To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

chudybelfer - 30 Marzec 2011, 18:37

Witam, ja jeszcze raz o EPC. Dzisiaj podczas jazdy auto straciło nagle ciąg i zapaliła się kontrolka EPC. W tej chwili autem dosyć płynnie daje się jeździć tylko na trójce przy prędkości 60km/h i ok.2800 obrotów. Na czwórce i piątce wcale nie ciągnie, na pierwszym i drugim biegu straszny muł. Kontrolka EPC wciąż się pali. Silnikiem na jałowym trochę telepie, spaliny aż gryzą (chociaż nie kopci). Pierwszy pod ręką mechanik z komputerem uważa, że na 99% pompa (Lucas). Auto ma przebieg 112 tys., pompa idealnie sucha. Bardzo proszę o jakieś sugestie zanim wybiorę się do fachowców od Lucasów i wyłożę kilka tysięcy. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
pabl0 - 1 Kwiecień 2011, 13:29

Jaki kod błedu pokazalo na komputerze?
chudybelfer - 1 Kwiecień 2011, 20:46

Witam ponownie. Majster elektryk tego mi nie powiedział, ale na 99% twierdzi, że padła elektronika pompy. Dzisiaj dla pewności połączyłem zasilanie paliwem z pominięciem filtra - bezpośrednio z podgrzewacza do pompy. Niestety bez zmian - na zimnym dobrze zapalił i równo pochodził przez ok. 1 minutę. Potem włączyło się EPC i zaczął nierówno chodzić. Z rury jak z autosana. Raczej nie jest to więc problem z powietrzem w układzie.
jjankiello - 2 Kwiecień 2011, 00:29

Podłączałeś pod SD/HHT czy pod jakiś wynalazek, co tylko OBD czyta :?:
chudybelfer - 2 Kwiecień 2011, 09:59

Nie będę się wymądrzał, bo po prostu nie wiem. Auto padło kiedy żona była nim w pracy i tam na telefon (w innej miejscowości) załatwiłem "dobrego" elektryka. Jestem umówiony na środę w serwisie w Gryfinie - mają tam autoryzację na pompy Lucasa. Za diagnostykę wołają 200zł. Potem w zależności od problemu 1500zł (jakiś problem we wnętrzu pompy) do 4000zł (elektronika dla pompy z krótkim kablem). Naprawa do 1 tygodnia. Na razie w pobliżu nie namierzyłem fachowca, który potrafi zdiagnozować problem z Lucasem. Dajcie jakieś sugestie, co mógłbym jeszcze zrobić.
jazoneczek - 2 Kwiecień 2011, 13:36

LUCAS ----- BOSCH zmiana
Jeżeli faktycznie padła elektronika to koszta pewnie od 2500 ... miałem ten sam problem auto jechało ... kontrolki się zapaliły podczas jazy i koniec .... auto uruchomiłem dopiero po wymianie pompy ... padła elektronika ... przemyśl zmianę na Boscha chyba najtańsze wyjście z sytuacji chyba , że kupisz nową pompę za 1900 pln - jak to ktoś pisał na forum ...
ALE DIAGNOZA PROBLEMU OCZYWIŚCIE JAK NAJBARDZIEJ, MOŻE TO JAKAŚ PIERDOŁA ... TAK BYWA NIERAZ....

zbiju - 4 Kwiecień 2011, 19:57

witam
mam nastepujacy problem:
wracalem dzis z pracy i nagle wylaczyl sie silnik i wyskoczyla kontrolka EPC.
gdy probowalem odpalic to owszem samochod odpalil ale po kilku sekundach znow gasl. po kilku godzinach :) odlaczylem jeden przewod dzieki czemu kontrolka zgasla i samochod jezdzi ale nie mam turbo. i teraz moje pytanie co to jest??

jest to po dwoch stronach chlodncy. jedno to chyba pompa recyrkulacji spalin a drugie to wlasnie odlaczylem. czy to jakas pompa do turbo??
czy musze to wymienic czy juz turbo??

jjankiello - 4 Kwiecień 2011, 20:18

zbiju napisał/a:
czy musze to wymienic czy juz turbo??

Zacznij od tego albo zamień z tym po przeciwnej stronie. Jeśli usterka się nie przeniesie - szukaj w systemie podciśnienia, jeśli tak - masz winowajcę...
To jest aktuator (włącznik, zawór) podciśnienia do "włączania" turbiny...

WARTO także odczytać błędy na Star Diagnosis - skoro świeciła kontrolka, na pewno coś będzie zapisane... na SD można też sprawdzić live działanie samego zaworu...

zbiju - 4 Kwiecień 2011, 20:20

jak pare dni pojezdze bez tego to krzywdy samochodowi nie zrobie??
z 2 tygodnie temu moj mechanior zalozyl mi filtr, moze jakos za malo powietrza przez ten filtr dostaje??

Star Diagnosis to podlaczenie do kompa??

chudybelfer - 10 Kwiecień 2011, 11:45

Witam ponownie. Kilka dni temu wspomniałem o awarii pompy w mojej celinie. Od tamtej pory przejrzałem forum wzdłuż i wszerz (również inne fora). Z przykrością stwierdzam, że w temacie pomp lucasa panuje totalny chaos. Jedni twierdzą, że naprawa tej pompy to jedynie uszczelki (bo nie ma tam żadnej skomplikowanej elektroniki), inni wskazują na obecność trzech skomplikowanych podzespołów elektronicznych wymagających specjalistycznego programowania. Trzecia grupa fachowców potwierdza obecność tej elektroniki, jednak wskazuje, iż są to jedynie wymienne i tanie (nieskomplikowane) elementy. Nie liczę na liczne "kompetentne" odpowiedzi. Proszę o krótką informację od fachowca. Czy serwis który robi moje auto i twierdzi, że wymontowaną pompę wysyła do Warszawy w celu zainstalowania skomplikowanego programowalnego sensora zwyczajnie mnie oszukuje. Czy ktoś kompetentny może potwierdzić informację o konieczności specjalistycznego programowania tego czujnika/sensora? Trochę się rozpisałem, ale wynika to z następującego spostrzeżenia: -Im dłużej czytam posty na tym forum , tym mniej wiem o problemach z pompami Lucasa. Odnoszę wrażenie, że wielu osobom na forum zależy na tym chaosie. Pozdrawiam.
godaC - 10 Kwiecień 2011, 21:11

Jest taki ktoś na forum NOC poszukaj kontaktu z nim , może on się wypowie .
jjankiello - 11 Kwiecień 2011, 17:49

chudybelfer napisał/a:
Jedni twierdzą, że naprawa tej pompy to jedynie uszczelki (bo nie ma tam żadnej skomplikowanej elektroniki)
W większości przypadków to wystarcza...
Elektronika to sterownik + nastawnik pompy, który jest precyzyjnym elementem elektromechanicznym.
chudybelfer napisał/a:
inni wskazują na obecność trzech skomplikowanych podzespołów elektronicznych wymagających specjalistycznego programowania.
Dla mnie to bzdura... drogie są jedynie czujniki występujące wewnątrz pompy, których uszkodzenie związane jest zwykle z wyciekiem wewnętrznym (pierwsze powoduje drugie) - to jest przypadek, kiedy uszczelnienie nie wystarcza i naprawa jest droższa o cenę czujnika.
chudybelfer napisał/a:
Czy serwis który robi moje auto i twierdzi, że wymontowaną pompę wysyła do Warszawy w celu zainstalowania skomplikowanego programowalnego sensora zwyczajnie mnie oszukuje.
Wg wiedzy, jaką posiadam nt. Lucasów - jest to bardzo prawdopodobne... zawsze możesz zażądać udokumentowania naprawy przez podwykonawcę albo sam się z nim skontaktować... jeśli Twój serwis jest uczciwy, to raczej powinni Ci podać namiary na firmę, której podsyłają sprzęt do naprawy...

Mnie nie zależy na chaosie nt. Lucasów, nie zajmuję się ich naprawą, choć gdybym mial czas i warunki, pewnie bym się za to wziął... :P

pabl0 - 12 Kwiecień 2011, 12:30

JA sie podlacze pod pytanie,
mianowicie czy jest mozliwosc aby samochod znacznie zwiekszyl spalanie przez uszkodzenie pompy wtryskowej ? Po tym jak zaczela mi sie pojawiac kontrolka EPC moje autko pali 12-13 litrow ropy (motor 2,2 D, 96 rok). Z tego co komputer mi pokazal to jest to blad p1227 - blad polozenie czujnika iglicy. Czy ktos sie orientuje jaki moze byc koszt naprawy tego ?

jjankiello - 12 Kwiecień 2011, 22:05

pabl0 napisał/a:
mianowicie czy jest mozliwosc aby samochod znacznie zwiekszyl spalanie przez uszkodzenie pompy wtryskowej ?

Jak najbardziej. Przecież w pompie ustalana jest dawka paliwa wtryskiwana do komory spalania...
Kosztów nie podam, bo nie naprawiam...

KamilRDK - 22 Kwiecień 2011, 12:01

Witam,
Posiadam S202 z listopada 97 silnik 220D, żadne CDI.
Jakiś czas temu zauważyłem, że mam wyciek przy pompie Lucasa, poza tym nie widzę, żadnych innych niepokojących objawów (spalanie 7-8, silnik odpala bez problemu).
W związku z tym mam pytanie czy sam wyciek stanowi problem czy prze to mogę mieć poważniejsze problemy z lucasem oraz czy samo uszczelnienie zapobiegnie lawinie finansowej? Pozdrawiam :mb:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group