To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - W202 C180 M111 921 wymiana łańcucha - problem z ustawieniem

Kisielq - 2 Kwiecień 2022, 10:14
Temat postu: W202 C180 M111 921 wymiana łańcucha - problem z ustawieniem
Witam Szanowne grono.
Zabrałem się za wymianę łańcucha, zestaw FAI AutoParts TCK152.
Dezycję o wymianię podjąłem na podstawie własnego doświadczenia z wymianą w bmw f11 n47. Poszło ok. Około 5 lat temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, wtedy mechanik sugerował wymianę, nie zdecydowałęm się. Auto przejeżdziło od tamtej pory 100k. Stan na dziś silnik po uruchomieniu rzęził przes 3-5 sekund. Podmiana napinacza nie rozwiązała problemu SWAG 10 10 2200. Następny krok to wymiana rozrządu, według wszelkich znalezionych w internetach informacji VIN WDB2020181A648510 wałki na blokady (wiertła) wał na 20 stopni przed 0. Na dzień dobry okazało się, że ustawiając wał na 20 nie mogę zablokować wałków, wydało się to dośc logiczne przy wyciągnietym podwójnym łancuchu. Wałki udało mi się zabokować na -36* i tak też zrobiłem, wykręciłem napinacz i rozpiąłem łancuch, ślizgi mają niewielkie ślady zużycia, zdecydowałem się ich nie wymieniać, z podowu musu rozkręcenia całego przodu i braku kanału w garażu. Przeciągnąłem łancuch, wcześńiej blokując lewy wałek, zdemontowałęm koło od niego, te bez wariatora, obkręciłem wał na -20* napiąłem łancuch od strony prawego ślizgu i przykręciłem koło wałka z powrotem na miejsce. Przykręciłem nowy górny ślizg, wkręciłęm stary napinacz do testów docelowo będzie nowy, chociaż ten też jest prawie nowy ma 2 tyg, łancuch wydaje się być napięty, nie wykazuje żadnych luzów na górze i po bokach. Przekręciłem wałem +-6 razy, nic się nie zblokowało. Dodam, że po powrocie na -20* blokady (wiertła) wchodzą w koła wałków idealnie. Wszystko wygląda tak dobrze, że nie mogłem w nocy spać z myślą co poszło nie tak. Dręczące mnie pytania to: 1. Czy ma znaczenie jakikolwiek ruch wałkami rozrządu gdy ostatecznie przed spięciem i założeniem łancucha trafiają z powrotem na blokady (wiertła) - musiałem nimi kręcić +-20* przy przeciąganiu łancucha, wał się blokował. 2. Czy kompletnie rozkalibrowany rozrząd, złożony na -20* i blokady (wiertła) będzie działał prawidłowo? 3. Czy niewielkie zużycie ślizgów bocznych może spowodować, że wał nie może być na -20*? 4. Jakie konsekwencje w przyszłości może mieć dezycja o niewymienianiu ślizgów? 5. Mam jeden wariator z elektromagnesem, na prawym wałku, ciągnąc na zewnątrz za ten ruchomy element... i puszczając go widoczna jest w nim kilkunasto milisekundowa zwłoka zanim zacznie wracać na swoje miejsce. Zachowuje się jakby na końcu drogi na zewnątrz coś go na ulamek sekundy blokowało, za każdym razem tak samo, czy to jego prawidłowy ruch? Czy jednak powinien chodzić bezzwłocznie? Będę wdzięczny za pomysły i rady, pozdrawiam Tomek.

Mafli - 2 Kwiecień 2022, 12:54

Witam,
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=20878
Przy pierwszym ustawieniu koła kręciłeś wałem w prawo?

Kisielq - 2 Kwiecień 2022, 13:20

Tak, kręciłem tylko w prawo. jeśli przeskoczyłem -20* o 3-5* kreciłem w lewo. ok 10* i wracałem w prawo na 20*

[ Dodano: 3 Kwiecień 2022, 00:34 ]
Złożone, odpalone, wszystko działa. Przynajmniej narazie :) Pozdrawiam.

polofix - 3 Kwiecień 2022, 10:29

Slizgi w m111 raczej mało się zużywają i nikt tego nie wymienia. Co do łańcucha, to rzadki przypadek, żeby był tak bardzo wyciągnięty. Jaki masz przebieg?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group