskie) podwadzamy koło z dwóch stron i je ściągamy z czopa wału korbowego. Idzie to łatwo, ale patrzymy uważnie w jakiej pozycji znajduje się klin. Najlepszą pozycją jest, jak klin znajduje się na górze czopa wału. Nie ma wtedy ryzyka wypadnięcia klina do miski olejowej. Pozycje klina widać po odkręceniu śruby kluczem 27. Jeżeli klin znajduje się w innej pozycji – łapiemy koło pasowe rękoma i je obracamy we właściwą pozycję
7. Po ściągnięciu koła widzimy, przyczynę nieszczelności – Rys .3. Okolice zimmeringu są zaoliwione, brudne.
8. Ściągamy zimmering – np. śrubokrętem, breszką, itp. – Rys. 4
9. Myjemy przód silnika ze starego oleju. Po umyciu wygląda tak: rys. 5. W otwór po kole pasowym można włożyć jakąś szmatę aby brud i smar nie dostały się do środka silnika. Do mycia można użyć preparatów do mycia silnika. Działają rewelacyjnie.
10. Czyścimy koło pasowe do stanu „jak nowe”. Patrzymy, jakie jest zużycie w miejscu, gdzie pracował zimmering – Rys.6.
11. Zimmering na wał ma numer 45/67/8 – to jest oryginał. Jeżeli koło pasowe jest już mocno wyżłobione przez zimmering, można wtedy założyć uszczelniacz 45/67/10. TO NIE JEST ŻADNA PRZESUNIĘTA WARGA!!! Ten zimmering jest po prostu szerszy o 2 mm i po wbiciu go do pozycji właściwej w bloku silnika on będzie pracował w innym miejscu na kole pasowym – co daje efekt pracy uszczelniacza w miejscu nie wyżłobionym.
12. Parametry nowego uszczelniacza: Rys. 7
13. Uszczelniacz wbijamy w blok silnika. TU UWAGA: wbijamy osiowo i cały czas kontrolujemy, czy nie jest skoszony. Rys.814. Wsuwamy koło pasowe i przy pomocy młotka i cienkiej deski dobijamy do końca Rys.9
15. Zakręcamy śrubę, zakładamy pasek wieloklinowy, zakładamy obudowę wiatraka i przykręcamy wisco z wiatrakiem.

UZUPEŁNIENIE:
Wymiany dokonałem przy przebiegu 270kkm. Ale uszczelniacz może się zużywać przy różnym przebiegu i nie ma na to sztywnej granicy.
Ja to wymieniałem w kanale. Zrobiłem to sam, bez pomocy „specjalistów”. Nie jest to skomplikowane, może to zrobić każdy, co się nie boi ubabrać w smarach po same uszy.

Teraz trochę danych technicznych „wysłużonych elementów”:

1) Zimmering: Made in Germany / nr mercedes: 120 997 33 46 / wymiary: 45/67/8 / firma: CFW.

Zimmering kupiłem w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami to mnie kosztowało i tu uwaga; 34zł. Na wymianę zimmeringu trzeba liczyć 1,5h – 2h. Uszczelnienia na wale mają tzw. odrzutnik oleju – i takie są zakładane na wał. W zależności od stopnia zużycia koła pasowego można założyć uszczelniacz 45/67/10. On jest szerszy od oryginał (45/67/8) i wargi tego uszczelniacza będą pracować w nowym miejscu koła pasowego. On jest po prostu szerszy, a miejsca w bloku jest na tyle dużo, że można go zamontować bez problemu.
W sklepach z łożyskami i uszczelnieniami zimmering dobierają z katalogów. Także nie ma problemu, jak się nie zna numeru uszczelnienia. Po prostu się mówi: „potrzebny mi jest zimmering na wał do mercedesa W202, C180, 1994”. Koleś dobiera z katalogu, podaje i kasuje delikwenta. I wszyscy są zadowoleni i szczęśliwi. I to by było na ten temat wszystko.

Życzę forumowiczom wytrwałości w wymianie zimmeringu na wale korbowym. Prościzna…
pozdrawiam, Marcin Pop.

P.S. Do !Łukasz!-a - To jest wszystko. Jak wkradł sie jakiś błąd to popraw to według własnego uznania. Z góry dzięki za współpracę. :) :wink:

1.jpg
Plik ściągnięto 501 raz(y) 55,98 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 752 raz(y) 60,34 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 1377 raz(y) 56,83 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 437 raz(y) 54,51 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 1632 raz(y) 52,22 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 571 raz(y) 53,82 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 639 raz(y) 39,97 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 956 raz(y) 58,29 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 513 raz(y) 52,45 KB

_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 27 Marzec 2010, 00:08   

Marcin Pop. napisał/a:
P.S. Do !Łukasz!-a - To jest wszystko. Jak wkradł sie jakiś błąd to popraw to według własnego uznania. Z góry dzięki za współpracę. :) :wink:

Jeżeli wszystko jest ok to zamykam wątek.
W razie wątpliwości lub pytań proszę o kontakt na PW.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,153 sekundy. Zapytań do SQL: 12