Mercedes W210 (okularnica) - W210 - problem ze skrzynią (automat)
syzor - 11 Luty 2008, 14:12 Temat postu: W210 - problem ze skrzynią (automat) koledzy dziś rano wsiadłem do samochodu-odpaliłem i chciałem wrzucić wsteczny. co sie okazuje nie moge. zblokowała sie skrzynia w pozycji P. po paru prubach dopiero udało sie wrzucić bieg. po zajechaniu do pracy sprawdziłem czy problem ustąpił i niestety skrzynia znów sie zblokowała. i teraz najciekawsze- niedawno zszedłem do samochodu i jak by nie było problemu- skrzynia dział normalnie. w czym tkwi problem??
topol - 11 Luty 2008, 14:17
A nie masz za mało oleju?
grzesiekx - 11 Luty 2008, 17:42
Moze stałeś na jakiejś górce dlatego nie chcialo sie ruszyc z P moze bylo cos tam za mocno naciagniete ??
topol - 12 Luty 2008, 10:32
Co miałobybyć naciągnięte???
syzor - 12 Luty 2008, 11:34
udało mi sie dojechać dziś do mechanika wymieniłem olej w skrzyni i filtr - problem narazie zniknął (Bogu dzięki) ale dalej jest szarpnięcie przy przerzucaniu z 1 na 2 . co radzicie z tym fantem??
grzesiekx - 12 Luty 2008, 15:46
topol, nie wiem co bo mechanikiem nie jestem ale jak zostawie na gorce samochod na P to pozniej gdy zmieniam na D czy cos tam to jest takie lekkie "stukniecie" i ciezej zmienic z tego P dlatego na gorce juz zawsze zostawiam auto na recznym i dopiero P
Pozdrawiam.
Maly V8 - 12 Luty 2008, 17:05
Z tego co wiem szarpnięce z 1 na 2 , to pierwsze oznaki , że ze skrzynia dzieje się coś złego. Proponuje lekture tej stronki
http://olczak.home.pl/vademecum/index.html Napewno znajdziesz odpowiedz na nurtujące Cię pytania.
syzor - 12 Luty 2008, 23:35
ok - więc czas odwiedzic mechanika - poprosze o porade w tym temacie - dobry niedrogi fachowiec na terenie warszawy??
Maly V8 - 14 Luty 2008, 11:26
syzor napisał/a: | ok - więc czas odwiedzic mechanika - poprosze o porade w tym temacie - dobry niedrogi fachowiec na terenie warszawy?? |
Troche jeżdze na pomocy drogowej, i z doświadczenia wiem że po wszystkich majstrach samochody lądują w firmie SAMKO http://www.samko.pl/trans.php
Co prawda wszystko woże do filli w Rustkowie k. Węgrowa, ale nikt nigdy złego słowa na nich nie powiedział. Jeżeli skrzynia wymaga remontu kapitalnego, przeważnie mają identyczną wyremontowaną na wymiane w magazynie, tak że w kilka godzin auto jest na chodzie. Polecam.
syzor - 14 Luty 2008, 12:52
a może ktoś coś słyszał o warsztacie na ulicy Bałtyckiej w Warszawie? Rozmawiałem z taksówkarzem i polecił mi żeby tam sie udać
zbychmbw210 - 20 Kwiecień 2008, 22:23
Witam
Kol ''syzor'' miałem to samo jest na to jedna rada zanim dasz lewarek w popzycje ''P'' proponuje użyj chamulca postojowego a potem lewarek ''P'' i problem znika.[/code]
Jarek_W - 21 Kwiecień 2008, 15:52
zbychmbw210 napisał/a: | Witam
Kol ''syzor'' miałem to samo jest na to jedna rada zanim dasz lewarek w popzycje ''P'' proponuje użyj chamulca postojowego a potem lewarek ''P'' i problem znika. |
Dobra rada. Nawet żona tak robi.
A w temacie może kolega nie naciskał hamulca zasadniczego przy próbie przełączenia z pozycji P. Dobrze by było sprawdzić czy blokada prawidłowo się zwalnia.
voshon - 22 Kwiecień 2008, 09:19
Generalnie przy każdorazowym parkowaniu samochodu na wzniesieniu winno się używać hamulca pomocniczego, celem odciążenia skrzyni. Z tego co zauważyłem, to większość użytkowników automatów wrzuca tylko na "P" i są zadowoleni, że autko stoi. Niestety na dłuższą metę, takie praktyki mogą się zemścić. Ja akurat wyrobiłem w sobie nawyk każdorazowego zaciągania hamulca pomocniczego zanim wrzucę "P"
Camel- - 22 Kwiecień 2008, 14:04
voshon, Blokoda zębatki chyba jest niezależna od skrzyni prawda?
Powinno się na wzniesieniach zaciągać z dwóch powodów ręczny: raz, że może taka zębatka wyskoczyć a samochodu się stoczy, a dwa, że można ją po prostu zniszczyć
voshon - 22 Kwiecień 2008, 14:06
Camel- napisał/a: | voshon, Blokoda zębatki chyba jest niezależna od skrzyni prawda? |
Skoro tak kolega twierdzi to pewnie tak jest, ja się nie znam
|
|
|