To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

G. - 22 Kwiecień 2011, 12:12

KamilRDK napisał/a:
czy sam wyciek stanowi problem czy prze to mogę mieć poważniejsze problemy z lucasem

Niewielki wyciek nie jest jakimś tam problemem, o ile oczywiście się nie powiększy. Na szczęście ropa to nie benzyna, samozapłon jej nie grozi :) Kłopot może pojawić się w chłodniejsze/zimne dni, po dłuższym postoju - zapowietrzonego diesla nie tak łatwo odpalić.

KamilRDK - 22 Kwiecień 2011, 13:33

Dzięki twoja odpowiedz trochę mnie uspokoiła na gwałt robić jej nie muszę.
A mam jeszcze jedno pytanie, które chyba się nie przewinęło czyli jak się ma Lucas do Bio Diesla? Ma wpływ to paliwo na pracę pompy? Pozdarwiam :mb:

G. - 22 Kwiecień 2011, 13:51

KamilRDK napisał/a:
mam jeszcze jedno pytanie, które chyba się nie przewinęło czyli jak się ma Lucas do Bio Diesla? Ma wpływ to paliwo na pracę pompy?

Przewinęło się :) BIO może zjeść uszczelnienia całego układu paliwowego. Czy również te, które są w pompie? Tego nie wiem.
Niektóre :mb: są dostosowane do pracy na BIO, odpowiednie info znajdziesz po rozkodowaniu VIN (921):
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=2857

Darohov71 - 23 Kwiecień 2011, 01:23

Witam !

Mój problem jest następujący. Posiadam Mercedesa 2.2D 94r. pompa oczywiście Lucas. Auto odpala dopiero za 3 razem, za 1 i 2 obroty skaczą w górę jak szalone, wychodzi kontrolka EDC i gaśnie.
Jak już odpali to trzeba mu dać czas aby się nagrzał, przy czym obroty dalej falują, silnik nie równo pracuje, aż do momentu aż wskoczy na magiczne 80c. Zimą proces nagrzania trwał ok. 15 minut, kopcił jak szalony i dodatkowo przy bardziej zrywnej jeździe (przekroczone ok. 3000 obrotów) wychodziła kontrolka EDC i chodził jak traktor, trzeba było wyłączać silnik, włączać od nowa i było już ok. Musiałem jeździć bardzo ostrożnie. Czasami nawet na nagrzanym silniku już po przejechaniu 50 km po mieście niespodziewanie potrafiło mi wyjść EDC. Często tak się działo zaraz po zatankowaniu.
Obecnie jak jest ciepło również odpala dopiero za 3, ale już nie kopci za to dalej szaleje z obrotami, z tym, że obecnie ten proces trwa ok. 2-3 minuty i można jechać, dodatkowo nawet przy bardziej zrywnej jeździe nie wychodzi kontrolka EDC, ale za to czuje, że jest lekko zmulony.
I też istotny fakt jak już jest nagrzany i wskoczy na 80c to po kilku minutach wskazówka głupieje i skaczę na 120c, dopiero jak walne w deskę to spada na 80c, ale po chwili znowu skaczę.

No i teraz przejdę do rzeczy. Zrobiłem diagnozę komputerową i wyszły takie oto błędy (napiszę tak jak mi diagnosta napisał na kartce):

24- zawór elektromagnetyczny ciśnienia modułowanego
3 - czujnik temp. powietrza zasysanego
10 - przetwornik ciśnienia/przepustnica

Proszę fachowców o radę bo sam jako laik w tej kwestii nie wiem jakie podjąć kroki. A mechanicy często wykorzystują niewiedzę i czyszczą człowiekowi portfel robiąc coś co jest tak naprawdę sprawne czyt. pompa.

Aha dodam, że pompa nie cieknie z żadnej strony i chyba była regenerowana za niemca, bo ma plomby na śrubkach.

KamilRDK - 25 Kwiecień 2011, 10:33

Dzięki Gomezio za pomoc :D
tolekb - 7 Czerwiec 2011, 23:34

witam serdecznie
mam trochę inny problem bo dotyczy 220cdi (a nie 220D z lukasem)
czasem (nie zawsze) podczas wyprzedzania gaśnie silnik i zapala się kontrolka EPC
trzeba stanąć, wyjąć kluczyki i po chwili można już normalnie jechać
bujam się z tematem od roku
wymieniłem regulator ciśnienia na listwie, przepływomierz, wszystkie gumki na zasilaniu (chyba 11 czy 13 sztuk),
filtr paliwa wymieniam razem z olejowym co 10tkm
na kompie pokazuje błąd ciśnienia na listwie
majster mówił, że silnik jest ok
(sprawdzał jakieś wartości programem diagnostycznym -
np. czy ciśnienie trzyma i czy wtryskiwacze są dobre)
i powiedział, że ten zawór co jest teraz wstawiony *bosch* to nie to samo dla elektorniki co oryginał *mercedes*
może ktoś potrafi mi pomóc

grzesiekx - 8 Czerwiec 2011, 12:44

tolekb, Jakim komputerem ten mechanik diagnozuje Ci to auto ?? Jeżeli nie ma SD to niech od razu odda pieniądze za wszystko co wziął. Regulator ciśnienia sprawdza się na SD bez problemu po parametrach, a nie sadze, ze nowym boschu coś by było nie tak chyba ze trafiłeś na jakiegoś bubla. Moze pompa wysokiego ciśnienia nie domaga. Dziwna sprawa, nie dzieje się kompletnie nic innego z autem, kopcenie, jakieś kontrolki, niedziałający licznik, wysokie spalanie ?? I czy silnik gaśnie zawsze przy gwałtownym dodawaniu gazu czy czasami zdarzyło się, ze zgasł od tak sobie porostu ?? Problemy z odpalaniem ?? E-klasa ojca lubiła sobie gasnąc po odebraniu od lakiernika, ale to gasła kiedy jej się podobało i czasami zapalała, a czasami na holu wracała (lub na holu zapalała bo to 6 manual) i zapalała po kilku godzinach, winowajca - lakiernik i zbyt dużo wody w kompie :D
Ja bym poszukał jakiegoś polecanego przez innych warsztatu, z porządnym kompem do MB i osoba potrafiącą z niego korzystać.

tolekb - 9 Czerwiec 2011, 09:37

dzięki za zainteresowanie:)
nie wiem czy to star diagnosis (taka skrzynka multiplexer)
jestem już umówiony z następnym mechanikiem tylko od merców
(polecany przez taryfiarzy z wioski obok)

żadnych dodatkowych objawów
- brak kopcenia
- odpala bez problemu
- gaśnie tylko przy "zabutowaniu" - nigdy "od tak"
- spalanie w normie (na trasie 7,5litra)
problem występuje od samego początku jak tylko przejechałem przez granicę

badmojo - 15 Czerwiec 2011, 23:10

tolekb mam dokładnie taki sam przypadek. Tylko przy wyprzedzaniu i to sporadycznie.
3 takie przypadki na ok 2000km. Na kompie wyszło dokładnie to co u Ciebie. Po wykasowaniu błędu mechanik kazał sprowokować taki przypadek, ale się nie udało. Dopiero jak puściłem się w trasę, to znowu się przytrafiło. Nie byłem od tego czasu jeszcze u mechanika.
Mam tak od ok 3 miesięcy. U mnie zadziało się tak po uszczelnieniu pompy (pociła się) i po chiptuningu.
Nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego, ale fakt jest taki, że wcześniej nie miałem takich przygód.
Na razie nie mam czasu się tym zająć, ale jak tylko coś się okaże, to dam znać.

[ Dodano: 15 Czerwiec 2011, 23:13 ]
grzesiekx co może mieć z tym wspólnego niedziałający licznik?

grzesiekx - 16 Czerwiec 2011, 01:56

badmojo, licznik jest bardzo ważna rzeczą w w202 po lifcie bo już jest na CANie, u mnie np. przez uszkodzony licznik, na zimnym silniku wisko chodziło na max obrotach i nie działał bas/asr.
perzu126 - 16 Czerwiec 2011, 09:14

grzesiekx, wisco jest mechaniczne i nie moze blokować od nie działającego licznika;-) W cdi sa juz wentylator elektryczny i steruje nim bodajze jakis moduł...
grzesiekx - 16 Czerwiec 2011, 13:20

Eh chodziło mi o wentylator elektryczny bo taki tam mialem :)
TomJab - 9 Październik 2011, 11:36

Witam użytkowników. Przeczytałem cały wątek odnośnie pompy wtryskowej i pojawianiu się kontrolki EPC przy zapalaniu ale nie znalazłem konkretnego rozwiązania. Opisze po krótce mój problem. Gdy temperatura otoczenia jest od kilku stopni wzwyż samochód zawsze odpala na dotyk, pracuje równo od początku.. niestety wczoraj i dziś temperatura w nocy oscylowała wokół 0 i wróciły stare demony. Jedna uwaga teraz układ mam raczej szczelny bo zaraz po odpaleniu nie widzę żadnych pęcherzyków powietrza. A co się dzieje jak u niektórych forumowiczów nierówna praca, dusi się, świeci się kontrolka EPC, dodam iż po zgaszeniu zapalam drugi raz i już wszystko ok... Układ raczej szczelny bo jak miałem nieszczelny to widziałem co się dzieje. Kolega Jary wskazuje, że może to być czujnik temperatury zasysanego powietrza bo on przekazuje jakieś dane przecież do kompa, który steruje m.in.układem wtryskowym. Nie jestem orłem z mechaniki i elektryki ale nie wydaje się Wam, że jest to logiczne problem zac zyna się przy ochłodzeniu i dłuższym postoju.. nie ma mowy o zamarzaniu, nieszczelny układ też wstępnie wykluczyłem... gdyby była to pompa to chyba problem występowałby cały czas a on pojawia się gdy jest chłodno a tu zima za pasem;-(((((((( ... Może ktoś miał identyczny przypadek albo wie coś więcej. Z góry dziękuje za pomoc.
perzu126 - 9 Październik 2011, 16:23

TomJab, mi to wygląda na problem z grzaniem świec....
TomJab - 9 Październik 2011, 21:43

Pierwsza sprawa, która została sprawdzona tamtej zimy... wszystkie cztery sprawne... dziwna sprawa, bo układ szczelny... pompa sucha... ja bym się skłaniał ku teorii z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza... on podaje dane do kompa on m.in. na tej podstawie dozuje paliwko... od zimy najmniejszego problemu nie było a teraz chłodniejsza noc i zonk... a zima za pasem:-((( Nadal jestem otwarty na jakieś sugestie, doświadczenia,wiedze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group