To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

Jary - 15 Wrzesień 2008, 19:17

jones86 napisał/a:
Ktoś moze wie Gdzie to naprawić


Najpierw podjedź do dobrego elektronika, bo w 99/100 przypadków przyczyną jest prąd :wink:

Rado818 - 15 Wrzesień 2008, 21:31

W moim komputer wykazał błąd czujnika położenia popmy... i chyba to raczej pompa:(
jjankiello - 16 Wrzesień 2008, 10:01

jones86 napisał/a:
tzw czujnik położenia iglicy
A to nie chodzi o czujnik na wtrysku pierwszego cylindra :?: Odpowiada on za podanie sygnału do komputera kiedy jest zapłon na pierwszym cylindrze i czy w ogóle jest wtrysk. No i stąd brana jest prędkość obrotowa silnika.
Jary - 16 Wrzesień 2008, 11:23

jjankiello napisał/a:
A to nie chodzi o czujnik na wtrysku pierwszego cylindra


Nie bo tam takiego nie ma :wink:

Rado818 - 16 Wrzesień 2008, 11:28

dziś ponownie podłączyłem C220 D 1997 pod komputer , który wykazał błąd nr P1227 - czujnik położenia pompy. Byłem u pompiarza i na dzień dobry krzyknął ok 2000 zł w zależności co jeszcze w niej będzie.
Jary - 16 Wrzesień 2008, 11:33

Rado818 napisał/a:
na dzień dobry krzyknął ok 2000 zł

Bo to chyba wszystko co ten pompiarz umie :wink:

Poszukaj na forum, chyba kol. kondrakar zamieścił ciekawą fotorelację w temacie zapoznaj się z tym i udaj sie do kogoś kto się zna na elektronice (pompa oczywiście jest sucha :?: ) :mb:

Rado818 - 16 Wrzesień 2008, 11:53
Temat postu: pompa
tak pompa jest sucha
im jest zimniej tym gorzej pali :(

Jary - 16 Wrzesień 2008, 12:24

Rado818 napisał/a:
...im jest zimniej tym gorzej pali


Zakładam też, że uklad zasilania masz szczelny, wobec tego tylko elektronik - napewno nie pompiarz :mb:

jjankiello - 16 Wrzesień 2008, 15:48

Jary napisał/a:
Nie bo tam takiego nie ma :wink:
Racja. Pomyliłem z innym dieslem. Tu jest chyba czujnik obrotów na kole zamachowym. Tak samo winy poszukałbym raczej w zaśniedziałych stykach wtyczek...
lukahito - 19 Wrzesień 2008, 21:33

Panowie,
Mam podobny problem. Rowniez na komputerze pokazalo blad P1227, czyli czujnk polozenia w pompie.Byc moze co innego powoduje wyswietlanie tego wlasnie bledu - ogolnie cos ze sterowaniem - elektronika.
Objawy u mnie sa takie:wlaczam zaplon, podgrzewanie, odpalam, pali sie EPC i auto kuleje. Od razu gasze i przekrecam zaplon jeszcze raz, juz bez podgrzewania i wszystko chodzi elegancko.
Jak silnik jest cieply to moge odpalic "na raz" jak nie przytrzymam do konca podgrzewania, kiedy odpale przed zgasnieciem kontrolki swiec zarowych.

Po przeczytaniu wielu postow, sprawdzilem potencjometr linki gazu - jest OK.
Posprawdzalem styki,przeczyscilem.
Doradzcie czy moze miec z tym cos wspolnego czujnik polozenia walu(ten czarny na bloku silnika)? Znajomy mechanik mowil, zeby sprawdzic, najlepiej zamienic na probe z innego auta, ale nie wiem czy to ma jakis wplyw.

Wiem, ze wiele osob ma podobny problem i jest wiele powodow powodujacych blad. Jednak jezeli macie jakies pomysly co mozna jeszcze sprawdzic ijak rozwiazac problem no i przede wszystkim jak nie dac sie naciagnac na wydatki u pompiarza - pomozcie.

Z gory dzieki,
Pozdrawiam

jjankiello - 19 Wrzesień 2008, 22:17

Czujnik położenia wału jak najbardziej trzeba sprawdzić...
mecik - 22 Wrzesień 2008, 10:01

Najlepsze co mozecie zrobic to sprzedac te nieszczesne C220D ,ja tak zrobilem,kupilem stara 300D i mam swiety spokoj z epc i innymi elektronicznymi badziewiami od Lucasa.pozdro
Dominik - 22 Wrzesień 2008, 18:31

witam panowie widze ze problem pompy caly czas sie pojawia jak pisalem w pierwszym dniu pytajac o pompe tak teraz po uplywie poł roku znowu mi sie odezwala a przypomne ze nic nie robilem.....Moze od poczatku problem pojawil sie rok temu tak jak piszecie zapalam auto a ono gasnie a po drugim razie juz chodzi pieknie w przewodach bylo powietrze itd wiec zmienilem oringi na przewodach ale po miesiacu znowu to samo ktos mi doradzil kup plyn do czyszczenia wtryskow i tak zrobilem po pewnym czasie problem ustal na poł roku wczoraj znowu sie odezwalo tym razem inny objaw zapalam auto a ono nie gasnie jak wczesniej ale na wolnych obrotach pracuje tak falowo tzn obroty sa w granicach 500 - 700 tak skacza autem szarpie i co mam zrobic bo zbliza sie zima a tu wszyscy strasza ze na zimnym bedzie gorzej /?????????? i co robić?????
Rado818 - 9 Październik 2008, 20:12

Wcześniej pisałem o kłopotach Z EPC, nadal jeżdżę ALe...
Udałem się do innego warsztatu i komputer wykazał błąd czujnika ruchu iglicy, wcześniej na innym kompie wykazał błąd czujnika położenia pompy -nieważne.
Z tego co się dowiedziałem to czujnik ten znajduję się w pompie wtryskowej.

Mam pytanie bo chcę sam się podjąć naprawy tej pompy, z tego co wyczytałem w pompie Lucasa są dwa czujniki? Który będzie iglicy? Czy po wyjęciu pompy czujnik znajdę po rozkręceniu jej?Czy bez potrzeby rozkręcania?

Jary - 9 Październik 2008, 21:22

Rado818 napisał/a:
Który będzie iglicy?


Żaden, bo takiego tam nie ma, czujnik położenia iglicy jest w niektórych typach wtrysków, ale nie u Ciebie. Co do demontażu pompy poszukaj fotorelację kol. kondrakar , będziesz miał jak na dłoni :idea:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group