To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Ogrzewanie - elektro zawory

emil82 - 3 Kwiecień 2017, 12:12

Witam Panowie,
Przeczytałem ten wątek i szukam ciągle rozwiązania w moim przypadku. Mianowicie grzeje mi na maxa z prawej kratki nawiewu, pokrętło ustawione na zimno, sprawdziłem elektrozawory i stukają, co to może jeszcze być. Nie mam klimy, zwykły nadmuch be żadnych bajerów. Czy w moim aucie jest jakiś czujnik temp w kabinie? Jak tak to gdzie? Czy to może być wina pokrętła (płytki od potencjometru)? Ktoś coś pomoże, wiosna w pełni a junior na tyle się grzeje i nie ma jak dmuchawy włączyć. Szyby nie uchylę, bo za chwile będzie chory etc.
Dzięki za info i pomoc :)

Muciek - 3 Kwiecień 2017, 12:41

emil82, wymieniłeś je czy tylko sobie na nie popatrzyłeś?
emil82 - 3 Kwiecień 2017, 12:57

Muciek napisał/a:
emil82, wymieniłeś je czy tylko sobie na nie popatrzyłeś?

Muciek, narazie jeszcze nie wymieniałem. Chciałem wykluczyć wszystkie ewentualności. Wydawało mi się, że jak pracują elektrozawory to nie muszę ich wymieniać

oliva - 3 Kwiecień 2017, 18:14

emil82, dla dokładniejszego sprawdzenia zaworów: podłącz żarówkę pod kostkę przy zaworach. Środkowy pin i boczny ten co grzeje non stop. Poznasz po temp przewodu wodnego. Wepnij kostkę i obserwuj żarówkę zmieniając ustawienia pokrętła. Na ciepłym ma być zgaszona a na zimnym ma się zapalać. Jak będzie inaczej to panel do wymiany ew czyszczenia.
Chyba że ktoś "grzybka" wyjął z zaworów to wtedy też będzie grzało non stop.

emil82 - 4 Kwiecień 2017, 09:42

oliva, dzięki Kolego za info. Ten panel jest pod tym pokrętłem? Jeżeli chodzi o zawory to u mnie nic nie było kombinowane, mam auto ze wszystkimi ori częściami z fabryki MB, jestem pierwszą osobą, która co kolwiek w aucie wymienia. Gdyby nie ruda to auto byłoby na żółtych blachach :(

Dodam jeszcze, że przy elektrozaworach zauważyłem, że jest mokro, jakby olej się wylał. Być moze jest to płyn chłodniczy, węże są suche jest mokro na tej płytce i ta komora jest tez taka zapocona. Nie jest to woda bo ma taką dziwną lekko tłustą konsystencje ta plama.

Pozdro!

oliva - 4 Kwiecień 2017, 17:08

emil82, jak masz możliwość to załatw sobie drugie elektrozawory na podmiankę i sprawa się wyjaśni.
Ja walczyłem ze swoimi. Rozbierałem ,czyściłem i pomagało na chwilę. Wymiana dała mi spokój na długo.

Daniel - 4 Kwiecień 2017, 17:37

oliva napisał/a:
Rozbierałem ,czyściłem



Jeszcze trzeba nasmarować.

lech149 - 4 Kwiecień 2017, 20:43

Czym ? :evil: :D :evil:
Daniel - 5 Kwiecień 2017, 14:03

Środkiem smarnym popularnie zwanym olejem - choć w tym przypadku nie silnikowym :wink:
lech149 - 5 Kwiecień 2017, 17:20

Poważnie ? A tamtędy nie przepływa woda i to wrzątek ? :evil: Wypłucze w 10 minut . Tak mi się zdaje , ale może się mylę . :(
Daniel - 5 Kwiecień 2017, 18:35

lech149, regenerowałem zawory dawno temu (będzie jakieś dwa lata) - działają poprawnie do dnia dzisiejszego. Nie pamiętam już w jakim stanie były po otwarciu, ale wydawało mi się wtedy, że zapuszczenie kilku kropli oleju do cewki i trzpienia (rowerowy olej do łańcucha przeznaczony do jazdy w deszczu) będzie miało sens - w praktyce sprawdziło się.


Może przy jakiejś okazji otworzę je po raz kolejny - pewno wtedy dowiem się jaka była przyczyna tego przebłysku geniuszu :mrgreen:

lech149 - 6 Kwiecień 2017, 20:19

To ta cewka pracuje w wodzie ? Nie rozbierałem więc nie wiem . Kupiłem wprawdzie na zapas , ale moje chodzą 18 lat i nie narzekam . :D
noc - 8 Kwiecień 2017, 09:14

Cewki są uszczelnione w obudowach o-ringami i nie pracują w wodzie.Natomiast mają kontakt z wilgocią spod maski.Ponieważ nagrzewają się i stygną kondensuje się na nich wilgoć.Dobrze je polakierować przy oczyszczeniu i oringi wymienić.
lech149 - 8 Kwiecień 2017, 16:12

Noc

Bardzo dziękuję za fachową i wyczerpującą odpowiedz .Tak przypuszczałem . :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group