To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - CDik zgasł , nie chce żyć

Dandiee - 18 Wrzesień 2017, 20:07
Temat postu: CDik zgasł , nie chce żyć
Witam.

To nie przelewki, potrzebuję PORADY.

Miesiąc temu cdik odpalał raz za drugim, raz za piątym, raz za pierwszym ale pojawiła się kontrolka EPC . Auto jeździło dalej tak samo. Później wyrzuciło ASR/BAS i wymieniłem czujnik świateł stop, bo tak pokazał Delphi. Od tamtej pory CDIK nie odpalił. (Po zmianie czujnika na stary dalej bez odzewu)

Padło na rozrusznik i styki - Zregenerowany rozrusznik, dalej nic.
Przekaźniki, bezpieczniki - sprawdzone ... dalej nic :)

Procedura odpalania tzn wkładania rybki jest prawidłowa, bo przeskakuje rygiel bez żadnego zająknięcia.

Dzisiaj po zamontowaniu rozrusznika po regeneracji dalej bez REAKCJI. Więc auto do góry, próbujemy odpalić samochód, przewód prądowy główny pod elektromagnes, rozrusznik kręci aczkolwiek samochód nie odpala. Po chwili zastanowienia i pogadania z mariuszem, próbujemy jeszcze raz ale teraz trzymałem tak jakbym chciał odpalać (kluczyk do końca) niestety dalej bez odzewu.

Stanęło na tym, że po prostu umarł cały zespół startowy ... od stacyjki po komputer. Ktoś może ma jakieś jeszcze pomysły ? Czy prąd dochodzi na rozrusznik to już mało ważne, bo powinien nawet na zworce odpalić, ale on za chiny nie chce... Raczej to wskazuje na to, bo kiedyś miałem problemy z rybką i nie chciał rygiel przeskakiwać :) A co do odpalania wcześniej to musiałem wyciągać kluczyk próbować odpalać i tak ciągle , dopiero za jakimś razem odpalał (rygiel za każdym razem przeskakiwał)

kamil_0793 - 18 Wrzesień 2017, 20:42

Dandiee napisał/a:
Stanęło na tym, że po prostu umarł cały zespół startowy ... od stacyjki po komputer.
Minimalne prawdopodobieństwo. Zapłon włącza się normalnie? Jeśli tak, to stacyjka jest w porządku i rozpoznaje kluczyk.
Muciek - 18 Wrzesień 2017, 21:09

Jak się pojawiła kontrolka EPC to co z pompą wysokiego ciśnienia?
Dandiee - 18 Wrzesień 2017, 21:18

https://www.youtube.com/watch?v=lImu3a7i_ro

Tutaj filmik z ostatnich podrygów jak to wyglądało... Procedura jest wozorowa, tylko brak reakcji na starter . Dopiero za którymś powtórzeniem łapał. Teraz wygląda identyko, tylko już nie odpala ... tzn WGL nie kręci rozrusznik. Punkty masy sprawdzone , klemy też. główny przewód prądowy sprawdzony, masa od skrzyni do budy też sprawdzona i dalej nic. Bezpieczniki, przekaźniki wyglądają na sprawne (sprawdzałem)

Pompę raczej zostawmy w spokoju, bo z nią nie było najmniejszego problemu - jest sucha i wydaje mi się że jest w dobrej kondycji. Przecież jak robiłem wtryski (wszystkie wyciągałem) to po ponownym włożeniu (złożeniu) wiadomo że musi trochę pokręcić żeby poszło paliwo do wtrysków i nigdy nie trwało to długo , momentalnie odpalał :) Jak już obstawiałbym jakiś czujnik ,ale czy na tyle może zblokować sterownik, że odcięło rozrusznik? Coś mi się nie wydaje

kamil_0793 - 18 Wrzesień 2017, 22:01

Sprawdź przewody CAN między stacyjką, a modułem silnika (dwa splecione ze sobą przewody, jeden zielony, drugi zieolono biały). Sprawdź też wtyczki w rynnie pod prawym progiem. Wygląda mi to na brak komunikacji stacyjki z modułem silnika. Jeżeli przewody będą ok, to niestety bez dobrego sprzętu do diagnostyki się nie obejdzie. Chyba, że w ciemno wymienisz moduł silnika, bo tylko on spośród komponentów FBS 3 jest tutaj podejrzany.
badmojo - 18 Wrzesień 2017, 22:03

Dandiee, a masz drugą rybkę...? Serwisową też da radę odpalić. Ja bym zaczął od kluczyka.

[ Dodano: 18 Wrzesień 2017, 22:06 ]
I nie musi być wcale uszkodzona, tylko licznik kodów się skończył...

Muciek - 18 Wrzesień 2017, 22:36

badmojo, z tego co kojarzę to jeśli skończy się licznik kodów to na danym kluczyku nie zacznie nawet kręcić.
badmojo - 18 Wrzesień 2017, 22:37

Muciek, no i mu nie kręci...
Muciek - 18 Wrzesień 2017, 22:48

badmojo, prawda, mój błąd :P
Dandiee - 18 Wrzesień 2017, 22:54

badmojo, Właśnie rozchodzi się o to, że nie mam drugiej rybki. Jakbym miał to pewnie już obszar poszukiwań przyczyny byłby możliwie rozwiązany, albo chociaż trochę się skurczył .

Czyli panowie... mam w ciemno szukać gościa który programuje kluczyki? Wtedy muszę mu wysłać cały zestaw (stacyjka, komp, kluczyki) ?

badmojo - 18 Wrzesień 2017, 23:02

Dandiee, możesz w ciemno, albo się upewnić ;-) .
To nie musi być kwestia kodów. Może uszkodzona rybka.

[ Dodano: 18 Wrzesień 2017, 23:08 ]
Dandiee, a masz rybkę serwisową...? Nią też można odpalić.

kamil_0793 - 18 Wrzesień 2017, 23:13

badmojo napisał/a:
Może uszkodzona rybka.
Ale czy w przypadku uszkodzonej rybki w ogóle by włączył zapłon?
perzu126 - 18 Wrzesień 2017, 23:55

Mi to wyglą na uszkodzony komputer. Uszkodzony kluczyk chyba w ogóle nie odblokował by stacyjki. No wypadałoby sprawdzić pod SD- jest taka pozycja jak "Uprawnienia do jazdy", może coś tutaj by pokazał.
kmtaxi - 19 Wrzesień 2017, 09:07

To, że nie kręci przy dobrym rozruszniku winny jest moduł zasilania. Nie znaczy to, że jest uszkodzony, ale nie podaje dalej sygnału. Pp zmostkowaniu na module powinien kręcić, chyba że moduł też nie dostaje napięcia. Zapalanie to już inna parea kaloszy.Przy automacie brak sygnału powoduje położenie lewarka, ale Ty masz manual.
mariuszt0 - 19 Wrzesień 2017, 09:45

Podeślę dzisiaj zestaw do odpalenia, przełożysz i zobaczymy co wyjdzie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group