Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Październik 2007, 22:31   ABS

Witam wszystkich!!!
Wiem,że ten temat był wcześniej maglowany. Ale mam do Was prośbę podpowiedzcie mi co mam zrobić. Od kilku dni zapala mi się kontrolka ABS. Czasem jest tak, że gaśnie po kilku chwilach, dziś natomiast paliła się przez cały czas gdy rano jechałem do pracy. Popłudniu po odpaleniu silnika po kilku minutach zgasła. Nie wiem co jest przyczyną. Kilka dni temu zmieniłem opony na zimówki (wcześniej miałem 195/60/15 teraz mam 205/65/15) czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie. Albo inna jest tego przyczyna. Proszę poradźcie co powinienem zrobić. Pozdrawiam. :lol:
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16 Październik 2007, 22:35   

Opony na przodzie i tyle muszą mieć ten sam rozmiar albo bardzo zbliżony do siebie.
co do problemu to : może przy zmianie opon (kół) uszkodziłeś któryś z czujników od ABSu albo przewód od niego.

POZDRAWIAM
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Październik 2007, 22:43   

Tak się zastanawiam. Po wymianie słyszłem jak coś trze z tyłu. Ale po pewnym czasie przestało może coś tam jest nie tak? :?
Wiem, że klocki z tyłu mam do wymiany, czy to też może być przyczyną. Z tego co wiem to czujniki są tylko przy przednich no i zapala sie inna kontrolka.
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:17   

Wymienialeś felgi na stalowe?Jak tak to moze sruby miales za dlugie?Ja tak raz zrobilem i cos mi z tylu stukalo ale zaraz sie kapnalem i wymiwnilem jedna srube, bo za dluga byla.
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:25   

Poprzednio miałem alufelgi, wymieniłem na stalowe. No ale to by miało związek z zapalaniem się kontrolki ABS? :(
To nie był stukot a tarcie.
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
MARR 
Marcin33

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 165
Skąd: PL
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:38   

Może z tyłu śruby byly za długie i coś uszkodziły :roll: :roll: :roll: :roll: No nie wiem....sruby do stalowek musza byc krotsze :( :( moze to to, no nie wiem
_________________
C180 Sport 95r. + LPG sekwencja
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 16 Październik 2007, 23:57   

marcinzielak napisał/a:
To nie był stukot a tarcie.


Sruby miales za dlugie i sie tobie pilowaly jak jeździleś i to jest w 99% przyczyna...
kiedys mialem podobny problem tylko ze z alu dalem za dlugie sruby które sie same zpilowali i uszkodzily abs który zle dzialal i sie sam zalczal. Pozdrawiam
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Październik 2007, 01:37   

marcinzielak napisał/a:
(wcześniej miałem 195/60/15 teraz mam 205/65/15) czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie.

Opona szersza + inne ET felgi stalowej może spowodować, że trze Ci opona o amortyzator - podnieść auto i sprawdzić...
Śruby do stalówek i do alu różnią się na tyle, że mogą zmielić hamulec postojowy w bębnie tarczy, więc to raczej nie śruba, ale sprawdzić też należy...

Co do ABS - jeśli masz ASR, to czujniki są przy wszystkich kołach, jeśli sam ABS, to najprawdopodobniej z tyłu masz jeden czujnik w tylnym moście...
Nie wiem czy w przypadku ASR też nie ma czujników zużycia na tylnych okładzinach...

Kontrolka ABS może się zapalać z kilku powodów:
1. Niejednakowy rozmiar opon (średnica kół) na obu osiach;
2. Spadki napiecią w instalacji auta poniżej 10.5V;
3. Szwankujące połączenie z którymś z czujników (np. przetarty i zwierający do masy przewód);
4. Zimne luty w przekaźniku przepięciowym (prawe podszybie, ma bezpieczniki pod klapką).
marcinzielak napisał/a:
czytałem na forum, że rozmiar może mieć znaczenie.

Tu niech kobiety się wypowiedzą :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 17 Październik 2007, 14:51   

mi od tygodnia potrafi się zapalić kontrolka od ABS ale po ponownym włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Może któryś przewód od czujnika nie ma prawidłowego styku i centralka głupieje. Jak sprawdzę i będzie lepiej to dam znać.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Październik 2007, 21:39   

MikiPOZ napisał/a:
marcinzielak napisał/a:
To nie był stukot a tarcie.


Sruby miales za dlugie i sie tobie pilowaly jak jeździleś i to jest w 99% przyczyna...
kiedys mialem podobny problem tylko ze z alu dalem za dlugie sruby które sie same zpilowali i uszkodzily abs który zle dzialal i sie sam zalczal. Pozdrawiam


Nie wiem czy poprzedni właściciel minie robił w konia, ale ja mam jakieś śruby dopasowywane ( nie te które powinny być fabrycznie) uczulał mnie aby przy zmianie kół nie pomieszać śrub tzn. nie pozaładać ich na inne koło, tylko na te z którego je zdjąłem.
No ale będę u mechanika to niech to sprawdzi. :?

[ Dodano: 17 Październik 2007, 21:42 ]
Marcin13736 napisał/a:
mi od tygodnia potrafi się zapalić kontrolka od ABS ale po ponownym włączeniu stacyjki wszystko wraca do normy. Może któryś przewód od czujnika nie ma prawidłowego styku i centralka głupieje. Jak sprawdzę i będzie lepiej to dam znać.


Ok jak możesz to daj znać :)
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 17 Październik 2007, 23:10   

marcinzielak napisał/a:
Nie wiem czy poprzedni właściciel minie robił w konia, ale ja mam jakieś śruby dopasowywane ( nie te które powinny być fabrycznie) uczulał mnie aby przy zmianie kół nie pomieszać śrub tzn. nie pozaładać ich na inne koło, tylko na te z którego je zdjąłem.
No ale będę u mechanika to niech to sprawdzi.


No to chyba poprzedni wlasciciel cos juz kombinowal z srubami i moze jakos je zaklaadal tak zeby nie tarly albo co. Nie moze byc tak, ze kazda jedna srube masz do danego kola no jak :) :)

Pozdrawiam
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 17 Październik 2007, 23:53   

Ja chyba tez mam za długie śruby z tylu bo jak jadę po mału to słychać dzwonienie w tylnych kolach.... założyłem do tylu śruby M12x1,5x30 ....... sprobuje z śrubami 28 mm może będą w sam raz bo te aktualne dzwonią..... założyłem te śruby do alufelg..... do stalówek są krótsze..... 21 mm... 8)
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 18 Październik 2007, 00:04   

ja rozwizalem problem kupilem sruby do alu za smieszne pieniadze w hurtowni ktore sa od malucha a wygladaja super i pasuja do alu :D :)
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
Equinoxe 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Październik 2007, 08:36   

MikiPOZ napisał/a:
ja rozwizalem problem kupilem sruby do alu za smieszne pieniadze w hurtowni ktore sa od malucha a wygladaja super i pasuja do alu

Słyszałem, że sruby do ALU i do STAL róznią się nie tylko długością ale także ich stożki (tzn ta zaokrąglona część) i muszą być jeden kpl do ALU a drugi kpl do STAL inaczej zle przylegają sie do felg, nie dobrze mocują kół i może się odkręcać przypadkiem :!:
Czy to prawda, wie ktoś :?:
Pozdro
_________________
W202 C200 CDI 1999r.

WDB2021341A784321
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Październik 2007, 09:31   

Equinoxe napisał/a:
Słyszałem, że śruby do ALU i do STAL różnią się nie tylko długością ale także ich stożki (tzn ta zaokrąglona część) i muszą być jeden kpl do ALU a drugi kpl do STAL inaczej zle przylegają sie do felg,

Oczywiście że tak. Ludzie - nie kombinujcie. Gniazdo śruby w feldze stalowej różni się od gniazda w feldze alu... Długość też jest inna... Potem ten czy tamten nie ma hamulca postojowego, bo mu śruby zmieliły...
Jakie dopasowywanie śrub :?:

Niestety, chcąc mieć alu, trzeba też odżałować i kupić śruby odpowiednie...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,163 sekundy. Zapytań do SQL: 9