To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Silnik OM605 z W202 C250 do małej zmoty

expart - 16 Wrzesień 2017, 01:36
Temat postu: Silnik OM605 z W202 C250 do małej zmoty
Mili,

buduję swoją zmotkę na bazie Ferozy i chciałem z jakieś umierającej gwiazdy wykorzystać silnik i skrzynię.

Marzy mi się wsadzenie do mojego auta (z oryginału już niewiele zostanie) silnika 2.5TD (zmodyfikowanego na mechaniczną pompę) z automatem 722.4. Będę szukał dawcy w słabym stanie - nie chce psuć dobrej gwiazdy.

Myślałem o włożeniu pompy z Ssangyong Rexton 2.9TD z wymienionymi sekcjami na oryginalne z OM605.

Zależy mi na skrzyni 722.4 ze względu na hydrauliczne sterowanie.

Na co zwrócić uwagę? Gdzie mogę trafić na zasadzkę? Jak OM605 i 722.4 znoszą topienie?


Pomożecie? :)

perzu126 - 16 Wrzesień 2017, 12:56

Silniki i skrzynie prawie nie do zajechania. Ale jak znoszą topienie to nie wiem. Do silnika możesz poprowadzić wyżej wlot powietrza, skrzynia też ma na górze jakiś odpowietrznik i to mogą być najsłabsze unkty.. Sterowanie skrzyni jest na podciśnienie a nie hydrauliczne
Daniel - 16 Wrzesień 2017, 13:51

perzu126 napisał/a:
Sterowanie skrzyni jest na podciśnienie a nie hydrauliczne



Chodziło mu zapewne w tym przypadku, że nie ma prądu :wink:

perzu126 - 16 Wrzesień 2017, 14:38

Daniel, zapewne tak bo jak wiadomo prąd z wodą to nie są dobrzy przyjaciele :mrgreen:
expart - 17 Wrzesień 2017, 16:34

Dokładnie o to mi chodziło, skrót myślowy, skrzynia hydrauliczna ze sterowaniem podciśnieniami, bez elektroniki :)

Silnik oczywiście będzie miał zasilenie powietrzem ze snorkela, wszystkie odpowietrzenia powędrują do kabiny pod dach.


A co sądzicie o przeróbce na pompę mechaniczną? Wiem, że musi mieć ALDE, żeby nie zginąć w czarnej chmurze i ta od SsangYounga prezentuje się dobrze..

Może bawił się ktoś z Was w zakładanie większego alternatora? Z tego co wiem oryginał ma 150A ja bym chciał mieć koło 200A. Czy może lepiej dorobić dorzeźbić mocowanie i dorzucić drugi wyżej na przykład?

Daniel - 17 Wrzesień 2017, 20:17

expart, po jakiego grzyba chcesz przekładać pompę, skoro na rynku jest mnóstwo silników które tego nie wymagają? Po za tym, silnikiem który będzie absolutnie odporny na wszystko (nie tylko wodę :wink: ) będą te stosowane w W123 - to tak przy okazji.

Ponadto nie uważasz, że zastosowanie dużego i ciężkiego silnika do małego samochodu nie jest przypadkiem trochę bez sensu??


expart napisał/a:
Z tego co wiem oryginał ma 150A


I to jest wartość która wystarczy do wszystkiego - nie zapominaj, że w dzisiejszych czasach można wyposażyć samochód w oświetlenie ledowe - często znacznie bardziej wydajne niż klasyczne żarówki.


expart napisał/a:
ja bym chciał mieć koło 200A


A po co????????????????



Zejdź na ziemie, uzupełnij wiedzę i jeszcze raz wypisz sobie priorytety.

expart - 17 Wrzesień 2017, 20:45

Daniel napisał/a:
expart, po jakiego grzyba chcesz przekładać pompę, skoro na rynku jest mnóstwo silników które tego nie wymagają? Po za tym, silnikiem który będzie absolutnie odporny na wszystko (nie tylko wodę :wink: ) będą te stosowane w W123 - to tak przy okazji.
Ponadto nie uważasz, że zastosowanie dużego i ciężkiego silnika do małego samochodu nie jest przypadkiem trochę bez sensu??

Primo po pierwsze - zaraz doczytam o silnikach z W123.. o którym dokładnie myślisz? OM615/616/617?

Primo po drugie - od początku, najpierw miałem plan na lekkie autko, ale po długich poszukiwaniach i tak już mam mosty od Y60. Z poszukiwań wyszło mi, że nic innego bez dużych modyfikacji nie ogarnie mi kół 35-37 cali.
Na początku myślałem o 1.9 1Z TDI (nawet go mam) ze skrzynią automatyczna z Vitary (też już leży w warsztacie) ale jest spory problem z uruchomieniem w pełni skrzyni automatycznej w takim zestawie a 4 cylindrowy silnik ma trochę za mało momentu na dole. Różnica w wadze takiego zestawu i om605 z 722.4 to 60-80kg - czyli tyle co powinienem schudnąć. Pilot drugie tyle :-P
Daniel napisał/a:
expart napisał/a:
Z tego co wiem oryginał ma 150A

I to jest wartość która wystarczy do wszystkiego - nie zapominaj, że w dzisiejszych czasach można wyposażyć samochód w oświetlenie ledowe - często znacznie bardziej wydajne niż klasyczne żarówki.
expart napisał/a:
ja bym chciał mieć koło 200A

A po co????????????????

Głównie ze względu na dwie wyciągarki elektryczne. Przednią chciałbym przerobić na 2 silnikową.
Daniel napisał/a:
Zejdź na ziemie, uzupełnij wiedzę i jeszcze raz wypisz sobie priorytety.

Szczerze mówiąc wydaje mi się, że właśnie uzupełniam wiedzę, również na podstawie takich wypowiedzi jak Twoja (za co serdecznie dziękuję).
Priorytety, przełożenia, budżet mam w arkuszach Excela.

Daniel - 17 Wrzesień 2017, 21:55

expart napisał/a:
Primo po pierwsze - zaraz doczytam o silnikach z W123.. o którym dokładnie myślisz? OM615/616/617?



Jak już to OM616 - najlepszy stosunek mocy do masy.


expart napisał/a:
Różnica w wadze takiego zestawu i om605 z 722.4 to 60-80kg




W samochodzie tak małym jak Feroza to już ma zasadnicze znaczenie.


expart napisał/a:
Głównie ze względu na dwie wyciągarki elektryczne. Przednią chciałbym przerobić na 2 silnikową.



Jesteś przekonany, że wyciągarki są zasilane bezpośrednio z alternatora? :P


Ponadto istnieje jeszcze coś takiego (w elektryce) jak współczynnik jednoczesności 8)

expart - 17 Wrzesień 2017, 22:06

Daniel napisał/a:
expart napisał/a:
Primo po pierwsze - zaraz doczytam o silnikach z W123.. o którym dokładnie myślisz? OM615/616/617?

Jak już to OM616 - najlepszy stosunek mocy do masy.

Już się biorę za czytanie.
EDIT: z tego co widzę to motor om616 ma w najlepszej konfiguracji 85 kucy. To dla mnie zdecydowanie za mało. W szczególności, że mam reduktor z Robura, który jest niestety bardzo szybki, więc potrzebuję mocy i momentu z dołu. Już chyba wolałbym zostać na 1.9TDI 1Z przerobionym na mTDI.

Daniel napisał/a:
expart napisał/a:
Różnica w wadze takiego zestawu i om605 z 722.4 to 60-80kg

W samochodzie tak małym jak Feroza to już ma zasadnicze znaczenie.

Obiecuję, schudnę ;-) Wiem, że masa jest ważna ale współczynnik moc:masa również.. I tak już pochowałem pomysł na lekkie auto montując mosty od patrola. Pociesza mnie tylko, że też sporo z auta wyrzuciłem, dokładniej tylną połowę, wnętrze..
Daniel napisał/a:
expart napisał/a:
Głównie ze względu na dwie wyciągarki elektryczne. Przednią chciałbym przerobić na 2 silnikową.

Jesteś przekonany, że wyciągarki są zasilane bezpośrednio z alternatora? :P

Ponadto istnieje jeszcze coś takiego (w elektryce) jak współczynnik jednoczesności 8)

No nie są zasilane bezpośrednio z alternatora tylko z dwóch bateryjek 120Ah każda ale warto w miarę szybko zużytą energię uzupełnić. Na pewno modyfikacja alternatora, dorzucanie drugie w priorytetach jest baaardzo daleko.
A jako ciekawostkę Ci powiem, że od czasu do czasu używa się dwóch wyciągarek na raz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group