To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Mechanizm zmiany biegów - LUZY

jjankiello - 8 Październik 2007, 17:14

Jary napisał/a:
Trzeba wejść pod auto, narzędzia "specjalistyczne", to szczypce płaskie (do wyjęcia zabezpieczeń drążków) oraz klucz płaski 17 lub 19 nie pamietam dokladnie :wink:
Powodzenia :idea:

Dla ułatwienia - w położeniu neutralnym lewarka dźwignie pod spodem ustawia się w jednej linii i w tej pozycji blokuje się bolcem (chyba fi 6). Cięgna regulujesz tak, aby swobodnie wchodziły na zaczepy dźwigienek przy lewarku i przy skrzyni, czyli bez żadnych naprężeń...

pstrag - 17 Październik 2007, 18:06

albo cos pomyliłem albo nie wiem


czy ten drazek powinien chodzic na lewo prawo czy tylko góra dól ??

Jary - 17 Październik 2007, 20:32

Cytat:
czy ten drazek powinien chodzic na lewo prawo czy tylko góra dól ??


Jaki drązek :?: Dźwignie chodzą w poziomie - przód - tył, a lewarek w kształcie litery "H" + wsteczny :idea:

pstrag - 17 Październik 2007, 20:37

juz problem rozwiazałem ale teraz mam kolejny :(

wymieniłem te tulejki lecz biegi nadal wchodza z oporem :(

toart - 30 Marzec 2008, 03:08

Witam.
Ja mam czasem problem z "jedynka" - stawia bardzo duzy opor. Nie czesto sie to dzieje i juz myslalem ze to zima tak wplywa szukajac roznych wytlumaczen tego stanu. Mysle tez ze to moga byc te ciegna - ale nie przekonuje mnie to ze zwykle dziala idealnie problem pojawia sie sporadycznie. Jak rozumiem za kazdy bieg odpowiada jedno ciegno i nalezy odszukac odpowiedzialnego za pierwszy bieg, wsadzic kogos kto bedzie ruszal lewarkiem i obserwowac. Ktos pisal tez na forum o wymianie oleju ale nie w skrzyni - teraz nie potrafie tego odnalesc a kiedys czytalem.
Okolice lewarka "pod drewienikiem" przepatrzylem i wygladaja ok a nie mam dostepu do kanalu.
Jakies sugestie?

Pozdraiwiam

jjankiello - 30 Marzec 2008, 03:28

toart napisał/a:
Jak rozumiem za kazdy bieg odpowiada jedno ciegno
Jedno cięgno, to dwa biegi leżące naprzeciwko (przód-tył).
toart napisał/a:
Mysle tez ze to moga byc te ciegna - ale nie przekonuje mnie to ze zwykle dziala idealnie problem pojawia sie sporadycznie.
Na końcach cięgien sa też gumowe tulejki, które gdy sie zużyją powodują luzy i nieprecyzyjne prowadzenie drążków...

Tak czy inaczej, bez kanału lub jakiejś "zwyżki" się nie obejdzie...

toart - 30 Marzec 2008, 03:33

Wyrobiona gumka moze byc powodem luzu - ok. A czy ten luz moze powodowac duzy opor przy zmianie konkretnego biegu?
I jeszcze jedno pytanie do kolegi jjankiello czyli na ciegnie z "jedynka" wisi tez jakis inny bieg a nie szwankuje nic poza jedynka - moze to nie te ciegna ?
Pozdrawiam

zmichal - 9 Kwiecień 2008, 09:39

Wczoraj oglądałem na szrocie kilka całych mechanizmów zmiany biegów. Każdy był rozklekotany tak samo, albo jeszcze gorzej niż mój i chcieli 150,-zł za sztukę :(
Wnioskuję, że jest to (kolejny) słaby punkt naszych :mb: i raczej używki nie wchodzą w grę.
Zastanawiam się ile kosztuje cały taki mechanizm w ASO :?:

perzu126 - 10 Kwiecień 2015, 17:16

Potrzebuje ta zawleczke na zdjeciu z poprzedniej strony z nr 137
Greg_G - 14 Kwiecień 2015, 17:19

https://vid.me/Cd0Y

Tak to u mnie wygląda.

Czy to jest normalne? Zwróćcie uwagę z jaką trudnością wyskakuje wsteczny.
Na wyłączonym silniku i tak wszystkie biegi weszły- Podczas jazdy zdarza się, że nie mogę wrzucić jedynki czy wstecznego czasami.

perzu126, Czy po obejrzeniu filmiku dalej obstajesz przy tym, że smarowanie mechanizmu pomoże ?

gaju45 - 14 Kwiecień 2015, 19:20

Greg_G, miałem kiedyś podobnie, wymieniłem tulejki w wybieraku, lewarek stał się dużo precyzyjniejszy i wszystkie biegi ładnie zaczęły wchodzić 8)
kamil_0793 - 14 Kwiecień 2015, 20:12

Hmm, też mam podobne luzy. Trzeba prędko wymienić te tulejki.
Greg_G - 18 Kwiecień 2015, 18:52

Bullshit. Muszę zdyskredytować mój filmik. Po wymianie tulejek jest to samo.

Oczywiście podczas jazdy zmiana biegów znowu jest prosta i przyjemna, czyli wymiana była wskazana, ale na postoju, przy zgaszonym silniku drążek jeździ prawie tak samo, może jest lekka poprawa, generalnie bez szału, nie robi mi to różnicy, bo podczas jazdy jest już normalnie, czyli dużo lepiej.

Ten luz trzeba sprawdzać ręcznie od spodu, moje drążki miały spory luz na tulejach, chociaż były jeszcze całe.

wojtekjasiek - 3 Styczeń 2016, 21:32

Panowie, mam zamiar wymienić tulejki gumowe od cięgien skrzyni. Na górze tej strony jest napisane żeby wrzucić skrzynie na luz i zblokować prętem. teraz moje pytanie: po co i gdzie tego pręta włożyć bo nie kumam
Piotrek1401 - 3 Styczeń 2016, 22:02

Do wymiany tulejek gumowych od cięgien nie musisz nic blokować. Po prostu wysuwasz blaszkę zabezpieczającą, wyciągasz cięgno z tulejki, wyciągasz tulejkę, wkładasz nową i zapinasz cięgno.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group