To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Konserwacja progów.

Dudek13 - 4 Lipiec 2017, 23:34
Temat postu: Konserwacja progów.
Witam.
Chciałbym zabezpieczyć progi w moim Mercedesie.
Poradzono mi abym zdjął "gumy" które służą do podnoszenia auta na lewarku i tam bd dziury do progów, tam wepchnąć wężyk i wypsikać jakimś preparatem antykorozyjnym czy czymś podobnym.

Wy robiliście coś w zakresie konserwacji progów?
Moje są ok. ale nie wiem jak to będzie po zimie. Auta nie mam jak garażować.

Jak ewentualnie z podwoziem?
Co do niego, są na to metody z którymi poradzę sobie we własnym zakresie np. na lewarku? Nie posiadam kanału.

Rustyrose - 4 Lipiec 2017, 23:45

W kwestii konserwacji podwozia...
Umyj dokładnie podwozie, sprawdź czy są ubytki oryginalnej konserwacji/lakieru/ogniska korozji, potem wyczyść i zabezpiecz.
Gumy warto zdjąć przy konserwacji. Licz się z tym że mogą być popękane/sparciałe (koszt około 50zł za takie gumy)

kubus838 - 5 Lipiec 2017, 11:43

Dudek13 napisał/a:
Witam.
Chciałbym zabezpieczyć progi w moim Mercedesie.
Poradzono mi abym zdjął "gumy" które służą do podnoszenia auta na lewarku i tam bd dziury do progów, tam wepchnąć wężyk i wypsikać jakimś preparatem antykorozyjnym czy czymś podobnym.

Wy robiliście coś w zakresie konserwacji progów?
Moje są ok. ale nie wiem jak to będzie po zimie. Auta nie mam jak garażować.

Jak ewentualnie z podwoziem?
Co do niego, są na to metody z którymi poradzę sobie we własnym zakresie np. na lewarku? Nie posiadam kanału.


Witam

Aby prawidłowo zabezpieczyć progi to przede wszystkim trzeba się pozbyć rdzy i jej ognisk z zewnątrz oraz uzupełnić. Do zabezpieczenia wewnątrz progów możesz użyć specyfików na bazie wosku. Są sprzedawane w pojemnikach typu "spray" z odpowiednią rureczką która pozwoli wnętrze progu spryskać tym preparatem. Ale jeszcze możesz do progów nalać zwykły olej oczywiście podgrzany. Efektem jest "wpłynięcie" tego preparatu czy ciepłego oleju między przylegające blachy. Podwozie również należy zabezpieczyć. Tylko jest małe ale. Do zabezpieczenie musisz użyć takich środków które wskutek samej jazdy nie ulegną zdarciu. Np. pospolity baranek - bardzo łatwo się nakłada i twardnieje na kamień. I teraz wyobraź sobie co się będzie działo kiedy z pod kół będzie "wyrzucany" drobny piesek zalegający na ulicy - np. podczas zimowego posypywania/odśnieżania ulic. I ten efekt można porównać do piaskowania, może nie tak szybko ale na pewno po pewnym czasie takie zabezpieczenie zostanie zdarte do gołej blachy.

Dlatego samochód od spodu musisz zabezpieczyć czymś takim co nigdy nie stwardnieje na "kamień". Taka substancja musi być na tyle wytrzymała aby piasek i kamienie się do niej nie przyklejały a odbijały nie uszkadzając samej powłoki. Ja skorzystałem ze sposoby "wynalezionego" przez był posiadaczy takich aut jak syrenka czy warszawa. I moim zdaniem to się sprawdza - poszukaj moich opisów na temat zabezpieczenia antykorozyjnego.


robert

Dudek13 - 7 Lipiec 2017, 14:45

kubus838 napisał/a:
Do zabezpieczenia wewnątrz progów możesz użyć specyfików na bazie wosku. Są sprzedawane w pojemnikach typu "spray" z odpowiednią rureczką która pozwoli wnętrze progu spryskać tym preparatem.



Jakiś preparat? propozycja?

kubus838 - 7 Lipiec 2017, 16:04

Dudek13 napisał/a:

Jakiś preparat? propozycja?


Pytaj w sklepie o preparat woskowy do "zabezpieczenia profili zamkniętych na bazie wosku". Nazwy konkretnego Ci nie podam bo nigdy na to nie zwracałem uwagi - zresztą one są wszystkie takie same. Różnią się tylko nazwą. Najważniejsze aby sprzedawca dołożył Ci rureczkę aplikującą.


robert

Daniel - 7 Lipiec 2017, 17:27

Dudek13, nie trać czasu na rozmowy z osobą, która chciała w domowych warunkach produkować części do wtryskiwaczy i twierdzi, że płyn hamulcowy zamarza :lol:

[ Dodano: 7 Lipiec 2017, 17:29 ]
Dudek13 napisał/a:
Jak ewentualnie z podwoziem?
Co do niego, są na to metody z którymi poradzę sobie we własnym zakresie np. na lewarku? Nie posiadam kanału.


Bez kanału nic z podłogą nie zrobisz - opierać samochód na lewarku nie jest zbyt bezpiecznie... zwłaszcza, że musiałbyś przed nałożeniem warstwy konserwującej usunąć zalegający brud i rdzę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group