Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Ogrzewanie - elektro zawory
btx - 24 Wrzesień 2007, 22:06
a masz wogole przycisk REST na konsoli środkowej ?
Gerri - 24 Wrzesień 2007, 22:21
W W124 pompa załącza się, jeżeli którykolwiek z potencjometrów jest ustawiony powyżej "min" i jest włączony zapłon. Pomijam tutaj jej działanie w przypadku układu "Rest"
pavel - 24 Wrzesień 2007, 22:28
btx napisał/a: | a masz wogole przycisk REST na konsoli środkowej ? |
Niestety nie mam takiego przycisku a pompe mam. jak to zrozumiec?
[ Dodano: 24 Wrzesień 2007, 22:34 ]
Gerri napisał/a: | W W124 pompa załącza się, jeżeli którykolwiek z potencjometrów jest ustawiony powyżej "min" i jest włączony zapłon. Pomijam tutaj jej działanie w przypadku układu "Rest" |
zajrze do mojej instrukcji. widocznie musialem przeoczyc.
konradkar - 26 Wrzesień 2007, 08:19
u mnie ( 2,2D 1994 rok) po wlaczeniu zaplonu, ustawieniu wyzszej temperatury niz jest w srodku, slychac pompke wewnetrznego obiegu, zmniejszam temp. pompka staje. Jezeli nie dziala Ci sterownik nie lam sie mozesz polaczyc oba zaworki w jeden
Mankamentem tego jest fakt ze nie masz temp. ustawianej osobno prawa/lewa a tylko wspolne a plus jest taki ze w kieszeni masz nawet 400 zeta
gumolyt - 26 Wrzesień 2007, 20:15
konradkar napisał/a: | Jezeli nie dziala Ci sterownik nie lam sie mozesz polaczyc oba zaworki w jeden | zaje...sty pomysł konradkar zmostkowałem dwa elektrozawory z jednym kablem i wszystko jest ok! zimne i ciepłe powietrze no poprostu jestem zadowolony jak chole...a, że to pomogło, a że nie ma dwustrefowego to już najmniejszy problem
jjankiello - 27 Wrzesień 2007, 07:15
gumolyt napisał/a: | a że nie ma dwustrefowego to już najmniejszy problem |
A dla mnie to już usterka w aucie...
gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 07:53
jjankiello napisał/a: | gumolyt napisał/a: | a że nie ma dwustrefowego to już najmniejszy problem |
A dla mnie to już usterka w aucie... | już wole to niż tylko gorące powietrze
jjankiello - 27 Wrzesień 2007, 07:58
gumolyt napisał/a: | już wole to niż tylko gorące powietrze |
A naprawić się nie chce samemu... ehhh, lenistwo
gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 08:29
jjankiello napisał/a: | A naprawić się nie chce samemu... ehhh, lenistwo | ja wszystko robie sam w swojej nie daje samochodu do mechaników z byle drobiazgiem, z dwoma rzeczami musiałem bo sam nie mogłem tego zrobic z braku zaplecza mechanicznego ale to była szyba przednia i wyciagnięcie jednego elementu zawieszenia na ramie bo młotkiem tego nie zrobie , pozostałe rzeczy a było juz ich troche wszystko sam. A w tym wypadku to nie lenistwo tylko kasa, bo płytka z potencjometrami kosztuje pare groszy a mam teraz inne ważne wydatki. A jak sie dało w prostu sposób obejść sterowanie to to zrobiłem. Tak więc widzisz kolego nie lenistwo, bo ja każdy prawie weekend w kanale pod samochodem spedzam jak nie swoim akurat to brata, kuzynów bo to moje hobby żeby sie troche smarem pobrudzić
jjankiello - 27 Wrzesień 2007, 08:30
gumolyt napisał/a: | bo płytka z potencjometrami kosztuje pare groszy |
A to sorki, sądziłem, że to wina elektrozaworów... nie doczytałem
gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 08:38
jjankiello napisał/a: | A to sorki, sądziłem, że to wina elektrozaworów... nie doczytałem | z elektrozaworami to już tak kombinowałem na wszystkie mozliwe sposoby czyściłem zamieniałem rdzenie w zaworach itp. i nic zadnego elektu i wtedy wyszło na płytke ale elektronikiem już nie jestem niestety
staszko - 27 Wrzesień 2007, 11:56
Może ktoś mi podpowie jak się dobrać do tej płytki z potencjometrami.
gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 13:11
staszko napisał/a: | Może ktoś mi podpowie jak się dobrać do tej płytki z potencjometrami. | musisz odkrecić panel nad radiem, na spodzie sa dwie srubeczki, później wyjąć panel, moze troche trudno wychodzić bo z tyłu sa tam dwa takie plaskikowe bolce, które wchodza do nagrzewnicy, ale sa dość elastyczne to nic nie wyrwiesz, odłączyc przewody od ogrzewania i świateł awaryjnych, wtedy cały panel razem z płytka potencjometrów masz jak na talerzu. Później odlaczyc całe pudełko z potencjometrami od panelu. A jak juz masz to pudełko to jedna strone od drugiej odłączysz bez problemu bo zczepione są na zatrzaski. A jak masz juz w dwóch częściach to płytka trzyma sie jeszcze na dwóch plastikowych bolcach z tymi pokretłami "ciepło-zimno" to nalezy je wypchnąć od środka i płytka jest juz wolna Nie mam talentu do opisywania ale mam nadzieje że wszystko wyjasniłem
konradkar - 27 Wrzesień 2007, 22:40
widzicie czasami najprostsze rozwiazania sa najlepsze
moze i mamy mercedesy, ale nie oszukujmy sie c-klasa to najtanszy z mercedesow-ale nadal mercedes, i kazdemu z nas zalezy na kasie wiec jezeli jest mozliwosc naprawy niskim kosztem nawet tymczasowej, ale zadowalajacej trzeb aisc na kompromis
P.S
Niestety u mnie nie ma kompromisu-padl zaworek ogrzewania (zwarcie w cewce zaworku) i nie pomoze mi nic mostowanie tylko wymiana.. ma ktos namiary na tanie zaworki???
czy pasuja od innych modeli??
cracof - 28 Wrzesień 2007, 00:45
konradkar napisał/a: | ma ktos namiary na tanie zaworki??? czy pasuja od innych modeli?? |
jeśli od 124 podejdą...
|
|
|