Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
ustawienie rozrządu c180- problem z przeskakiwaniem łańcucha
Autor Wiadomość
wrc1

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Maj 2014, 12:31   ustawienie rozrządu c180- problem z przeskakiwaniem łańcucha

Mam problem z ustawieniem lancucha rozrzadu. Silnik nie odpala, strzela w kolektor ssacy. Po przekreceniu rozrusznikiem zmienia sie kat ustawienia walu napedowego o 10-15 stopni.
Wszystko wykonuje wg tej instrukcji: http://www.benzworld.org/...m111-timing.pdf

Moze robie po prostu cos zle, oto opis dokladnych czynnosci:
1. Przekrecam wal napedowy tak, aby moc zblokowac dwoma srubami walki rozrzadu - blokuje walki tak jak na rysunku, uzywajac zwyklych srub
2. Wyjmuje napinacz lancucha
3. Na wale ustawiam 20 stopni (krecac walem napedowym w lewo lub w prawo wg potrzeby)
4. Montuje napinacz
5. Wyjmuje sruby blokujace walki rozrzadu
6. Odpalam silnik

7. Po nieudanej probie odpalenia przekrecam wal napedowy tak aby znow miec mozliwosc zblokowania walkow rozrzadu
8. Blokuje walki
9. Na wale jest 30 stopni!

Dlaczego tak sie dzieje, jak to ustawic?

Ps. Nie do konca rozumiem o co chodzi w punkcie 3 instrukcji, ktora przeslalem: "Due to the chain stretch the vaule of inlet camshaft must be beetwen 20 and 30, and that of the exhaust camshaft beetwen 25 and 35 after TDC"
_________________
W202 c180 Esprit 1994r
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Maj 2014, 13:58   

Nie chcialbym udzielać złych porad bo nie rozbieralem rozrzadu w benzynie, ale moje wątpliwości budzi wyjecie napinacza zanim ustawisz wal korbowy... Chyba najpierw trzeba wszystko ustawic na znaki a dopiero wyjmowac napinacz?? No i kwestia zmiennych faz rozrzadu. I ostatnia rzecz to na forum byl obszerny temat Camela fakt ze do 2,0 ale pewnie podobnie sie ustawia jak 1,8
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10 Maj 2014, 14:25   

No to ustaw wał na 10 stopni, bo masz napinacz bez oleju... W momencie jak kręcisz rozrusznikiem pompa oleju tworzy ciśnienie i napinacz naciąga łańcuch...
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Maj 2014, 15:33   

elpaco, ale napinacz ma spręzyne która napina wsęptnie łańcuch. Bez oleju o tyle chyba sie wałki nie przestawiają?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Maj 2014, 18:25   Re: ustawienie rozrządu c180- problem z przeskakiwaniem łańc

wrc1 napisał/a:
Mam problem z ustawieniem lancucha rozrzadu. Silnik nie odpala, strzela w kolektor ssacy. Po przekreceniu rozrusznikiem zmienia sie kat ustawienia walu napedowego o 10-15 stopni.
Wszystko wykonuje wg tej instrukcji: http://www.benzworld.org/...m111-timing.pdf

Moze robie po prostu cos zle, oto opis dokladnych czynnosci:
1. Przekrecam wal napedowy tak, aby moc zblokowac dwoma srubami walki rozrzadu - blokuje walki tak jak na rysunku, uzywajac zwyklych srub
2. Wyjmuje napinacz lancucha
3. Na wale ustawiam 20 stopni (krecac walem napedowym w lewo lub w prawo wg potrzeby)
4. Montuje napinacz
5. Wyjmuje sruby blokujace walki rozrzadu
6. Odpalam silnik

7. Po nieudanej probie odpalenia przekrecam wal napedowy tak aby znow miec mozliwosc zblokowania walkow rozrzadu
8. Blokuje walki
9. Na wale jest 30 stopni!

Dlaczego tak sie dzieje, jak to ustawic?

Ps. Nie do konca rozumiem o co chodzi w punkcie 3 instrukcji, ktora przeslalem: "Due to the chain stretch the vaule of inlet camshaft must be beetwen 20 and 30, and that of the exhaust camshaft beetwen 25 and 35 after TDC"

Poczytaj tu http://www.w202.pl/viewto...3owicy&start=75
Na str 6 jest mój problem. Masz silnik bez zmiennych faz, a ustawienie z tego co pamiętam jest takie samo jak przy zmiennych. Poczytaj
 
 
 
wrc1

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Maj 2014, 19:47   

@up
po lekturze tego tematu zastosuje sie aby krecic walem tylko w prawo, sprawdze jak wygladaja odczyty z walu napedowego po zblokowaniu jednego walka rozrzadu, lecz na ta chwile nie bardzo wiem co bede w stanie z tego wywnioskowac, wiec prosze o jakiekolwiek rady.

elpaco napisał/a:
No to ustaw wał na 10 stopni, bo masz napinacz bez oleju... W momencie jak kręcisz rozrusznikiem pompa oleju tworzy ciśnienie i napinacz naciąga łańcuch...


Pierwszy raz ustawilem na 20, przeskoczylo na 30, drugi raz wal ustawilem na 10 - przeskoczylo na ok 25. Tak jak napisal perzu126, napinacz posiada w srodku sprezyne, ktora nieustannie naciska na lancuch, olej rowniez wytwarza cisnienie.

[ Dodano: 10 Maj 2014, 19:51 ]
perzu126 napisał/a:
Nie chcialbym udzielać złych porad bo nie rozbieralem rozrzadu w benzynie, ale moje wątpliwości budzi wyjecie napinacza zanim ustawisz wal korbowy... Chyba najpierw trzeba wszystko ustawic na znaki a dopiero wyjmowac napinacz?? No i kwestia zmiennych faz rozrzadu. I ostatnia rzecz to na forum byl obszerny temat Camela fakt ze do 2,0 ale pewnie podobnie sie ustawia jak 1,8



Po ustawieniu walu, tak aby moc zblokowac 2 walki rozrzadu na wale nie ma 20 stopni. Bez zdjecia napinacza nie da sie zmienic pozycji walu napedowego, silnik bez zmiennych faz rozrzadu

[ Dodano: 10 Maj 2014, 20:36 ]
PS.
Chyba wiem co robie zle:
tak wyglada napinacz w stanie do montazu:
http://t.iparts.pl/101/01...bi-bilstein.jpg

Gdy ja rozbieram i skladam napinacz w celu ponownego zalozenia, element wkrecany bezposrednio w silnik jest calkowicie wyciagniety. Zmontuje go tak jak w tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=XsEcUpvoFlk zblokuje walki rozrzadu i ustawie wal na 20, jutro sie za to zabiore i napisze jakie sa efekty.
_________________
W202 c180 Esprit 1994r
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Maj 2014, 20:50   

wrc1 napisał/a:
@up
po lekturze tego tematu zastosuje sie aby krecic walem tylko w prawo, sprawdze jak wygladaja odczyty z walu napedowego po zblokowaniu jednego walka rozrzadu, lecz na ta chwile nie bardzo wiem co bede w stanie z tego wywnioskowac, wiec prosze o jakiekolwiek rady.

elpaco napisał/a:
No to ustaw wał na 10 stopni, bo masz napinacz bez oleju... W momencie jak kręcisz rozrusznikiem pompa oleju tworzy ciśnienie i napinacz naciąga łańcuch...


Pierwszy raz ustawilem na 20, przeskoczylo na 30, drugi raz wal ustawilem na 10 - przeskoczylo na ok 25. Tak jak napisal perzu126, napinacz posiada w srodku sprezyne, ktora nieustannie naciska na lancuch, olej rowniez wytwarza cisnienie.

[ Dodano: 10 Maj 2014, 19:51 ]
perzu126 napisał/a:
Nie chcialbym udzielać złych porad bo nie rozbieralem rozrzadu w benzynie, ale moje wątpliwości budzi wyjecie napinacza zanim ustawisz wal korbowy... Chyba najpierw trzeba wszystko ustawic na znaki a dopiero wyjmowac napinacz?? No i kwestia zmiennych faz rozrzadu. I ostatnia rzecz to na forum byl obszerny temat Camela fakt ze do 2,0 ale pewnie podobnie sie ustawia jak 1,8



Po ustawieniu walu, tak aby moc zblokowac 2 walki rozrzadu na wale nie ma 20 stopni. Bez zdjecia napinacza nie da sie zmienic pozycji walu napedowego, silnik bez zmiennych faz rozrzadu

[ Dodano: 10 Maj 2014, 20:36 ]
PS.
Chyba wiem co robie zle:
tak wyglada napinacz w stanie do montazu:
http://t.iparts.pl/101/01...bi-bilstein.jpg

Gdy ja rozbieram i skladam napinacz w celu ponownego zalozenia, element wkrecany bezposrednio w silnik jest calkowicie wyciagniety. Zmontuje go tak jak w tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=XsEcUpvoFlk zblokuje walki rozrzadu i ustawie wal na 20, jutro sie za to zabiore i napisze jakie sa efekty.

Z tego co pamiętam to nie ustawisz sobie tak jak chcesz. Jak masz np 25 [bo tak wychodzi], to jak przesuniesz 1 ząbek w lewo czy w prawo to wychodzi bardzo dużo. Np 40 czy 10 ,czy coś w podobie. Zakładaj napinacz i dopiero sprawdzaj. I kręć wałem tylko w prawo bo wtedy będziesz miał prawidłowo napięty łąńcuch.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Maj 2014, 22:31   

No dokładnie łańcuch nie musi być dobrze napięty (napinaczem), ale pomaga on w tym, żeby nie przeskoczył na ząbkach. Kręcimy też po to w prawo, żeby właśnie łańcuch po prawej stronie (przeciwnej do napinacza) był cały czas napięty.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 10 Maj 2014, 22:47   

Camel- napisał/a:
No dokładnie łańcuch nie musi być dobrze napięty (napinaczem), ale pomaga on w tym, żeby nie przeskoczył na ząbkach. Kręcimy też po to w prawo, żeby właśnie łańcuch po prawej stronie (przeciwnej do napinacza) był cały czas napięty.

No właśnie. A on kręci w obie strony i wychodzą kwiatki. Wałem kręcimy w prawo, a kołami wałków [co raczej nie powinno się robić ] kręcimy w lewo. Wtedy nawet napinacza nie musi być a pokaże dobrze.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Maj 2014, 22:54   

polofix, kręcimy tylko wałem ;) poza tym jest tylko jedna pozycja wałków, przy której można wykonać pełny obrót wałem korbowym bez uszkodzenia zaworów (zakładając, że wałki nie są napędzane przy obrocie wału).
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 10 Maj 2014, 23:06   

Czyli kolega cos namieszał po prostu...
Po prostu napinacz z olejem czy bez oleju wstępnie napina łańcuch
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Maj 2014, 23:08   

perzu126 napisał/a:
Po prostu napinacz z olejem czy bez oleju wstępnie napina łańcuch

Napinacz w Dieslach pewnie ma w sobie małą sprężynkę, które powoduje wstępne napięcie łańcucha, a całkowite napięcie osiąga przy pracy pompy olejowej, ale napinacz w M111 napina właściwie (lub za mocno ;) ) łańcuch od razu po zamontowaniu. Olej nie ma związku.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
wrc1

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Maj 2014, 21:32   

Dzieki panowie za pomoc :)
Merc odpala!!

Skorzystalem z ustawien dla nienowego lancucha (po zblokowaniu prawego walka rozrzadu (przy kolektorze ssacym) ustawilem wal pomiedzy 20 a 30 stopni, po odblokowaniu prawego zablokowalem lewy i ustawilem wal napedowy pomiedzy 25 a 35 (u mnie wypadalo bodajze 35).
Tak jak pisaliscie krecenie walem napedowym w lewo to kompletna kicha, w rzeczywistosci zmniejsza sie tylko napiecie lancucha, a dalej jest na takich zebatkach jakich byl - odczyt trzeba wykonac po maksymalnym napieciu lancucha ktory wynika z obrotu walem napedowym w prawo.
Juz nie pamietam ile wypada u mnie na wale po zblokowaniu 2 walkow rozrzadu, na pewno nie jest to 20 (wiec lancuch mam juz troche rozciagniety)
Mialem jeszcze zamieniona kolejnosc przewodow wysokiego napiecia, po zmianie na odpowiednie miejse juz nie strzela w kolektor ssacy.
Moze komus to sie przyda: dla benzyny 1.8 (122KM) kolejnosc podlaczenia przewodow WN to: dla cylindra 2 i 3 cewka z przodu, dla dla 1 i 4 cewka z tylu (blizej kierowcy)
_________________
W202 c180 Esprit 1994r
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Maj 2014, 23:02   

wrc1, to szykuj pieniądze na nowy łańcuch, bo wyciągnięcie 5 stopni to już graniczna wartość.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
wrc1

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Maj 2014, 23:29   

Camel- napisał/a:
wrc1, to szykuj pieniądze na nowy łańcuch, bo wyciągnięcie 5 stopni to już graniczna wartość.

Ostatnio na forum przewija sie watek swapa z 1.8 na 2.3 z w209, na to poki co bardziej sie nakrecam :D
_________________
W202 c180 Esprit 1994r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,139 sekundy. Zapytań do SQL: 10