To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Instalacja gazowa do C280 '96

c280 - 3 Czerwiec 2006, 14:49
Temat postu: Instalacja gazowa do C280 '96
Zanim zadam pytanie, chciałbym powitać i pozdrowić wszystkich użytkowników i miłośników aut z gwiazdą !
Kilka dni temu zakupiłem swojego pierwszego Mercedesa (do tej pory posiadałem trzy BMW), jest to model C280 '96 z rzędowym 6 cylindrowym silnikiem. Z uwagi na koszty eksploatacji tego auta, chcę jak najszybciej zamontowac instalację gazową, jak wiadomo samochód posiada plastikowy kolektor dolotowy, więc w rachubę wchodzi raczej sekwencyjny wtrysk gazu. W moim poprzedmi samochodzie - BMW 525i, posiadałem także wtrysk gazu, niestety mimo zapewnien instalatorów spadek mocy, szczególnie w zakresie >5000 obr/min był odczuwalny, choć sama eksloatacja i komfort użytkowania tej instalacji był bez zarzutu, praktycznie jej obecność w aucie była niemal nieodczuwalna. Dziś wtrysk gazu jest już sporo tańszy, polską instalację STAG można zamontowac juz za 3tys. zł. Znalazłem także gazowników którzy twierdzą, że poprawnie zainstalowana instalacja II generacji będzie dobrze i przede wszystkim bezstresowo działać. Dlatego proszę o poradę, jaki gaz zainstalować, czy moze ktoś użytkuje takie auto z instalacja gazową i ma jakieś doświadczenia w tym zakresie?

krzemo - 3 Czerwiec 2006, 15:26

Ello,
Po pierwsze wtamy!
Po drugie - poczytaj o instalacjach II gen. w samochodach z plastykowym kolektorem - nie da sie poprostu. Spadek mocy co by nie mowic po zalozeniu isnstalacji I-IV generacji byc musi - mniejszy/wiekszy ale jest. Ja odczuwam u siebie wlasnie glownie przy wysokich obrotach - ciezko okreslic ile to procentowo jest ale delikatnie czuc ze to nie "to". Podobno gen. V daje mozliwosci regulacji tak ze nie dosc ze nie odczujesz spadku mocy to jeszcze mozesz dostac kopa wiekszego ale koszty tej gazowni sa chore - uwazam ze lepiej zalozyc dobra IV niz kiepska V ktroa i tak do 6 garkow ok 6000 zl kosztuje. Pamietaj zeby wybrac sprawdzonego i polecanego gazownika.
Pozdrawiam,
krzemo

topol - 12 Czerwiec 2006, 15:39

krzemo napisał/a:
Ello,
Po pierwsze wtamy!
Po drugie - poczytaj o instalacjach II gen. w samochodach z plastykowym kolektorem - nie da sie poprostu. Spadek mocy co by nie mowic po zalozeniu isnstalacji I-IV generacji byc musi - mniejszy/wiekszy ale jest. Ja odczuwam u siebie wlasnie glownie przy wysokich obrotach - ciezko okreslic ile to procentowo jest ale delikatnie czuc ze to nie "to". Podobno gen. V daje mozliwosci regulacji tak ze nie dosc ze nie odczujesz spadku mocy to jeszcze mozesz dostac kopa wiekszego ale koszty tej gazowni sa chore - uwazam ze lepiej zalozyc dobra IV niz kiepska V ktroa i tak do 6 garkow ok 6000 zl kosztuje. Pamietaj zeby wybrac sprawdzonego i polecanego gazownika.
Pozdrawiam,
krzemo


Święta prawda, najpierw dobry i doświadczony gazownik!!!
Ja właśnie założyłem IVgenerację AKME za 3 tys. złotych, do R6 kosztowałaby 4 tys. złotych. U tego gaziarza robiłem drugą instalację, w poprzdnim samochodzie przejechałem 60 tys. km
Pozdrawiam

c280 - 12 Czerwiec 2006, 18:58

Witam ponownie.
W piątek zamontowałem sekwencję STAG 200. Na razie wyjeździłem zaledwie dwa zbiorniki gazu, więc moje wrażenia są moze nieco powierzchowne, ale w skrócie : gdy jadę sam, znikoma róznica miedzy gazem, a benzyną, odczuwalna dopiero w wyższym zakresie obrotów (auto nie dokręca się do 6tys. obr tak chętnie jak na benzynie i jest wtedy nieco głośniejsze). Jazda z czterema osobami, włączona klima - tutaj różnica miedzy gazem a benzynką trochę mocniej wyczuwalna, ale bez tragedii. Praca na biegu jałowym - nie do rozróżnienia, jedynie po odgłosie wtryskiwaczy :) Żadnego szarpania i innych przykrych efektów podczas pracy na gazie, przejscie z gazu na benzynę i odwrotnie niezauważalne, zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku. Ogólnie sekwencja pracuje o niebo lepiej niz w moim poprzednim aucie, gdzie spadek mocy był dość konkretnie odczuwalny i ogólnie kultura pracy instalki była taka sobie. Stosunek cena jakość w przypadku instlacji STAG uważam za wybitny. Spalanie podczas jazdy pół na pół trasa/miasto - jeden pomiar 14,8l/100km, drugi 14,2l/100km. Proszę o info, ile palą inne c280 ?

TOM481 - 14 Listopad 2009, 12:24

http://moto.wp.pl/gid,116...riazdjecie.html
kristofer55 - 16 Listopad 2009, 08:11

c280 napisał/a:
Witam ponownie.
W piątek zamontowałem sekwencję STAG 200.


Ile wyniosła cała instalacja ??

13696 - 16 Listopad 2009, 12:00

kristofer55 napisał/a:
Ile wyniosła cała instalacja ??

kolegokristofer55, dales pytanie do kolegi który napisal post w 2006roku wiec nie wiem czy odpowiedz na to pytanie na cos przyda

kristofer55 - 16 Listopad 2009, 13:18

ooo luxxx nie zauważyłem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group