Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Ogrzewanie - elektro zawory
perzu126 - 17 Sierpień 2012, 10:05
AdamWro25, a może problem leży w sterowaniu? Sprawdzałes może czujnik temperatury w podsufitce?
AdamWro25 - 17 Sierpień 2012, 20:22
perzu126 dzięki, temat rozwiązałem, kupiłem używany elektrozawór, zmierzyłem w nim rezystancję i była za duża co wskazało na zły omomierz jaki posiadałem, po sprawdzeniu innym omomierzem na tych zakupionych miałem ~16ohm a na starych dużo mniej. Wszystko dlatego że po podłączeniu napięcia do starych(uszkodzone cewki) rdzeń(grzybki) normalnie ruszał się. Teraz klima działa jak należy.
Dzięki i pozdrawiam
Adam
wojtas89 - 13 Wrzesień 2012, 09:44
Witam,
Panowie spotkał mnie dosyć dziwny problem z ogrzewaniem w Ceśce.
Niestety zostałem tylko z zimnym powietrzem, sprawdziłem zaworki - niby ok, ale na wtyczce która do nich dochodzi nie ma napięcia, tzn na środkowym Pinie jest ale na dwóch skrajnych nic się nie zmienia, nawet jak zmieniam potencjometrami Ciepło/zimno. Wyciągnąłem też sterownik i rozebrałem, wygląda na sprawny, żadnych przepalonych ścieżek, zimnych lutów itp . Może ktoś spotkał się już z takim problemem? Nie ukrywam że jest to dosyć irytujące, bo robi się coraz chłodniej .
TM - 15 Wrzesień 2012, 14:42
Witam kolegów mam pytanko czy elektrozaworki do samochodów benzynowych i dieselków są takie same.Pytam bo zaczeły mi sie coraz częściej zawieszać i wieje gorące powietrze z lewej kratki VIN jak w podpisie.
tomi382 - 15 Wrzesień 2012, 17:54
Takie same, ost demontowałem 202 chyba 1.8E lub 2.0E i zaworek identyczny jak w moim 2.2D
TM - 16 Wrzesień 2012, 12:36
Dzięki,a jak zmierzyć rezystancję wystarczy na bolcach czy muszę rozbierać zaworki?
AdamWro25 - 16 Wrzesień 2012, 20:57
TM wystarczy na bolcach
wojtas89 a zaworki rozebrałeś i przeczyściłeś?
Pioterek - 16 Wrzesień 2012, 21:03
tomi382 napisał/a: | Takie same, ost demontowałem 202 chyba 1.8E lub 2.0E i zaworek identyczny jak w moim 2.2D |
No mi się coś kojarzy, że benzyna/diesel to inne zaworki są:
- benzyna: 1 wejście, 2 wyjścia,
- diesel: 2 wejścia, 2 wyjścia.
tomi382 - 16 Wrzesień 2012, 21:49
A mi się wydaje że 2 wejścia i 2 wyjścia to będzie klimatronik a manual jest jedno wejście i dwa wyjścia chociaż już głowy nie dam bo od benzyniaka już zaworek sprzedałem
Pioterek - 16 Wrzesień 2012, 22:05
Twoja teoria jest o kant kuli potłuc, bo mam klimę manualną i diesel'a, a zaworek jak napisałem w poprzednim poście
I widzisz byś nie miał głowy
staszko - 17 Wrzesień 2012, 11:03
Z tymi wyjściami -wejściami jest tak. Wejścia zawsze dwa (bo płyn wchodzi od strony nagrzewnicy , a zaworki sterują wypływem) wyjście jedno lub dwa w zależności od silnika (250td ma dwa )
tomi382 - 17 Wrzesień 2012, 11:07
Pioterek napisał/a: | Twoja teoria jest o kant kuli potłuc, bo mam klimę manualną i diesel'a, a zaworek jak napisałem w poprzednim poście
I widzisz byś nie miał głowy |
Czyli morał taki że tylko 2.5TD mają większą ilość węży przy zaworku
No i może duże benzynki
TM - 17 Wrzesień 2012, 15:53
U mnie na zaworach są 2 wejścia i 2 wyjścia, mam klimatronik.Oporność zmierzyłem jest 16,2 ohma.Zaworki pracują jak przykładam wtyczkę.Pozostaje mi jeszcze je rozebrać i zobaczyć co tam w środku. Będę je rozbierał w komorze silnika bez wypinania węży.Przy rozkręcaniu trzeba uważać żeby coś nie wyfruneło w kosmos,są tam jakieś sprężyny?
wojtas89 - 19 Wrzesień 2012, 08:46
AdamWro25 napisał/a: | wojtas89 a zaworki rozebrałeś i przeczyściłeś? |
Nie rozbierałem, wystarczy że podałem napięcie i wiem że działają, a we wtyczce która przychodzi do zaworków nie ma napięcia, tylko w środkowym pinie są, a kręcąc potencjomentrami, na pozostałych dwóch Pinach nic się nie zmienia, nie ma żadnego napięcia.
AdamWro25 - 19 Wrzesień 2012, 19:50
TM sprężynki są ale one nie wypadną jedynie co może wypaść to dwa grzybki
wojtas89 ja miałem taką sytuację że jak płyn chłodniczy był zimny to po podaniu napięcia zaworki działały a jak tylko płyn złapał temperaturę to po podaniu napięcia z zewnątrz już nie dawały rady domykać - winne były cewki. Więc może sprawdź czy działają po rozgrzaniu silnika podając napięcie z zewnątrz
|
|
|