To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - ABS

marcinzielak - 16 Październik 2007, 22:31
Temat postu: ABS
Witam wszystkich!!!
Wiem,że ten temat był wcześniej maglowany. Ale mam do Was prośbę podpowiedzcie mi co mam zrobić. Od kilku dni zapala mi się kontrolka ABS. Czasem jest tak, że gaśnie po kilku chwilach, dziś natomiast paliła się przez cały czas gdy rano jechałem do pracy. Popłudniu po odpaleniu silnika po kilku minutach zgasła. Nie wiem co jest przyczyną. Kilka dni temu zmieniłem opony na zimówki (wcześniej miałem 195/60/15 teraz mam 205/65/15) czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie. Albo inna jest tego przyczyna. Proszę poradźcie co powinienem zrobić. Pozdrawiam. :lol:

oliva - 16 Październik 2007, 22:35

Opony na przodzie i tyle muszą mieć ten sam rozmiar albo bardzo zbliżony do siebie.
co do problemu to : może przy zmianie opon (kół) uszkodziłeś któryś z czujników od ABSu albo przewód od niego.

POZDRAWIAM

marcinzielak - 16 Październik 2007, 22:43

Tak się zastanawiam. Po wymianie słyszłem jak coś trze z tyłu. Ale po pewnym czasie przestało może coś tam jest nie tak? :?
Wiem, że klocki z tyłu mam do wymiany, czy to też może być przyczyną. Z tego co wiem to czujniki są tylko przy przednich no i zapala sie inna kontrolka.

MARR - 16 Październik 2007, 23:17

Wymienialeś felgi na stalowe?Jak tak to moze sruby miales za dlugie?Ja tak raz zrobilem i cos mi z tylu stukalo ale zaraz sie kapnalem i wymiwnilem jedna srube, bo za dluga byla.
marcinzielak - 16 Październik 2007, 23:25

Poprzednio miałem alufelgi, wymieniłem na stalowe. No ale to by miało związek z zapalaniem się kontrolki ABS? :(
To nie był stukot a tarcie.

MARR - 16 Październik 2007, 23:38

Może z tyłu śruby byly za długie i coś uszkodziły :roll: :roll: :roll: :roll: No nie wiem....sruby do stalowek musza byc krotsze :( :( moze to to, no nie wiem
MikiPOZ - 16 Październik 2007, 23:57

marcinzielak napisał/a:
To nie był stukot a tarcie.


Sruby miales za dlugie i sie tobie pilowaly jak jeździleś i to jest w 99% przyczyna...
kiedys mialem podobny problem tylko ze z alu dalem za dlugie sruby które sie same zpilowali i uszkodzily abs który zle dzialal i sie sam zalczal. Pozdrawiam

jjankiello - 17 Październik 2007, 01:37

marcinzielak napisał/a:
(wcześniej miałem 195/60/15 teraz mam 205/65/15) czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie.

Opona szersza + inne ET felgi stalowej może spowodować, że trze Ci opona o amortyzator - podnieść auto i sprawdzić...
Śruby do stalówek i do alu różnią się na tyle, że mogą zmielić hamulec postojowy w bębnie tarczy, więc to raczej nie śruba, ale sprawdzić też należy...

Co do ABS - jeśli masz ASR, to czujniki są przy wszystkich kołach, jeśli sam ABS, to najprawdopodobniej z tyłu masz jeden czujnik w tylnym moście...
Nie wiem czy w przypadku ASR też nie ma czujników zużycia na tylnych okładzinach...

Kontrolka ABS może się zapalać z kilku powodów:
1. Niejednakowy rozmiar opon (średnica kół) na obu osiach;
2. Spadki napiecią w instalacji auta poniżej 10.5V;
3. Szwankujące połączenie z którymś z czujników (np. przetarty i zwierający do masy przewód);
4. Zimne luty w przekaźniku przepięciowym (prawe podszybie, ma bezpieczniki pod klapką).
marcinzielak napisał/a:
czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie.

Tu niech kobiety się wypowiedzą :twisted:

Marcin13736 - 17 Październik 2007, 14:51

mi od tygodnia potrafi się zapalić kontrolka od ABS ale po ponownym włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Może któryś przewód od czujnika nie ma prawidłowego styku i centralka głupieje. Jak sprawdzę i będzie lepiej to dam znać.
marcinzielak - 17 Październik 2007, 21:39

MikiPOZ napisał/a:
marcinzielak napisał/a:
To nie był stukot a tarcie.


Sruby miales za dlugie i sie tobie pilowaly jak jeździleś i to jest w 99% przyczyna...
kiedys mialem podobny problem tylko ze z alu dalem za dlugie sruby które sie same zpilowali i uszkodzily abs który zle dzialal i sie sam zalczal. Pozdrawiam


Nie wiem czy poprzedni właściciel minie robił w konia, ale ja mam jakieś śruby dopasowywane ( nie te które powinny być fabrycznie) uczulał mnie aby przy zmianie kół nie pomieszać śrub tzn. nie pozaładać ich na inne koło, tylko na te z którego je zdjąłem.
No ale będę u mechanika to niech to sprawdzi. :?

[ Dodano: 17 Październik 2007, 21:42 ]
Marcin13736 napisał/a:
mi od tygodnia potrafi się zapalić kontrolka od ABS ale po ponownym włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Może któryś przewód od czujnika nie ma prawidłowego styku i centralka głupieje. Jak sprawdzę i będzie lepiej to dam znać.


Ok jak możesz to daj znać :)

MikiPOZ - 17 Październik 2007, 23:10

marcinzielak napisał/a:
Nie wiem czy poprzedni właściciel minie robił w konia, ale ja mam jakieś śruby dopasowywane ( nie te które powinny być fabrycznie) uczulał mnie aby przy zmianie kół nie pomieszać śrub tzn. nie pozaładać ich na inne koło, tylko na te z którego je zdjąłem.
No ale będę u mechanika to niech to sprawdzi.


No to chyba poprzedni wlasciciel cos juz kombinowal z srubami i moze jakos je zaklaadal tak zeby nie tarly albo co. Nie moze byc tak, ze kazda jedna srube masz do danego kola no jak :) :)

Pozdrawiam

Aloiz - 17 Październik 2007, 23:53

Ja chyba tez mam za długie śruby z tylu bo jak jadę po mału to słychać dzwonienie w tylnych kolach.... założyłem do tylu śruby M12x1,5x30 ....... sprobuje z śrubami 28 mm może będą w sam raz bo te aktualne dzwonią..... założyłem te śruby do alufelg..... do stalówek są krótsze..... 21 mm... 8)
MikiPOZ - 18 Październik 2007, 00:04

ja rozwizalem problem kupilem sruby do alu za smieszne pieniadze w hurtowni ktore sa od malucha a wygladaja super i pasuja do alu :D :)
Equinoxe - 18 Październik 2007, 08:36

MikiPOZ napisał/a:
ja rozwizalem problem kupilem sruby do alu za smieszne pieniadze w hurtowni ktore sa od malucha a wygladaja super i pasuja do alu

Słyszałem, że sruby do ALU i do STAL róznią się nie tylko długością ale także ich stożki (tzn ta zaokrąglona część) i muszą być jeden kpl do ALU a drugi kpl do STAL inaczej zle przylegają sie do felg, nie dobrze mocują kół i może się odkręcać przypadkiem :!:
Czy to prawda, wie ktoś :?:
Pozdro

jjankiello - 18 Październik 2007, 09:31

Equinoxe napisał/a:
Słyszałem, że śruby do ALU i do STAL różnią się nie tylko długością ale także ich stożki (tzn ta zaokrąglona część) i muszą być jeden kpl do ALU a drugi kpl do STAL inaczej zle przylegają sie do felg,

Oczywiście że tak. Ludzie - nie kombinujcie. Gniazdo śruby w feldze stalowej różni się od gniazda w feldze alu... Długość też jest inna... Potem ten czy tamten nie ma hamulca postojowego, bo mu śruby zmieliły...
Jakie dopasowywanie śrub :?:

Niestety, chcąc mieć alu, trzeba też odżałować i kupić śruby odpowiednie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group