dodatki do paliwa ( jakość ON na naszych stacjach) |
Autor |
Wiadomość |
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 15:27 dodatki do paliwa ( jakość ON na naszych stacjach)
|
|
|
Witam
Posiadam 200 T CDI. Ostatnio zatankowalem na LOTOS i powiem Wam ze to byl ostatni raz (bynajmnije na tej na trasie Tychy Katowice) zauwazalnie gorzej zapalalo, na szczescie nic sie nie stalo i czym predzej nalalem teoretycznie lepszego BP Ultimate (odczuwalna zmiana) i teraz mam pytanka.
- Czy mieliscie juz jakies powazne przygoty po tankowaniu ON na naszych stacjach i tym samych jakich unikac a jakie w miare sensownie mozna uznac za bezpieczne
- Czy i jezeli tak to jakie specyfiki dolewacie do paliwa? Czy to ma sens?
dzieki i szerokosci Wszystkim zycze |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 16:08
|
|
|
Leje zwykły ON z Orlenu i zera jakichkolwiek problemów |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
DarekGA
270000km
Pomógł: 22 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 273 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 16:39
|
|
|
Co jakiś czas dolewam do paliwa, do benzyny w poprzednich samochodach i obecnie do ropy, dodatki firmy STP absorbujące wodę z układu paliwowego. Czy to w zbiornikach na stacjach benzynowych czy to w naszych zbiornikach paliwa wilgoć z powietrza osiada w postaci wody wewnątrz zbiorników i po to leje STP aby ją wyciągać z paliwa. I jak na razie wszystko OK. |
_________________ C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
|
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 19:44
|
|
|
Witam,popieram ropa z orlenu najlepsza jest :d Dotaki do paliwa heh szkoda kasy wydawac na takie żeczy. |
|
|
|
|
janko231
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 17 Skąd: okolice Radomia
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 20:46
|
|
|
Witam
Z dodatków stosuję olej mixol oraz naftę ( techniczna tańsza). Ponadto dwie beczki 200l. Jedna sobie stoi i czeka a z drugiej (paliwo odstane) tankuję. Mam czwartego diesla i nigdy nie było problemów. O tych sklepowych dodatkach sądzę, że pomagają i owszem ale wyłącznie tym co je sprzedają. pozdrawiam |
_________________ MB C200 CDI 99' |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 15 Listopad 2007, 20:54
|
|
|
janko231 napisał/a: | Witam
Z dodatków stosuję olej mixol oraz naftę ( techniczna tańsza). Ponadto dwie beczki 200l. Jedna sobie stoi i czeka a z drugiej (paliwo odstane) tankuję. Mam czwartego diesla i nigdy nie było problemów. O tych sklepowych dodatkach sądzę, że pomagają i owszem ale wyłącznie tym co je sprzedają. pozdrawiam |
Hehe niezly osąd, generalnie tez sie schylam ku takiemu. Co do paliwa to z czasow slusznie minionych pozostala beczka i pompka, kiedys przyjezdzaly Tiry zlewac paliwko w dobrej cenie ,. W domu sa jeszcze 2 diesle poza moim ale do W123 to sam lalem nawet opal i olej roslinny i bylo oki, zreszta KIA ceres dostawczak tez lubi rzepak , (jest jeszcze black wolga po dziadku ale te 2 tony pozeraja jedynie benzynke )
No i reasumujac do zadnego nie lalo sie niczego specjalnego i dziala do dzis, ale nie wiem po prostu jak sie obchodzic z tym CDI zeby dlugo i bezbolesnie wspolpracowal,
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2 Grudzień 2007, 23:02
|
|
|
To co lejemy do naszych ciężko nazwać czasem paliwem. Czasem to mieszanka bliżej nie określinych substancji z olejem napędowym. Kiedy byłem uszczelniać pompę paliwową, gość powiedział, że do CDI (ojciec ma A 170 CDI) dobrze jest dolawać MIXOL do paliwa. Bo te nasze "paliwa" są trochę suchę jak na ON, a że pompa i wtryskiwacze smaruje ON, to przy słabej jakości paliwa jest słabe smarowanie. A MIXOL dobrze się miesza i jest stosunkowo tani. Proporcja 0,5- 1L na zbiornik. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
kamil5166
C220 CDI 125KM ' 99
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 70 Skąd: lubin
|
Wysłany: 2 Grudzień 2007, 23:33
|
|
|
witam ja do swojego stosuje plyn DFA do wytracania wody z paliwa zeby w pompie mi sie nie zbierała. Polecam ten płyn i duzo on nie kosztuje w granicach do 15zl |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy W202 2.2 CDI 99r. Elegance
W208 2.0 Kompressor 01r. Avantgarde |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 2 Grudzień 2007, 23:46
|
|
|
Marcin13736 napisał/a: | To co lejemy do naszych ciężko nazwać czasem paliwem. Czasem to mieszanka bliżej nie określinych substancji z olejem napędowym. Kiedy byłem uszczelniać pompę paliwową, gość powiedział, że do CDI (ojciec ma A 170 CDI) dobrze jest dolawać MIXOL do paliwa. Bo te nasze "paliwa" są trochę suchę jak na ON, a że pompa i wtryskiwacze smaruje ON, to przy słabej jakości paliwa jest słabe smarowanie. A MIXOL dobrze się miesza i jest stosunkowo tani. Proporcja 0,5- 1L na zbiornik. |
Będąc na wymianie zaworów w pompie gość polecił mi abym przy wymianie filtra paliwa zalał ten filtr preparatem spulung firmy liqui moly (gość specjalizuje się w naprawie pomp i wtrysków bosha) po to aby wyczyścić układ wtryskowy z niechcianych substancji i osadów.
Ja też dolewam od czasu do czasu MIXOL do paliwa. |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 3 Grudzień 2007, 11:26
|
|
|
a ja się w to nie bawię,
leję na shellu i unikam stacji na trasach - bez problemów |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Grudzień 2007, 15:14
|
|
|
pip napisał/a: | leję na shellu i unikam stacji na trasach - bez problemów |
Też tak robię. I też bez problemów |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 6 Grudzień 2007, 13:28
|
|
|
Witam,ja tam nie leje zadnych dotatków typu mixol itp merc ma 300 tys tankuje tylko na orlenie i zadnych awari Pozdrawiam |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 7 Grudzień 2007, 03:49
|
|
|
Tu bardziej chodzi o konserwację i przedłużenie żywota układu wtryskowego, co nie tylko może odsunąć w czasie konieczność naprawy, ale także ją wyeliminować |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 29 Styczeń 2015, 02:11
|
|
|
Cześć , ostatnio chodzi mi po głowie żeby dolać czegoś do baku .. coś co "pomoże" wyczyścić celinę od środka
Jedni mówią żeby kupić to --> a dokładnie do wtryskiwaczy http://allegro.pl/plyn-do...4759280801.html
Gdzieś wyczytałem że zamiast tego .. lepiej kupić do całego układu bo coś tam ble ble ble.. ---> http://allegro.pl/stp-czy...5008362870.html
Jak to się ma Panowie ? Co wybrać? 2,2 CDI 303tyś przebiegu |
Ostatnio zmieniony przez Dandiee 29 Styczeń 2015, 13:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
|