To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Silnik M111.941 2.0 16V

JAZON - 18 Wrzesień 2017, 10:26
Temat postu: Silnik M111.941 2.0 16V
Witam,

Po długiej walce jednak olej coraz bardziej cieknie. Z racji że głowica była już 2x robiona w krótkim czasie chce wymienić motor na inny, temat poruszałem już na forum i jest on głęboko opisany w dziale Nasze MB. Dokręcenie śrub i danie specjalnych podkładek na niewiele się zdało ponieważ dalej leci pod spód na pokrywę.

Szukam silnika 2.0 16V 136KM na wtrysku elektronicznym, bardzo zależy mi na zdrowym silniku, aby jeszcze trochę lat bezstresowo przejeździć,

Jest ktoś w stanie coś polecić ? albo ktoś się zajmuje fachowo takimi sprawami ?


TEMAT Z DZIAŁU NASZE MB
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25865

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

kamil_0793 - 18 Wrzesień 2017, 19:31

JAZON, wisko sprawne? Szczelność głowicy była sprawdzana po jej zdjęciu? Szczelność cylindrów sprawdzana? (Nie mylić z kompresją)
JAZON - 18 Wrzesień 2017, 20:55

kamil_0793, tak oczywiście, głowica była sprawdzana i drugi raz planowana, gniazda zaworowe były jak nowe, robiłem u Kruszyńskiego w Głogowie, sam powiedział , że widać, że silnik nie został przegrzany. Głowica była OK, to był jedyny powód dla którego robiłem jeszcze raz uszczelke pod glowica, kolektorem itp. itd. , zalałem świeżym olejem.
Kilku mechaników za dość odważną opinię uważa aby głowica (?) blok silnika <???> był pęknięty. w mercedesie :shock: Auto chodziło wzorowo przez 40 tys km i nie było upalane.

Po delikatnym wycieku tokarz dorabiał specjalne podkładki pod śruby do tej głowicy

Wisko chodzi, teraz robi się coraz chłodniej i coraz lżej jest mu trzymać wzorcowe 82 stopnie aniżeli 90-95

Mietek na ten moment chodzi dobrze, płyn chłodniczy trzyma poziom, olej na bagnecie czysty, pali na dotyk, ten wyciek prognozuje niestety nieciekawą przyszłość.

Może to śmiała teoria, Panowie, istnieje możliwość, że właściciel przede mną, kiedyś w historii przygrzał już kiedyś ten silnik, a mi to po prostu wytrzymało jakiś czas i przebieg i teraz z tego powodu są takie kłopoty ??? <mechanik wspominał mi przy pierwszym robieniu głowicy, że uszczelka nie była z pierwszego montażu>

Na wskutek czego, rzeczywiście teraz dochodzi do rozszczelnienia silnika gdzieś na bloku ?

Na tę chwilę jestem umówiony na piątek u całkiem innego mechanika.

kamil_0793 - 18 Wrzesień 2017, 21:22

JAZON, blok silnika mógł pęknąć równie dobrze, jak głowica. Jeżeli głowica była szczelna i kompresja w porządku, a teraz nie ubywa płynu, to znaczy, że ktoś mógł spieprzyć sprawę po drodze przy poprzednich naprawach i montażu głowicy.

Co do nieszczelności głowicy na łączeniu z obudową rozrządu, to istnieją dokumenty zalecające wymianę śrub w przypadku wycieku właśnie z tego obszaru, podkładki nie spełnią oczekiwań.

JAZON - 19 Wrzesień 2017, 09:49

kamil_0793 , dziękuję Ci bardzo, zwrócę szczególną uwagę na te szpilki, może ich wymiana pomoże od ręki.

Pewnie znowu się poluzowały, dlatego cieknie, kamil_0793, czy to jakieś dokumenty ze specjalnymi niestandardowymi rozwiązaniami jak to ogarnąć ???
Jeszcze coś przypomniałem sobie.. wcześniejszy mechanik stwierdził, że w ''gnieździe szpilki'' (tej/tych od głowicy) znajdował się olej, co go zdziwiło i nie umiał tego wytłumaczyć skąd to się wzięło i dlaczego, spotkał się ktoś z czymś takim ??? :roll:

przed drugą wymianą uszczelki węże chłodnicze były sztywne, widać było że te gumy bardzo ostro dostawały, teraz są już miękkie i ' plyn chłodniczy nie jest pod wysokim ciśnieniem' po rozgrzaniu.

Daniel - 19 Wrzesień 2017, 16:23

JAZON napisał/a:
trzymać wzorcowe 82



To teraz 82 st.C jest wzorcowe... :mrgreen:


Może powinno się z takiego silnika wymontować termostat i używać go do wzorcowania pozostałych :lol: :lol: :lol:

JAZON - 19 Wrzesień 2017, 16:50

Daniel napisał/a:
JAZON napisał/a:
trzymać wzorcowe 82



To teraz 82 st.C jest wzorcowe... :mrgreen:


Może powinno się z takiego silnika wymontować termostat i używać go do wzorcowania pozostałych :lol: :lol: :lol:


Daniel, tylko proszę nie pisz, że dla Ciebie to jest 83C bo dziś nie zasnę spokojnie :P
Chętnie go oddam kiedyś do 'wzorcowania'' (nie tylko termostat :twisted: ) chyba że ruda go schrupie :lol: :lol: :lol:

kamil_0793 - 19 Wrzesień 2017, 18:12

JAZON, to są dokumentacje serwisowe dotyczące przypadków, które często występują w danego typu silnikach/pojazdach. Zamów sobie w serwisie 4 sztuki śrub o numerach N000912008204 i dokręć BEZ PODKŁADEK z momentem 18 Nm, a następnie dokręć o 90 stopni. Powinno przestać ciec.
JAZON - 12 Październik 2017, 21:10

Witam wszystkich,

Dalsze losy opisałem w dziale: Nasze MB

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25865



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group