Ogólnie o C-klasie - archiwum - dodatki do paliwa ( jakość ON na naszych stacjach)
silverhammer12 - 15 Listopad 2007, 15:27 Temat postu: dodatki do paliwa ( jakość ON na naszych stacjach) Witam
Posiadam 200 T CDI. Ostatnio zatankowalem na LOTOS i powiem Wam ze to byl ostatni raz (bynajmnije na tej na trasie Tychy Katowice) zauwazalnie gorzej zapalalo, na szczescie nic sie nie stalo i czym predzej nalalem teoretycznie lepszego BP Ultimate (odczuwalna zmiana) i teraz mam pytanka.
- Czy mieliscie juz jakies powazne przygoty po tankowaniu ON na naszych stacjach i tym samych jakich unikac a jakie w miare sensownie mozna uznac za bezpieczne
- Czy i jezeli tak to jakie specyfiki dolewacie do paliwa? Czy to ma sens?
dzieki i szerokosci Wszystkim zycze
carlos - 15 Listopad 2007, 16:08
Leje zwykły ON z Orlenu i zera jakichkolwiek problemów
DarekGA - 15 Listopad 2007, 16:39
Co jakiś czas dolewam do paliwa, do benzyny w poprzednich samochodach i obecnie do ropy, dodatki firmy STP absorbujące wodę z układu paliwowego. Czy to w zbiornikach na stacjach benzynowych czy to w naszych zbiornikach paliwa wilgoć z powietrza osiada w postaci wody wewnątrz zbiorników i po to leje STP aby ją wyciągać z paliwa. I jak na razie wszystko OK.
Marian25td - 15 Listopad 2007, 19:44
Witam,popieram ropa z orlenu najlepsza jest :d Dotaki do paliwa heh szkoda kasy wydawac na takie żeczy.
janko231 - 15 Listopad 2007, 20:46
Witam
Z dodatków stosuję olej mixol oraz naftę ( techniczna tańsza). Ponadto dwie beczki 200l. Jedna sobie stoi i czeka a z drugiej (paliwo odstane) tankuję. Mam czwartego diesla i nigdy nie było problemów. O tych sklepowych dodatkach sądzę, że pomagają i owszem ale wyłącznie tym co je sprzedają. pozdrawiam
silverhammer12 - 15 Listopad 2007, 20:54
janko231 napisał/a: | Witam
Z dodatków stosuję olej mixol oraz naftę ( techniczna tańsza). Ponadto dwie beczki 200l. Jedna sobie stoi i czeka a z drugiej (paliwo odstane) tankuję. Mam czwartego diesla i nigdy nie było problemów. O tych sklepowych dodatkach sądzę, że pomagają i owszem ale wyłącznie tym co je sprzedają. pozdrawiam |
Hehe niezly osąd, generalnie tez sie schylam ku takiemu. Co do paliwa to z czasow slusznie minionych pozostala beczka i pompka, kiedys przyjezdzaly Tiry zlewac paliwko w dobrej cenie ,. W domu sa jeszcze 2 diesle poza moim ale do W123 to sam lalem nawet opal i olej roslinny i bylo oki, zreszta KIA ceres dostawczak tez lubi rzepak , (jest jeszcze black wolga po dziadku ale te 2 tony pozeraja jedynie benzynke )
No i reasumujac do zadnego nie lalo sie niczego specjalnego i dziala do dzis, ale nie wiem po prostu jak sie obchodzic z tym CDI zeby dlugo i bezbolesnie wspolpracowal,
Pozdrawiam
Marcin13736 - 2 Grudzień 2007, 23:02
To co lejemy do naszych ciężko nazwać czasem paliwem. Czasem to mieszanka bliżej nie określinych substancji z olejem napędowym. Kiedy byłem uszczelniać pompę paliwową, gość powiedział, że do CDI (ojciec ma A 170 CDI) dobrze jest dolawać MIXOL do paliwa. Bo te nasze "paliwa" są trochę suchę jak na ON, a że pompa i wtryskiwacze smaruje ON, to przy słabej jakości paliwa jest słabe smarowanie. A MIXOL dobrze się miesza i jest stosunkowo tani. Proporcja 0,5- 1L na zbiornik.
kamil5166 - 2 Grudzień 2007, 23:33
witam ja do swojego stosuje plyn DFA do wytracania wody z paliwa zeby w pompie mi sie nie zbierała. Polecam ten płyn i duzo on nie kosztuje w granicach do 15zl
Łukasz - 2 Grudzień 2007, 23:46
Marcin13736 napisał/a: | To co lejemy do naszych ciężko nazwać czasem paliwem. Czasem to mieszanka bliżej nie określinych substancji z olejem napędowym. Kiedy byłem uszczelniać pompę paliwową, gość powiedział, że do CDI (ojciec ma A 170 CDI) dobrze jest dolawać MIXOL do paliwa. Bo te nasze "paliwa" są trochę suchę jak na ON, a że pompa i wtryskiwacze smaruje ON, to przy słabej jakości paliwa jest słabe smarowanie. A MIXOL dobrze się miesza i jest stosunkowo tani. Proporcja 0,5- 1L na zbiornik. |
Będąc na wymianie zaworów w pompie gość polecił mi abym przy wymianie filtra paliwa zalał ten filtr preparatem spulung firmy liqui moly (gość specjalizuje się w naprawie pomp i wtrysków bosha) po to aby wyczyścić układ wtryskowy z niechcianych substancji i osadów.
Ja też dolewam od czasu do czasu MIXOL do paliwa.
pip - 3 Grudzień 2007, 11:26
a ja się w to nie bawię,
leję na shellu i unikam stacji na trasach - bez problemów
grz - 3 Grudzień 2007, 15:14
pip napisał/a: | leję na shellu i unikam stacji na trasach - bez problemów |
Też tak robię. I też bez problemów
Marian25td - 6 Grudzień 2007, 13:28
Witam,ja tam nie leje zadnych dotatków typu mixol itp merc ma 300 tys tankuje tylko na orlenie i zadnych awari Pozdrawiam
jjankiello - 7 Grudzień 2007, 03:49
Tu bardziej chodzi o konserwację i przedłużenie żywota układu wtryskowego, co nie tylko może odsunąć w czasie konieczność naprawy, ale także ją wyeliminować
Dandiee - 29 Styczeń 2015, 02:11
Cześć , ostatnio chodzi mi po głowie żeby dolać czegoś do baku .. coś co "pomoże" wyczyścić celinę od środka
Jedni mówią żeby kupić to --> a dokładnie do wtryskiwaczy http://allegro.pl/plyn-do...4759280801.html
Gdzieś wyczytałem że zamiast tego .. lepiej kupić do całego układu bo coś tam ble ble ble.. ---> http://allegro.pl/stp-czy...5008362870.html
Jak to się ma Panowie ? Co wybrać? 2,2 CDI 303tyś przebiegu
asasyn18 - 29 Styczeń 2015, 07:54
Mietkowy, oba linki nie działają.
|
|
|