Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Ogrzewanie - elektro zawory
emil82 - 3 Kwiecień 2017, 12:12
Witam Panowie,
Przeczytałem ten wątek i szukam ciągle rozwiązania w moim przypadku. Mianowicie grzeje mi na maxa z prawej kratki nawiewu, pokrętło ustawione na zimno, sprawdziłem elektrozawory i stukają, co to może jeszcze być. Nie mam klimy, zwykły nadmuch be żadnych bajerów. Czy w moim aucie jest jakiś czujnik temp w kabinie? Jak tak to gdzie? Czy to może być wina pokrętła (płytki od potencjometru)? Ktoś coś pomoże, wiosna w pełni a junior na tyle się grzeje i nie ma jak dmuchawy włączyć. Szyby nie uchylę, bo za chwile będzie chory etc.
Dzięki za info i pomoc
Muciek - 3 Kwiecień 2017, 12:41
emil82, wymieniłeś je czy tylko sobie na nie popatrzyłeś?
emil82 - 3 Kwiecień 2017, 12:57
Muciek napisał/a: | emil82, wymieniłeś je czy tylko sobie na nie popatrzyłeś? |
Muciek, narazie jeszcze nie wymieniałem. Chciałem wykluczyć wszystkie ewentualności. Wydawało mi się, że jak pracują elektrozawory to nie muszę ich wymieniać
oliva - 3 Kwiecień 2017, 18:14
emil82, dla dokładniejszego sprawdzenia zaworów: podłącz żarówkę pod kostkę przy zaworach. Środkowy pin i boczny ten co grzeje non stop. Poznasz po temp przewodu wodnego. Wepnij kostkę i obserwuj żarówkę zmieniając ustawienia pokrętła. Na ciepłym ma być zgaszona a na zimnym ma się zapalać. Jak będzie inaczej to panel do wymiany ew czyszczenia.
Chyba że ktoś "grzybka" wyjął z zaworów to wtedy też będzie grzało non stop.
emil82 - 4 Kwiecień 2017, 09:42
oliva, dzięki Kolego za info. Ten panel jest pod tym pokrętłem? Jeżeli chodzi o zawory to u mnie nic nie było kombinowane, mam auto ze wszystkimi ori częściami z fabryki MB, jestem pierwszą osobą, która co kolwiek w aucie wymienia. Gdyby nie ruda to auto byłoby na żółtych blachach
Dodam jeszcze, że przy elektrozaworach zauważyłem, że jest mokro, jakby olej się wylał. Być moze jest to płyn chłodniczy, węże są suche jest mokro na tej płytce i ta komora jest tez taka zapocona. Nie jest to woda bo ma taką dziwną lekko tłustą konsystencje ta plama.
Pozdro!
oliva - 4 Kwiecień 2017, 17:08
emil82, jak masz możliwość to załatw sobie drugie elektrozawory na podmiankę i sprawa się wyjaśni.
Ja walczyłem ze swoimi. Rozbierałem ,czyściłem i pomagało na chwilę. Wymiana dała mi spokój na długo.
Daniel - 4 Kwiecień 2017, 17:37
oliva napisał/a: | Rozbierałem ,czyściłem |
Jeszcze trzeba nasmarować.
lech149 - 4 Kwiecień 2017, 20:43
Czym ?
Daniel - 5 Kwiecień 2017, 14:03
Środkiem smarnym popularnie zwanym olejem - choć w tym przypadku nie silnikowym
lech149 - 5 Kwiecień 2017, 17:20
Poważnie ? A tamtędy nie przepływa woda i to wrzątek ? Wypłucze w 10 minut . Tak mi się zdaje , ale może się mylę .
Daniel - 5 Kwiecień 2017, 18:35
lech149, regenerowałem zawory dawno temu (będzie jakieś dwa lata) - działają poprawnie do dnia dzisiejszego. Nie pamiętam już w jakim stanie były po otwarciu, ale wydawało mi się wtedy, że zapuszczenie kilku kropli oleju do cewki i trzpienia (rowerowy olej do łańcucha przeznaczony do jazdy w deszczu) będzie miało sens - w praktyce sprawdziło się.
Może przy jakiejś okazji otworzę je po raz kolejny - pewno wtedy dowiem się jaka była przyczyna tego przebłysku geniuszu
lech149 - 6 Kwiecień 2017, 20:19
To ta cewka pracuje w wodzie ? Nie rozbierałem więc nie wiem . Kupiłem wprawdzie na zapas , ale moje chodzą 18 lat i nie narzekam .
noc - 8 Kwiecień 2017, 09:14
Cewki są uszczelnione w obudowach o-ringami i nie pracują w wodzie.Natomiast mają kontakt z wilgocią spod maski.Ponieważ nagrzewają się i stygną kondensuje się na nich wilgoć.Dobrze je polakierować przy oczyszczeniu i oringi wymienić.
lech149 - 8 Kwiecień 2017, 16:12
Noc
Bardzo dziękuję za fachową i wyczerpującą odpowiedz .Tak przypuszczałem .
|
|
|