To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Ogrzewanie - elektro zawory

btx - 24 Wrzesień 2007, 22:06

a masz wogole przycisk REST na konsoli środkowej ?
Gerri - 24 Wrzesień 2007, 22:21

W W124 pompa załącza się, jeżeli którykolwiek z potencjometrów jest ustawiony powyżej "min" i jest włączony zapłon. Pomijam tutaj jej działanie w przypadku układu "Rest"
pavel - 24 Wrzesień 2007, 22:28

btx napisał/a:
a masz wogole przycisk REST na konsoli środkowej ?

Niestety nie mam takiego przycisku a pompe mam. jak to zrozumiec?

[ Dodano: 24 Wrzesień 2007, 22:34 ]
Gerri napisał/a:
W W124 pompa załącza się, jeżeli którykolwiek z potencjometrów jest ustawiony powyżej "min" i jest włączony zapłon. Pomijam tutaj jej działanie w przypadku układu "Rest"


zajrze do mojej instrukcji. widocznie musialem przeoczyc.

konradkar - 26 Wrzesień 2007, 08:19

u mnie ( 2,2D 1994 rok) po wlaczeniu zaplonu, ustawieniu wyzszej temperatury niz jest w srodku, slychac pompke wewnetrznego obiegu, zmniejszam temp. pompka staje. Jezeli nie dziala Ci sterownik nie lam sie mozesz polaczyc oba zaworki w jeden :)
Mankamentem tego jest fakt ze nie masz temp. ustawianej osobno prawa/lewa a tylko wspolne a plus jest taki ze w kieszeni masz nawet 400 zeta :)

gumolyt - 26 Wrzesień 2007, 20:15

konradkar napisał/a:
Jezeli nie dziala Ci sterownik nie lam sie mozesz polaczyc oba zaworki w jeden
zaje...sty pomysł konradkar :) zmostkowałem dwa elektrozawory z jednym kablem i wszystko jest ok! zimne i ciepłe powietrze no poprostu jestem zadowolony jak chole...a, że to pomogło, a że nie ma dwustrefowego to już najmniejszy problem :D
jjankiello - 27 Wrzesień 2007, 07:15

gumolyt napisał/a:
a że nie ma dwustrefowego to już najmniejszy problem

A dla mnie to już usterka w aucie...

gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 07:53

jjankiello napisał/a:
gumolyt napisał/a:
a że nie ma dwustrefowego to już najmniejszy problem

A dla mnie to już usterka w aucie...
już wole to niż tylko gorące powietrze :)
jjankiello - 27 Wrzesień 2007, 07:58

gumolyt napisał/a:
już wole to niż tylko gorące powietrze :)

A naprawić się nie chce samemu... ehhh, lenistwo :wink: :mrgreen:

gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 08:29

jjankiello napisał/a:
A naprawić się nie chce samemu... ehhh, lenistwo
ja wszystko robie sam w swojej :mb: nie daje samochodu do mechaników z byle drobiazgiem, z dwoma rzeczami musiałem bo sam nie mogłem tego zrobic z braku zaplecza mechanicznego ale to była szyba przednia i wyciagnięcie jednego elementu zawieszenia na ramie bo młotkiem tego nie zrobie :D , pozostałe rzeczy a było juz ich troche wszystko sam. A w tym wypadku to nie lenistwo tylko kasa, bo płytka z potencjometrami kosztuje pare groszy a mam teraz inne ważne wydatki. A jak sie dało w prostu sposób obejść sterowanie to to zrobiłem. Tak więc widzisz kolego nie lenistwo, bo ja każdy prawie weekend w kanale pod samochodem spedzam jak nie swoim akurat to brata, kuzynów bo to moje hobby żeby sie troche smarem pobrudzić :wink: :)
jjankiello - 27 Wrzesień 2007, 08:30

gumolyt napisał/a:
bo płytka z potencjometrami kosztuje pare groszy

A to sorki, sądziłem, że to wina elektrozaworów... :P nie doczytałem :?

gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 08:38

jjankiello napisał/a:
A to sorki, sądziłem, że to wina elektrozaworów... nie doczytałem
z elektrozaworami to już tak kombinowałem na wszystkie mozliwe sposoby czyściłem zamieniałem rdzenie w zaworach itp. i nic zadnego elektu :mrgreen: i wtedy wyszło na płytke ale elektronikiem już nie jestem niestety :wink:
staszko - 27 Wrzesień 2007, 11:56

Może ktoś mi podpowie jak się dobrać do tej płytki z potencjometrami.
gumolyt - 27 Wrzesień 2007, 13:11

staszko napisał/a:
Może ktoś mi podpowie jak się dobrać do tej płytki z potencjometrami.
musisz odkrecić panel nad radiem, na spodzie sa dwie srubeczki, później wyjąć panel, moze troche trudno wychodzić bo z tyłu sa tam dwa takie plaskikowe bolce, które wchodza do nagrzewnicy, ale sa dość elastyczne to nic nie wyrwiesz, odłączyc przewody od ogrzewania i świateł awaryjnych, wtedy cały panel razem z płytka potencjometrów masz jak na talerzu. Później odlaczyc całe pudełko z potencjometrami od panelu. A jak juz masz to pudełko to jedna strone od drugiej odłączysz bez problemu bo zczepione są na zatrzaski. A jak masz juz w dwóch częściach to płytka trzyma sie jeszcze na dwóch plastikowych bolcach z tymi pokretłami "ciepło-zimno" to nalezy je wypchnąć od środka i płytka jest juz wolna :mrgreen: Nie mam talentu do opisywania ale mam nadzieje że wszystko wyjasniłem :)
konradkar - 27 Wrzesień 2007, 22:40

widzicie czasami najprostsze rozwiazania sa najlepsze :)

moze i mamy mercedesy, ale nie oszukujmy sie c-klasa to najtanszy z mercedesow-ale nadal mercedes, i kazdemu z nas zalezy na kasie wiec jezeli jest mozliwosc naprawy niskim kosztem nawet tymczasowej, ale zadowalajacej trzeb aisc na kompromis



P.S
Niestety u mnie nie ma kompromisu-padl zaworek ogrzewania (zwarcie w cewce zaworku) i nie pomoze mi nic mostowanie :( tylko wymiana.. ma ktos namiary na tanie zaworki???
czy pasuja od innych modeli??

cracof - 28 Wrzesień 2007, 00:45

konradkar napisał/a:
ma ktos namiary na tanie zaworki??? czy pasuja od innych modeli??

jeśli od 124 podejdą... :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group