To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Mechanizm zmiany biegów - LUZY

zmichal - 21 Wrzesień 2007, 13:10
Temat postu: Mechanizm zmiany biegów - LUZY
Chodzi mi o luzy w mechaniźmie zmiany biegów.
Czy u Was też macie ten sam problem?

Ja może przesadzam, ale chciałbym mieć "sztywną" dźwignię zmiany biegów! A niestety moja juz trochę klekocze i czuć wyraźne luzy :(
Czy ktoś walczył z tym?
Zastanawiam się nad kupnem używanej (całego mechanizmu ) ale boję się kupić używkę, bo mogę kupić taka samą.
Zastanawiam sie ostatnio na d wizytą w ASO, ale tu z kolei obawiam się wysokich kosztów.
Liczę na Waszą pomoc.

Znalazłem też schemat wszystkich części tego mechanizmu, jednak nie mogę obczaić, które dokładnie części sa zużyte?

pavel - 21 Wrzesień 2007, 14:52

W moim nie mam takich luzow, przejrze dokladnie rysunek (moj zawod i specjalnosc).
napisze ci wieczorkiem, jakie moga byc podejrzane elementy.
Wcale nie trzeba kupowac calej uzywki. bo znowu bedzie to samo.

zmichal - 21 Wrzesień 2007, 15:52

Będę wdzięczny pavel, za pomoc!
pavel - 21 Wrzesień 2007, 19:51

hej!
popatrzylem ra ilustracje mechanizmu zmiany biegow.
Mam nadzieje ze masz mozliwosc dostepu do kanalu lub podnosnika.
podnies samochod albo wejdz do kanalu. popros zoneczke aby usiadla i zmieniala ci biegi, oczywiscie bez wlaczonego silnika.
i powiedz jej jakie biegi ma wrzucac lub przesuwac na boki jalowym.
Najbardziej prawdopodobne to moga byc do wymiany drzwigienki 90,84 i 87. z ramionami 125, 119, 122 i 123.gdyz sa w brudzie i zuzywaja sie najbardziej.

maloprawdopodobne moga byc oski 38, 59 131. poniewaz one sa schowane.

Ale to jeszcze nie wszystko. To co podales jest pod tunelem drazka biegowego.
teraz popatrzymy na skrzynie biegow, prawa strona.

http://www.detali.ru/cat/...&SGR=590&SGN=05

sprawdz luzy na drzwigniach skrzynki.
tam sa tulejki 47,81 i 127.
one moga byc plastikowe lub z twardej gumy i zuzywaja sie.
jak odkryjesz luzy, zapisz to na kartce i nabyj w sklepie. potem wymienic. wyjdzie ci duzo taniej.
trzymam za kciuki ze uda ci sie. pozdrowienia

zmichal - 21 Wrzesień 2007, 21:13

pavel, to się nazywa fachowa porada :!:
Faktycznie chyba w ten sposób powoli dojdę, które elementy są najbardziej wypracowane i wymienię tylko te zużyte.
Tym bardziej, że poszczególne części wcale nie są drogie w ASO (sugerując się cennikiem części z Mercmanii).
Kurcze, nie pomyślałem o częściach przy skrzyni, a to one też mogą by zużyte.
Jak będę miał trochę czasu i znajdę jakiś kanał to napiszę co udało mi się namierzyć!

Dziękuję Ci serdecznie i pozdrawiam :wink:

pavel - 21 Wrzesień 2007, 22:05

Dzieki Zmichal za komplement.

Najlepiej bedzie jak bedziesz pod samochodem a druga osoba bedzie ruszac biegami a ty palce przylozysz miedzy ranieniami i drzwibgienkami, to mozesz na palcach poczuc skoki.

zmichal - 22 Wrzesień 2007, 21:03

Dzisiaj przyjrzałem się dokładnie problemowi, i okazało się, że wszystkie elementy idące pod autem nie mają luzów :D

Jednak największy luz (wręcz klekot) mam na część nr 8 i trzpień nr 29.
Chyba jednak wybiorę się do ASO i jeżeli nie będzie to zbyt duży koszt, to wymienię te kilka części.
Tym bardziej, że nr 11 to tzw. "zestaw naprawczy", który można kupić w komplecie.

pavel - 23 Wrzesień 2007, 11:48

Nie zauwazylem ze moga tez byc przyczyny 32 i 17. Mozesz zdjac pokrywe drazka biegowego w srodkowej konsoli i zdejmiesz plyte z przyciskami elektrycznych szyb i lusterka, oraz ogrzewania tylkow, (jezeli masz) to bys mial dobry dostep do wymiany tych tulejek.Uwazaj na sprzezynke.
Jezeli masz luzy tylko do przodu i do tylu, napewno jest to to co zauwazylesz.

pstrag - 7 Październik 2007, 12:28

kto wie jaka jest cena tych tulejek które czesto siadają ???
zmichal - 7 Październik 2007, 19:58

Ja wymieniłem tulejki nr 32 i trzpień nr 29, na którym one były, i muszę przyznać, że jest znaczna poprawa :D
Kosztowały mnie one w ASO dosłownie parę złotych :!:

Luzy pozostały u mnie jeszcze na dźwigienkach 89, 83 i 86, w które wchodzi tuleja 38.
W tej tulei (38) są umieszczone trzpienie (41), które poruszają dźwigienkami 89, 83 i 86.
I właśnie tam są u mnie luzy :(


Jakby ktoś potrzebował to zostały mi (bo niepotrzebnie kupiłem) 2 części nr 17.
To takie przegubiki gumowo-metalowe, które u mnie akurat były dobre, więc ich nie wymieniałem. Sztuka kosztowała mnie 24zł. Dla forumowicza oddam po 20zł / sztuka.



A tak na marginesie to niepolecam rozbierania tego całego mechanizmu, ponieważ złożenie zajęło mi prawie 2 godziny :evil: A problem był z umieszczeniem tulei 38, którą trzeba było wcisnąć przez 9 elementów, a w środek jeszcze szła sprężyna - naprawdę złożenie tego graniczy z cudem :!:

pstrag - 8 Październik 2007, 00:28

zmichal, ja nie mam luzów tylko biegi czasem cieżko wchodza ....
jjankiello - 8 Październik 2007, 03:31

pstrag21 napisał/a:
ja nie mam luzów tylko biegi czasem cieżko wchodza ....

Są luzy w kasecie lewarka i sa luzy na cięgnach pod podłogą... cięgna też mają gumowe tulejki na końcach, które sie po czasie starzeją i nie pracują jak powinny...
Do tego regulacja długości cięgien może pomóc...

pstrag - 8 Październik 2007, 08:48

a kto mi wyjasni jak wyregulowac długosć cięgień ? i czy jakies specjalistyczne narzedzia beda potrzebne ?
Jary - 8 Październik 2007, 09:23

Cytat:
a kto mi wyjasni jak wyregulowac długosć cięgień ? i czy jakies specjalistyczne narzedzia beda potrzebne ?


Trzeba wejść pod auto, narzędzia "specjalistyczne", to szczypce płaskie (do wyjęcia zabezpieczeń drążków) oraz klucz płaski 17 lub 19 nie pamietam dokladnie :wink:
Powodzenia :idea:

pstrag - 8 Październik 2007, 15:38

no i rozebrany mechanizm, tylko ze połamałem włacznik świateł tylnych :( juz zamówione mam 35 zł :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group