To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Ogrzewanie - elektro zawory

staszko - 14 Październik 2007, 18:31

cracof napisał/a:
ciepła ciecz chłodząca dopływa jednym wężem do elektrozaworów, gdzie jest rozdzielana na prawą i lewą stronę wymiennika ciepła wewnątrz auta, za wymiennikiem łączy się z powrotem w jeden przewód

No to z tego rysunku to nie wynika(ten rysunek znalazłem).Jeśli strzałki pokazują kierunek przepływu cieczy,to okazuje się że z bloku silnika ciecz leci do nagrzewnicy a elektrozawór umożliwia lub nie przepływ cieczy oczywiści rozdzielając na odpowiednie strony.
jjankiello napisał/a:
A nie prościej zajrzeć pod maskę i prześledzić którędy i dokąd idą węże

Widocznie samo zalądnięcie nie odpowie na moje pytania.

cracof - 14 Październik 2007, 18:46

staszko napisał/a:
No to z tego rysunku to nie wynika(ten rysunek znalazłem).Jeśli strzałki pokazują kierunek przepływu cieczy,to okazuje się że z bloku silnika ciecz leci do nagrzewnicy a elektrozawór umożliwia lub nie przepływ cieczy oczywiści rozdzielając na odpowiednie strony.

z moich obserwacji wynikało co innego aniżeli z rysunku, ale jeśli już to na nim się wzoruj

oliva - 14 Październik 2007, 18:49

Ciepły płyn dopływa jednym przewodem a elektrozawory otwierają powrót umożliwiając przepływ płynu przez nagrzewnicę.
staszko - 16 Październik 2007, 11:37

Pytanie o obieg płynu zadałem z racji tego iż nawalił mi elektrozawór, nie mogłem dostać używanego w rozsądnej cenie,a mam dobry z W124 z tą różnicą że w W202 jest wejście podwójne a w W124 pojedyncze ale skoro jest to odpływ z nagrzewnicy i jednym przewodem płyn wraca do silnika a drugim ogrzewa zbiornik spryskiwacza zrobię trójnik i tak to podłącze.Jedno mnie martwi bo cewki w W124 są większe i czy będzie prawidłowo działało sterowanie elektrozaworem.O rezultatach mojego eksperymentu poinformuję.
A może ktoś tak robił?

cracof - 16 Październik 2007, 11:50

w moim 124 było tak samo jakl w w202, od strony wymiennika ciepła wychodziły do zaworów 2 rurki, do silnika jedna, wydaje mi się, że nie powinno być problemów z podmianą
chrzanio - 26 Październik 2007, 00:27

Witam.
Problem z ogrzewaniem jak mam tak mam :D
Odlączenie wtyczki od zaworow (co powoduje ich otwarcie na maxa) nie dalo zadnego efektu. Nie wiem co juz mam z tym fantem zrobic :( :( Nie chce kupowac zaworkow na slepo bo sie okaze ze to nie bedzie ich wina, w sobote sproboje zdemontowac zawory i zastapic je jakims zwyklym trojnikiem (o przeplywie zblizonym tak jak w zaworach) wtedy bedzie jasne czy to zawory szfankuja czy moze cos z nagrzewnica. Mam nadzieje ze takim sposobem nic sie nie stanie. Bo juz mnie to wkurza jest co raz zimniej i normalnie marzne w aucie :? :?
Takie male pytanko po za temat ;) Gdzie sie znajduje przekaznik od ogrzewania tylnej szyby?? (niby gdzies kolo bezpiecznikow, ale gdzie :?: Zdjecia wskazane :D )

Pozdrawiam i licze na pomoc ;]

Kowal - 26 Październik 2007, 09:08

Przekaźniki znajdują się w skrzynce za bezpiecznikami. Tą skrzyneczkę musisz odkręcić żeby sie do nich dostać.
Na dole dodaje fotkę
Pozdro

jacon - 26 Październik 2007, 09:08

chrzanio napisał/a:
Gdzie sie znajduje przekaznik od ogrzewania tylnej szyby?? (niby gdzies kolo bezpiecznikow, ale gdzie Zdjecia wskazane )

Opcja szukaj i będziesz wiedział wszystko. ( włącznie ze zdjęciami )

staszko - 26 Październik 2007, 17:26

No i wymieniłem elektrozawór na model z w124 wszystko działa , zrobiłem trójnik i jest dobrze.Chrzanio nie wiem czy rozbierałeś elektrozawór jeśli nie to zrób to, może zaworki są poprostu otwarte przez zaśmiecenie (w co wątpię)lub jeśli auto masz od niedawna poprzedni właściciel je zablokował bo są niesprawne.Odłączenie wszystkich przewodów i wyciągnięcie całego elektrozaworu da ci niewątpliwie odpowiedż gdzie szukać usterki.
chrzanio - 12 Listopad 2007, 01:02

Witam ponownie.....
Lubie moja gwiazde ale zaczyna mnie juz wkur.... ogrzewanie jak nie chodzi tak nie chodzi (slabo) wina jednak nie stala po stronie elektro zaworow poniewaz je wyciagnelem i wsadzilem zwykly trojnik i dalej jest tak samo jak bylo.... a sa juz przymrozki i zaczynam sie irytowac bo kurde w glupich polowkach i golfach 2 (moich znjomych) grzeje az milo a ja zamarzam. Z kuzynem nie mozemy dojsc do ladu co moze byc... stawiamy na pompe wody albo na zakamieniona nagrzewnice ale dojdzie sie do tego metoda prob i bledow. Po za tym zauwazylismy ze jak wskaznik pokazuje te 80 stopni z hakiem to mozna normalnie weze dotknac a kuzyn wsadzil nawet palec do zbiornika z plynem na chlodnicy stwierdzil ze wcale nie jest taki gorący (takie poprostu cieple) a chlodnica jest taka letnia wiec moze termostat..... juz sam nie wiem co to moze byc... POMOCY!!! :evil:

oliva - 12 Listopad 2007, 16:41

A wymieniałeś filtr kabinowy? U mnie jak był zasyfiony to ledwo co dmuchało i też nie było takie gorące.Po wymianie grzeje zajeb.....cie. A płyn w chłodnicy nie będzie gorący bo jest chłodzony powietrzem w czasie jazdy i wentylatorem.Jeśli trzyma temp. w okolicach 80 to termostat jest raczej dobry.
staszko - 12 Listopad 2007, 17:34

Jeśli masz nawalony lub wyciągnięty termostat to silnik będzie się bardzo wolno nagrzewał. Po przejechaniu 10-15 km powinien osiągnąć 80st. Jeśli nie osiąga to termostat .Jeśli się prawidłowo nagrzewa to odłącz wąż który idzie do nagrzewnicy i połącz go przez jakiś inny wąż (choćby kawałek ogrodowego )do powrotu do silnika (za elektrozaworem) po zapaleniu auta powinien się dość szybko nagrzać (ten wąż).Jeśli się nagrzewa wina nagrzewnicy jeśli nie -termostat lub doprowadzenie do nagrzewnicy. Można po odłączeniu nagrzewnicy przedmuchać powietrzem (będziesz wiedział czy jest drożna)
chrzanio - 20 Listopad 2007, 23:21

Witam ponownie....
Z ogrzewaniem dalej nie moge dojsc do ladu, ostatnio sprawdzalem drożnosc nagrzewnicy i jest wszystko w poządku, (po dmuchnieciu w waz od strony elektrozaworow woda swobodnie wyleciala z drugiej strony ) Zawory mam juz wywalone wiec normalnie juz sam nie wiem w czym jest problem :shock: :?: Weże cieple a i tak wsrodku nie wieje takim powietrzem jakim powinno (za chlodne) ,tylko przez chwile po wlaczonieu dmuchawy (np na 3-4) wieje cieple ale zachwile juz letnie.
Juz sam nie wiem co moze byc !!! Moze pompa wody ma juz dojsc no bo termostat chyba dobry skoro nie ma problemow z temperatura silnika. Pomozcie :cry: :cry:

adamo64 - 21 Listopad 2007, 09:17

Możesz mieć uszkodzone czujniki temperatury wewnętrznej( w W124 jest on w obudowie lampki podświetlającej wnętrze)
konradkar - 23 Listopad 2007, 11:08

hmmm tak sie zastanawiam bo nasze zawory tj do W202 kosztuja okolo 100-150 zl na allegro, natomiast do W124 o polowe mniej, u mnie padla tylko prawa cewka (zreszta obie sa takie same) i sie zastanawiam czy od W124 sa takie same.. a moze ktos z Was ma stare zawory i moglby sie dogadac co do tej cewki ( te dwie puszki metalowe na gorze zworku.. dzieki za wszelkie sugestie pozdrawiam moj kom to 509-904-838


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group