To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa

Rado818 - 10 Październik 2008, 11:07

To może być coś z wtryskiwaczem sterującym, bo mechanik coś mówił o wtryskiwaczu, jednak czujnik ten jak oświadczył znajduje się w pompie.

Pompę wyjmę, jednak jak później ocenić, który czujnik jest do wymiany

[ Dodano: 12 Październik 2008, 09:30 ]
Napisałeś, że w pompie nie ma czujnika? Czy chodziło ci o czujnik iglicy? Bo jeżeli tak, to nie wiem, czy wyjmować pompę

konradkar - 12 Październik 2008, 18:22

to jest czujnik ztylu pompy (elektromagnes, cewka ) ktora przesyla dalej info do jednostki sterujace.

Na pewno jest sposob na jej sprawdzenie ale trzeba wiedziec jakie wartosci sa jej przypisane

lukahito - 19 Październik 2008, 11:24

Panowie. Powiedzcie mi jezeli ktos wie, jaka jest roznica miedzy pompa Lucas'a z krotkim przewodem a dlugim przewodem. (Mam C220 1996rok). Podobno w tych z krotkim przewodem ciezej wymienic czujniki itp.
Na komputerze pokazuje mi blad P1227. Jest to czujnik polozenia suwaka. Czy jest to czujnik w pompie , czy czujnik na zewnatrz pompy. pompa jest sucha , nie leci z niej. Mechanik mowi, ze koszt czujnika to 1600, plus kalibracja 500 plus robocizna. Moze ktos z Was mial u siebie podobny problem i moze cos doradzic. Gdybyscie mogli podpowiedziec, jaki to czujnik i jaki ma numer byloby super.

Z gory dzieki za jakiekolwiek informacje.

Rado818 - 26 Październik 2008, 13:31

Witam.
Miałem wczoraj zabrać się do wyjęcia pompy (Lucas) ale...
W przewodzie paliwowym do popmy wtryskowej zauważyłem powietrze. Poruszyłem ten przewód przy samym wejściu do pompy i tu moje zdziwienie. Nie wiem jak nazywa się ten plastik co łączy przewód paliwowy z popmą, ale bez żadnego problemu i siły wyszedł z pompy (bez przesunięcia znajdującej się na tej plastikowej złączce zawleczki również plastikowej).
Moim zdaniem nie powinno to tak łatwo zejśc, czy jestem w błędzie?
Szukałem na allegro tej złączki bo nie wiem jak ten plastik sie nazywa, lecz nigdzie nie ma. Czy w sklepie motoryzacyjnym dostanę? Może to jest przyczyną całego problemu!?
Pozdrawiam

[ Dodano: 26 Październik 2008, 12:48 ]
Witaj, mam ten sam problem błąd P 1227, mam pompę z krótkim przewodem. Z tego co się dowidziałem to są dwa czujniki jeden ok 210 zł a drugi droższy ok 800 zł.

Jary - 26 Październik 2008, 16:27

Rado818 napisał/a:
czy jestem w błędzie?


Nie jesteś w błędzie, na samym powietrzu żaden silnik nie będzie chodzil :wink:
Elementy otrzymasz a kazdym sklepie MB .

Rado818 - 29 Październik 2008, 20:45

Witam.
Zakupiłem w serwisie przewód paliwowy z złączką do pompy wtryskowej (koszt 43 zł)
i dzis założyłem, jednak nie ma poprawy. :(
Może należy podłączyć komputer i wykasować jescze błąd, który powstałw pompie w wyniku powietrza??? :mb:

[ Dodano: 15 Listopad 2008, 16:48 ]
Witam.
Juz wcześniej pisałem o swoim problemem z EPC. Chcę dodać, iz powymianie przewodu paliwowego do pompy wtryskowej jest prawie dobrze.
Prawie dlatego, że jedyny problemem, aby silnik pracował bez zastrzeżeń jest to że
:shock: przed każdym uruchumieniem silnika myszę podgrzać świece następnie zgasić zapłon i od razu zapalić , w przeciwnym razie gdy nie odpalę w ten sposób pali się EPC.

CHyba narazie poddam się i będę zapalał w ten sposób samochód. Pozdrawiam

[ Dodano: 15 Listopad 2008, 16:52 ]
Witam.
Juz wcześniej pisałem o swoim problemem z EPC. Chcę dodać, iz powymianie przewodu paliwowego do pompy wtryskowej jest prawie dobrze.
Prawie dlatego, że jedyny problemem, aby silnik pracował bez zastrzeżeń jest to że
:shock: przed każdym uruchumieniem silnika myszę podgrzać świece następnie zgasić zapłon i od razu zapalić , w przeciwnym razie gdy nie odpalę w ten sposób pali się EPC.

CHyba narazie poddam się i będę zapalał w ten sposób samochód. Pozdrawiam

lukahito - 26 Listopad 2008, 21:36

U mnie po kolejnym podlaczeniu do komputera pokazalo blad P1227. Odczyt z czujnika wykazal blad dawkowania paliwa. Niewystarczajaca dawka paliwa - za malo jednostek podawane jest przy odpalaniu.
Jako, ze idzie zima i nie chce stanac ktoregos pieknego poranka n ie mogac odpalic silnika - nie pozostalo mi nic innego jak wyslanie pompy na stol diagnostyczny do Lucasa. Wczesniej sprawdzilem wszystko co moglem - styki, podlaczenia, czy uklad nie jest zapowietrzony i wszystkie inne triki, o ktorych gdzies slyszalem czy przeczytalem.
Nie pomoglo mi niestety jak niektorym dolanie mixolu i "przetarcie" pompy. Nie mialem tyle szczescia. Auto stoi u mechanika, wyjal pompe i wyslal do diagnozy na stole. Tam zbadaja ja pod kazdym wzgledem i powiedza co naprawde jest przyczyna. Ni nalezy to do najtanszych napraw, ale chce swoim Mercem jeszcze pojezdzic, wiec nie zaluje. Poinformuje na forum o przebiegu naprawy.

Jestem z Lodzi i jezeli ktos potrzebuje adres pompiarza to : Pabianice, ul Łaska 55/57, tel 600432639

Pozdrawiam

Maniaak - 21 Grudzień 2008, 19:43

Witam.Z moją Celinką też mam problem,a mianowicie;mniej niż pół zbiornika paliwa i samochód zaraz po zapaleniu gaśnie.O dziwo nie dzieje się tak cały czas.Nie ma różnicy ile samochód stoi na parkingu.Raz to jest cala noc, a niekiedy 2 godziny lub co lepsze 40 min.Tylko jeżeli w zbiorniku jest mniej niż polówka paliwa.2 razy zdarzyło mi się, że samochód zgasł podczas jazdy i zaświeciła się kontrolka EPC.Żeby później odpalić jak i przy odpalaniu na parkingu i przypadkach zgaśnięcia muszę długo kręcić a żeby zaskoczył.Mam wymienione oringi jednak znów ten problem się powtarza.Dodam, ze komputer nic nie wykrył natomiast przy sprawdzaniu na przelewanie wtrysków tez wszystko było ok.O jej może dolegać :?:
jjankiello - 21 Grudzień 2008, 20:08

Sprawdź oba czujniki poziomu paliwa w zbiorniku oraz sprawność inżektora wewnątrz, który odpowiada za wyrównywanie poziomu w obu komorach zbiornika.
G. - 22 Grudzień 2008, 08:08

Maniaak, zadzwoń do Zibiego, ostatnio wałkowałem z nim ten temat. Tak jak podpowiada jjankiello problem leży w baku.
123kicek - 24 Grudzień 2008, 09:49

Witam Koledzy, mam problem z moim :mb: rok 94 2.2D WDB2021211f1134060, mianowicie podczas trasy Belgia- Polska na autostradzie w Niemczech przy około 130 km/h i 3500 tyś obrotów auto zaczęło jakby przerywać, jakby brakowało paliwa, po chwili zapaliła się kontrolka EDC auto straciło moc ale przestało przerywać. Po podłączeniu do komputera wyskoczyło 6 błędów:
5 czujnik położenia wału korbowego
8 mechanizm dawkowania/ pompa wtryskowa
10 przetwornik ciśnienia/ przepustnica
11 regulacja początku wtrysku
21 recyrkulacja spalin
37 czujnik początku wtrysku.
Nie znam się na tym więc proszę o pomoc. Jedni mechanicy mówią że to pompa inni ze nie tylko pewnie coś innego. Z racji tego iż dopiero po nowym roku będę się tym zajmował proszę o wasze diagnozy :) Mam nadzieję iż to nie pompa głównie z powodu kosztu jej naprawy :(
Dodam jeszcze iż awaria pojawiła się kilka dni temu, autem trochę jeżdżę i odpala ono i jeździ bez problemu dopiero gdy silnik się rozgrzeje problem się znowu pojawia tz. zapala się EDC.
Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

Jary - 24 Grudzień 2008, 11:02

Na początek sprawdź szczelność ukladu zasilanie, czy nie zapowietrza Ci się, następnie posprawdzaj (poczyść) wszystkie elementy (również połączenia elektryczne), których błędy wygenerował komputer :mb:
123kicek - 24 Grudzień 2008, 11:46

no właśnie sprawdziłem zapalił bez problemu i w tych półprzezroczystych przewodach zauważyłem bąbelki powietrza tylko na które miejsca szczególnie zwrócić uwagę?
Pussey - 6 Styczeń 2009, 15:20

Witam.

Niedawno zakupiłem auto z silnikiem 2,2D.

Po przekroczeniu 3tys obr/min zapalała się kontrolka EPC, obroty spadały i silnik gasł.

W przewodach zauważyłem drobne pęcherzyki powietrza.

Zgodnie z informacjami zdobytymi na tym forum wymieniłem filtr paliwa. Wraz z filtrem dostałem 2 uszczelki które prawdopodobnie były do przewodów paliwowych-jednak okazały się za cienkie i zostałem przy starych uszczelnieniach.

Problem znikł... do dziś.

Uruchomiłem auto, motor wkręcił się sam na 5000 obr. po czym zgasł, kontrolka EPC zaświeciła.

Zerknąłem pod maskę i w przewodach normalna masakra w porównaniu z tym co było na początku-gdy silnik pracuje wygląda jakby przewodami szła piana a nie ciecz.

Gdy silnik zgaśnie widać jak wielkie pęcherzyki (1,5 cm długości wężyka) idą z pompy do filtra.

No i teraz już sam nie wiem co z tym robić?

Pakować te firmowe/nowe/cieńsze oringi? -Chyba bez sensu?
Zmieniać wszystkie oringi na jakieś grubsze ?

Pewnie problem nasilił się ze względu na niską temperaturę (teraz jest -20C), ale teraz też muszę użytkować auto.

Na załączonym zdjęciu napisałem gdzie są pęcherzyki.
Czy w miejscach zaznaczonych kreskami powinienem zastosować uszczelnienia dołączone do filtra ?

Pozdrawiam

*** przeniosłem w odpowiednie miejsce, kolegę Pussey proszę o zapoznanie się z regulaminem forum

Jary - 6 Styczeń 2009, 18:43

Pussey napisał/a:
Czy w miejscach zaznaczonych kreskami powinienem zastosować uszczelnienia dołączone do filtra ?


Uszczelnienia, które otrzymałeś z filtrem, to pewnie są do uszczelnienia filtra (śruby mocującej filtr), natomiast do przewodów są zupełnie inne - najlepiej kup nowe kpl . przewody, nie jest to wielka kasa (ok. 200PLN za cały komplet) i będziesz miał spokój na kilka lat . :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group