To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - EPC problem z pompą wtryskowa

mecik - 7 Grudzień 2007, 14:24
Temat postu: EPC problem z pompą wtryskowa
No więc jestem po poważnej diagnozie na programie do tych zas..nych lukasów,wyszlo ze w pompie jest uszkodzony zawor od dawki paliwa,co wy na to?gosc zaspiewal mi koszt naprawy pompy od 3 do 5 tys.złotych,mysle ze to mocne przegięcie z ta kwota.proszę o porade i co mozna z tym fantem jeszcze zrobic?
Jary - 7 Grudzień 2007, 16:45
Temat postu: Re: EPC problem z pompą wtryskowa
mecik napisał/a:
w pompie jest uszkodzony zawor od dawki paliwa, gosc zaspiewal mi koszt naprawy pompy od 3 do 5 tys.złotych,mysle ze to mocne przegięcie z ta kwota.proszę o porade i co mozna z tym fantem jeszcze zrobic?


Nie napisałeś nic jak zachowuje się silnik :?: A gościa olej za tą kase to kupisz inna pompę, udaj sie do jakiegoś elektronika niech Ci ten zawór (elektromagnetyczny) sprawdzi, może poprostu brudny :mb:

jjankiello - 8 Grudzień 2007, 00:02

Zapytaj kolesia o numer części (pewnie i tak nie poda) i spróbuj dowiedzieć się o cenę...
Rozłożenie tej pompy i ponowne złożenie, to żadna magia, żeby płacić taką kasę...

mecik - 8 Grudzień 2007, 10:50

silnik rano jak odpale to bardzo nierówno pracuje,zapala sie kontrolka EPC,po osiągnięciu jakichś 60stopni zaczyna chodzić równo ale od czasu do czasu zafaluja obroty i szarpnie.numeru części nie chce podać klient(myślę ,że sam nie wie),ktoś tu kiedyś na forum opisywał jak robił lukasa-nieszczesnego ale nie moge tego tematu odkopac.pozdro
Jary - 8 Grudzień 2007, 13:00

mecik napisał/a:
silnik rano jak odpale to bardzo nierówno pracuje


Myślę że pompę zostaw sobie na koniec, wydaje mi się że to nie jej wina, tak jak pisałem wybierz sie do elektronika niech Ci sprawdzi wszystko co steruje pompą (bo to sterowniki powodują komunikat EDC/EPC). Pompa jest sucha czy cieknie :?:

mecik - 8 Grudzień 2007, 14:27

Pompa jest sucha,elektryk(ktoremu ufam) sprawdził mi wszystko ze strony elektryki i jest ok,potem własnie udałem sie do tego magika co chce te niebotyczna kase bo ma program do diagnozy konkretnie lukasa i tak mu wyszło ,ze walniety(błąd wykazuje) zawór sterujący lub dozujący dawkę paliwa w pompie,stąd pytanie:czy jest to część wymienna pompy?jak sie do niego dorwać?czy raczej nie ruszac bo jeszcze (co prawda zle)chodzi i szukać całej drugiej pompy?pozdro

[ Dodano: 8 Grudzień 2007, 14:28 ]
a własnie zauważyłem Jary ze jesteś z Torunia,to może kogoś polecasz w naszej okolicy?

Funek - 10 Grudzień 2007, 10:02

Panowie objawy jakie opisujecie mogą również mieć błachą przyczynę:
1. Zapowietrzony flirt paliwa (to częste przy wymianach u "specjalistów")
2. Paliwo złej jakości (miałem tak w maździe i nissanie co się ich naciągałem)
3. przepalony bezpiecznik (też wypas bo "specjaliści" mówią "to napewno pompa do wymiany"
4. brudny filtr paliwa
5. zapchany zawód zwrotny
także wierzcie w swoje i nie dajcie się zwariować

W twoim przypadku to camshaft Position Sensor (czujnik wyprzedzenia kąta wtrysku który dawkuje ON).
za wymianę camshaft Position Sensor i uszczelnienie pompy z diagnozą na stole diagnostycznym wymontowaniem i zamontowaniem w Warszawie zapłaciłem 3500zł

camshaft Position Sensor sam kosztuje ok 1800 zł

Throttle Position Sensor ten z tego co mówił mechnior to koszt ok 2400 zł ale może być inaczej bo nie sprawdzałem

i najgorsze to że NIEMA ZAMIENNIKÓW trzeba kupić oryginał lukasa

możesz też się dowadywać w VOLVO serwis bo tą firmę też LUKAS obdarował swoim

Aaaa i niech ci nie przychodzi kupno używane pompy bo skąd wiesz ile ma zalatane ta pompa?

Jary - 10 Grudzień 2007, 12:50

Funek napisał/a:
Panowie objawy jakie opisujecie mogą również mieć błachą przyczynę:


Jak najbardziej - masz rację :mb:

btx - 12 Grudzień 2007, 00:58

silnik 220 Diesel jezdzi w w210

problemem jest, ze pojawia sie kontrolka EPC gdy :
przekrecamy kluczyk, gasna swiece zarowe, zapalamy silnik

jednak gdy zrobimy tak:
przekrecamy kluczyk i grzejemy swiece, jak swiece zgasna, to WYŁĄCZAMY ZAPŁON, po czym od razu zapalamy silnik - EPC się nie świeci

czy to takze uszkodzona pompa wtryskowa?

mecik - 13 Grudzień 2007, 19:08

btx tak to sie u mnie zaczynało,teraz juz dzieje sie co chce,raz chodzi,raz nie.powoli mam maksa z tym gó..nem,jesli mam wywalić 3500zł na naprawe pompy to za tyle kupie cały motor z osprzetem i np.pompa delphi,tylko czy to bedzie chciało chodzić z elektroniką?pewnie nie....pozdro - a miałem bmke w tdsie,zachciało sie merca.........

[ Dodano: 13 Grudzień 2007, 19:09 ]
Do funek - a gwarancję jakąś dają na tę naprawe?możesz podac konkretne namiary na majstrów?dzieki

witek - 13 Grudzień 2007, 19:37

a Jezeli po nagrzaniu świec i odczekaniu jakichś 30 sekund gasnie wiekszosc kontrolek i zostaje zapalona kontrolka tylko EPC Od Ręcznego od ABS i od akumulatora to jest wszystko OK?
Jary - 13 Grudzień 2007, 20:18

witek napisał/a:
zostaje zapalona kontrolka tylko EPC Od Ręcznego od ABS i od akumulatora to jest wszystko OK?


To znaczy że są problemy z prądem, alternator nie ładuje :idea:

ASPEN - 13 Grudzień 2007, 20:38

Ciekła mi pompa na podziale. C220D / LUKAS/. Majster wymontował. Zawiozłem do Gdyni na ul. Zakopiańską - Diesel Serwis . Koszt naprawy/ uszczelnienie/ - 200zł !!! Zasugerowali sami zrobienie przy okazji zaworu el. W sumie całość 250 zł . Z fakturą vat. Odbiór na drugi dzień. Podobno można sie też z nimi unówić na przyjechanie samochodem . Wymontują , zrobia , zamontują. Pare godzin sie zejdzie. Ceny nie znam. Moją pompe robili miesiac temu. Przejechałem 3500km. Jest cacy. Ewentualny kontakt. DIESEL-SERVICE , Gdynia , ul. Zakopiańska 13, tel, 058 620 50 03.
Jary - 13 Grudzień 2007, 21:57

ASPEN napisał/a:
Ewentualny kontakt. DIESEL-SERVICE , Gdynia , ul. Zakopiańska 13, tel, 056 620 50 03.


Czy nr tel. napewno dobry :?: Chodzi o to 056 :!:

ASPEN - 13 Grudzień 2007, 23:28

Juz poprawiłem. Kierunek do Gdyni to oczywiscie 058 . )56 to do woj. Ojca Dyrektora.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group