Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - kontrolka EPC- pompa wtryskowa
Rado818 - 10 Październik 2008, 11:07
To może być coś z wtryskiwaczem sterującym, bo mechanik coś mówił o wtryskiwaczu, jednak czujnik ten jak oświadczył znajduje się w pompie.
Pompę wyjmę, jednak jak później ocenić, który czujnik jest do wymiany
[ Dodano: 12 Październik 2008, 09:30 ]
Napisałeś, że w pompie nie ma czujnika? Czy chodziło ci o czujnik iglicy? Bo jeżeli tak, to nie wiem, czy wyjmować pompę
konradkar - 12 Październik 2008, 18:22
to jest czujnik ztylu pompy (elektromagnes, cewka ) ktora przesyla dalej info do jednostki sterujace.
Na pewno jest sposob na jej sprawdzenie ale trzeba wiedziec jakie wartosci sa jej przypisane
lukahito - 19 Październik 2008, 11:24
Panowie. Powiedzcie mi jezeli ktos wie, jaka jest roznica miedzy pompa Lucas'a z krotkim przewodem a dlugim przewodem. (Mam C220 1996rok). Podobno w tych z krotkim przewodem ciezej wymienic czujniki itp.
Na komputerze pokazuje mi blad P1227. Jest to czujnik polozenia suwaka. Czy jest to czujnik w pompie , czy czujnik na zewnatrz pompy. pompa jest sucha , nie leci z niej. Mechanik mowi, ze koszt czujnika to 1600, plus kalibracja 500 plus robocizna. Moze ktos z Was mial u siebie podobny problem i moze cos doradzic. Gdybyscie mogli podpowiedziec, jaki to czujnik i jaki ma numer byloby super.
Z gory dzieki za jakiekolwiek informacje.
Rado818 - 26 Październik 2008, 13:31
Witam.
Miałem wczoraj zabrać się do wyjęcia pompy (Lucas) ale...
W przewodzie paliwowym do popmy wtryskowej zauważyłem powietrze. Poruszyłem ten przewód przy samym wejściu do pompy i tu moje zdziwienie. Nie wiem jak nazywa się ten plastik co łączy przewód paliwowy z popmą, ale bez żadnego problemu i siły wyszedł z pompy (bez przesunięcia znajdującej się na tej plastikowej złączce zawleczki również plastikowej).
Moim zdaniem nie powinno to tak łatwo zejśc, czy jestem w błędzie?
Szukałem na allegro tej złączki bo nie wiem jak ten plastik sie nazywa, lecz nigdzie nie ma. Czy w sklepie motoryzacyjnym dostanę? Może to jest przyczyną całego problemu!?
Pozdrawiam
[ Dodano: 26 Październik 2008, 12:48 ]
Witaj, mam ten sam problem błąd P 1227, mam pompę z krótkim przewodem. Z tego co się dowidziałem to są dwa czujniki jeden ok 210 zł a drugi droższy ok 800 zł.
Jary - 26 Październik 2008, 16:27
Rado818 napisał/a: | czy jestem w błędzie? |
Nie jesteś w błędzie, na samym powietrzu żaden silnik nie będzie chodzil
Elementy otrzymasz a kazdym sklepie MB .
Rado818 - 29 Październik 2008, 20:45
Witam.
Zakupiłem w serwisie przewód paliwowy z złączką do pompy wtryskowej (koszt 43 zł)
i dzis założyłem, jednak nie ma poprawy.
Może należy podłączyć komputer i wykasować jescze błąd, który powstałw pompie w wyniku powietrza???
[ Dodano: 15 Listopad 2008, 16:48 ]
Witam.
Juz wcześniej pisałem o swoim problemem z EPC. Chcę dodać, iz powymianie przewodu paliwowego do pompy wtryskowej jest prawie dobrze.
Prawie dlatego, że jedyny problemem, aby silnik pracował bez zastrzeżeń jest to że
przed każdym uruchumieniem silnika myszę podgrzać świece następnie zgasić zapłon i od razu zapalić , w przeciwnym razie gdy nie odpalę w ten sposób pali się EPC.
CHyba narazie poddam się i będę zapalał w ten sposób samochód. Pozdrawiam
[ Dodano: 15 Listopad 2008, 16:52 ]
Witam.
Juz wcześniej pisałem o swoim problemem z EPC. Chcę dodać, iz powymianie przewodu paliwowego do pompy wtryskowej jest prawie dobrze.
Prawie dlatego, że jedyny problemem, aby silnik pracował bez zastrzeżeń jest to że
przed każdym uruchumieniem silnika myszę podgrzać świece następnie zgasić zapłon i od razu zapalić , w przeciwnym razie gdy nie odpalę w ten sposób pali się EPC.
CHyba narazie poddam się i będę zapalał w ten sposób samochód. Pozdrawiam
lukahito - 26 Listopad 2008, 21:36
U mnie po kolejnym podlaczeniu do komputera pokazalo blad P1227. Odczyt z czujnika wykazal blad dawkowania paliwa. Niewystarczajaca dawka paliwa - za malo jednostek podawane jest przy odpalaniu.
Jako, ze idzie zima i nie chce stanac ktoregos pieknego poranka n ie mogac odpalic silnika - nie pozostalo mi nic innego jak wyslanie pompy na stol diagnostyczny do Lucasa. Wczesniej sprawdzilem wszystko co moglem - styki, podlaczenia, czy uklad nie jest zapowietrzony i wszystkie inne triki, o ktorych gdzies slyszalem czy przeczytalem.
Nie pomoglo mi niestety jak niektorym dolanie mixolu i "przetarcie" pompy. Nie mialem tyle szczescia. Auto stoi u mechanika, wyjal pompe i wyslal do diagnozy na stole. Tam zbadaja ja pod kazdym wzgledem i powiedza co naprawde jest przyczyna. Ni nalezy to do najtanszych napraw, ale chce swoim Mercem jeszcze pojezdzic, wiec nie zaluje. Poinformuje na forum o przebiegu naprawy.
Jestem z Lodzi i jezeli ktos potrzebuje adres pompiarza to : Pabianice, ul Łaska 55/57, tel 600432639
Pozdrawiam
Maniaak - 21 Grudzień 2008, 19:43
Witam.Z moją Celinką też mam problem,a mianowicie;mniej niż pół zbiornika paliwa i samochód zaraz po zapaleniu gaśnie.O dziwo nie dzieje się tak cały czas.Nie ma różnicy ile samochód stoi na parkingu.Raz to jest cala noc, a niekiedy 2 godziny lub co lepsze 40 min.Tylko jeżeli w zbiorniku jest mniej niż polówka paliwa.2 razy zdarzyło mi się, że samochód zgasł podczas jazdy i zaświeciła się kontrolka EPC.Żeby później odpalić jak i przy odpalaniu na parkingu i przypadkach zgaśnięcia muszę długo kręcić a żeby zaskoczył.Mam wymienione oringi jednak znów ten problem się powtarza.Dodam, ze komputer nic nie wykrył natomiast przy sprawdzaniu na przelewanie wtrysków tez wszystko było ok.O jej może dolegać
jjankiello - 21 Grudzień 2008, 20:08
Sprawdź oba czujniki poziomu paliwa w zbiorniku oraz sprawność inżektora wewnątrz, który odpowiada za wyrównywanie poziomu w obu komorach zbiornika.
G. - 22 Grudzień 2008, 08:08
Maniaak, zadzwoń do Zibiego, ostatnio wałkowałem z nim ten temat. Tak jak podpowiada jjankiello problem leży w baku.
123kicek - 24 Grudzień 2008, 09:49
Witam Koledzy, mam problem z moim rok 94 2.2D WDB2021211f1134060, mianowicie podczas trasy Belgia- Polska na autostradzie w Niemczech przy około 130 km/h i 3500 tyś obrotów auto zaczęło jakby przerywać, jakby brakowało paliwa, po chwili zapaliła się kontrolka EDC auto straciło moc ale przestało przerywać. Po podłączeniu do komputera wyskoczyło 6 błędów:
5 czujnik położenia wału korbowego
8 mechanizm dawkowania/ pompa wtryskowa
10 przetwornik ciśnienia/ przepustnica
11 regulacja początku wtrysku
21 recyrkulacja spalin
37 czujnik początku wtrysku.
Nie znam się na tym więc proszę o pomoc. Jedni mechanicy mówią że to pompa inni ze nie tylko pewnie coś innego. Z racji tego iż dopiero po nowym roku będę się tym zajmował proszę o wasze diagnozy Mam nadzieję iż to nie pompa głównie z powodu kosztu jej naprawy
Dodam jeszcze iż awaria pojawiła się kilka dni temu, autem trochę jeżdżę i odpala ono i jeździ bez problemu dopiero gdy silnik się rozgrzeje problem się znowu pojawia tz. zapala się EDC.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Jary - 24 Grudzień 2008, 11:02
Na początek sprawdź szczelność ukladu zasilanie, czy nie zapowietrza Ci się, następnie posprawdzaj (poczyść) wszystkie elementy (również połączenia elektryczne), których błędy wygenerował komputer
123kicek - 24 Grudzień 2008, 11:46
no właśnie sprawdziłem zapalił bez problemu i w tych półprzezroczystych przewodach zauważyłem bąbelki powietrza tylko na które miejsca szczególnie zwrócić uwagę?
Pussey - 6 Styczeń 2009, 15:20
Witam.
Niedawno zakupiłem auto z silnikiem 2,2D.
Po przekroczeniu 3tys obr/min zapalała się kontrolka EPC, obroty spadały i silnik gasł.
W przewodach zauważyłem drobne pęcherzyki powietrza.
Zgodnie z informacjami zdobytymi na tym forum wymieniłem filtr paliwa. Wraz z filtrem dostałem 2 uszczelki które prawdopodobnie były do przewodów paliwowych-jednak okazały się za cienkie i zostałem przy starych uszczelnieniach.
Problem znikł... do dziś.
Uruchomiłem auto, motor wkręcił się sam na 5000 obr. po czym zgasł, kontrolka EPC zaświeciła.
Zerknąłem pod maskę i w przewodach normalna masakra w porównaniu z tym co było na początku-gdy silnik pracuje wygląda jakby przewodami szła piana a nie ciecz.
Gdy silnik zgaśnie widać jak wielkie pęcherzyki (1,5 cm długości wężyka) idą z pompy do filtra.
No i teraz już sam nie wiem co z tym robić?
Pakować te firmowe/nowe/cieńsze oringi? -Chyba bez sensu?
Zmieniać wszystkie oringi na jakieś grubsze ?
Pewnie problem nasilił się ze względu na niską temperaturę (teraz jest -20C), ale teraz też muszę użytkować auto.
Na załączonym zdjęciu napisałem gdzie są pęcherzyki.
Czy w miejscach zaznaczonych kreskami powinienem zastosować uszczelnienia dołączone do filtra ?
Pozdrawiam
*** przeniosłem w odpowiednie miejsce, kolegę Pussey proszę o zapoznanie się z regulaminem forum
Jary - 6 Styczeń 2009, 18:43
Pussey napisał/a: | Czy w miejscach zaznaczonych kreskami powinienem zastosować uszczelnienia dołączone do filtra ? |
Uszczelnienia, które otrzymałeś z filtrem, to pewnie są do uszczelnienia filtra (śruby mocującej filtr), natomiast do przewodów są zupełnie inne - najlepiej kup nowe kpl . przewody, nie jest to wielka kasa (ok. 200PLN za cały komplet) i będziesz miał spokój na kilka lat .
|
|
|