To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Problem z nawiewem

s1951 - 25 Czerwiec 2006, 19:28
Temat postu: Problem z nawiewem
Uporałem się z nieszczelnością i wymianą modułu klimatyzacji, co trochę grosza z kieszeni
ubyło, a dosłownie po dwóch dniach jest następny problem.
Od roku były niestabilne obroty dmuchawy, tzn w każdym położeniu przełącznika od 1 do 5
obroty dmuchawy samoczynnie podwyższały się i zmniejszały.
Czasem trzeba było pokręcić przełącznikiem i wrócić np w położenie 2 żeby uzyskać siłę nadmuchu odpowiadającą temu zakresowi.
Od wczoraj dmuchawa wyłącza się, po jakimś czasie włącza się. Jeśli się wyłączy to kręcenie przełącznikiem po innych zakresach nie włącza dmuchawy, a po paru minutach włącza się sama.
Pracuje bardzo niestabilnie, generalnie przy takich upałach nie dostarcza potrzebnej ilości zimnego powietrza. A jeżeli na parę minut się wyłączy, to w samochodzie robi się jak w piecu.
Mam nadzieję że nie padnie całkiem.
Będę zobowiązany za każdą wskazówkę, mam nadzieję, że to nie rezystory przed dmuchawą.

Gerri - 25 Czerwiec 2006, 20:02

Tam nie ma rezystorów przed dmuchawą (chociaż dziwię sie Twoim obawom, bo uszkodzenie rezystorów byłoby najtańszym wyjściem z sytuacji). Niestety jest to regulator elektroniczny - wielokrotnie droższy niż rezystory. Fiksować może sam regulator, może również wariować silnik (kończą się lub zawieszają szczotki). Regulator jest bezpośrednio koło silnika, całość umieszczona jest nad nogami pasażera. Dochodzi 12V, masa i napięcie sterujące. Można w prosty sposób całość zdiagnozować.
s1951 - 26 Czerwiec 2006, 00:09
Temat postu: Problem z nawiewem
Nie mogłem czekać do jutra. Wymontowałem dmuchawę.Po podłączeniu pod prostownik 12V silnik pracuje. Po odłączeniu układu elektronicznego (chyba na forum nazywacie to jeżem) i bezpośrednim podłączeniu 12V do konektorków też silnik pracuje.
Szczotki są długości około 10 mm ( czy czas wymienić ? ). Wg mnie trochę ciężko obraca się wirnik, ale może szczotki trzymają. Nie ma żadnego luzu na łożyskach ślizgowych, posmarowałem po 3 krople olejem.
Komutator wyrobiony pod szczotkami ok 1 mm na średnicy. Po zamontowaniu są wszystkie prędkości dmuchawy. Dość wolno uzyskuje obroty (w kilka sekund) po włączeniu zapłonu.
Przetestuje przez kilka dni.
Nie wiem co jest grane.

Gerri - 26 Czerwiec 2006, 09:05

Możesz jeszcze sprawdzić jak zachowuje się napięcie na kabelku sterującym (z tego co pamiętam zawiera się w granicach 0.6V minimalne obroty do 7V maksymalne) jeżeli będzie stabilne a obroty będą się zmieniać, to raczej wszystko wskazuje na regulator...
s1951 - 2 Lipiec 2006, 16:20
Temat postu: Problem z nawiewem
Może to zawieszające się szczotki, do dziś chodzi nienagannie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group