Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Przepływomierz
krzychu.c180 - 21 Sierpień 2012, 13:16
Witam.Mam identyczny problem w C180 W202 94 ROK ELEGANCE AUTOMAT.Po rozgrzaniu około 80st.
obroty spadają na D do zera praktrycznie i co chwile zatrzesie buda jak na swiatlach stoje z hamulcem
puszczam hamulec naciskam gaz auto szarpie,przerywa,rzuca sie i nagle załapuje i idzie jak burza az go
wtedy musze hamulcem stopowac.I co wy koledzy na to???Czasami podczas jazdy zamuli w okolicy 2 tys obr
czasami nawet maxymalne wcisniecie pedalu gazu nie pomaga a wtedy powinien zredukowac i isc chyba tak
a on niby zrzuci ten bieg ale przyspiesza jakby chciał a nie mogł.Najgforzej jest przy ruszaniu dławienie,
szarpanie itd...to samo przy cofaniu na R rzuca nim w przod w tyl zatrzymuje sie mimo puszczonego hamulca
potem rusza masakra.
doboszo - 22 Październik 2012, 19:25
Witam,
Mam następujący problem: Merc (C220) szarpie i stuka, ale gdy odepnę wężyk (idzie przez jakąś puszkę do przepływomierza) szarpanie i stukanie ustępuje. Sory, nie wiem od czego jest ta puszka, może będziecie wiedzieć o co biega. Ktoś, kto ma dużo większe pojęcie o silnikach stwierdził, że przyczyną szarpania jest przepływomierz.
Mam do szanownych forumowiczów pytanie: Jak dobrać przepływomierz?
Ten co mam chyba jest oryginalny, bo jest numer z logiem merca na początku.
Jest na nim numer: (po logo mercedesa) 604 098 031,
numer silnika odczytany po VIN: 604910 10 033475.
Camel- - 23 Październik 2012, 12:22
Jakoś nie kojarzy mi się w OM 604 przepływka...
Ten numer po wpisaniu kojarzy mi się z zaworem recyrkulacyjnym, ale najlepiej, żeby potwierdził ktoś z takim motorem
doboszo - 23 Październik 2012, 17:56
Kolega chyba dobrze mówi. To jest jak na obrazku.
http://img07.allegroimg.p...6/40/2721564097
Jak odepnę czarny wężyk, jak ten na dole, na zdjęciu, to przestaje szarpać i stukać. Czyli zawór recyrkulacyjny EGR do wymiany?
TaxMan - 6 Listopad 2012, 13:25 Temat postu: Okragła wtyczka przepływomierza Witam,
nabyłem na allegro przepływomierz http://allegro.pl/mercede...2745526675.html
co dziś pozwoliło mi radośnie stwierdzić ze dałem dupy.
W całym internecie klepią że będzie pasował do w202 c 180 a tu sie okazuje ze pod maska mam wtyczkę płaską.
Przepływka jak widać na zdjęciach okrągłą.
Czy da się jakoś obejść ten problem, przejściówka, inny kabel ?
Czy tez muszę pogodzić się z faktem ze za głupotę się płaci i nabyć raz jeszcze przepływkę w porządnym sklepie ?
Axwell - 6 Listopad 2012, 13:35
a sprawdziłeś po numerach zgodność zakupywanego przepływomierza z tym który siedzi pod maską ? czy kupiłeś po prostu do w202 1.8 ?
zadzwoń do sprzedawcy, przedstaw sprawę dokładnie tak jak nam ją ukazałeś i być moze zwróci Ci kasę lub wymieni na właściwą.
TaxMan - 6 Listopad 2012, 14:41
Problem jest w tym ze poważnie podejrzewam ze mój przepływomierz jest od ropniaka więc sprawdzanie po numerze na nim zawartym uznaje za bezcelowe.
Info w sieci które udało mi się zdobyć wskazywało na numer 000940048 czyli bosch 0280217100. Taki dostałem według oznaczeń na obudowie. A tu dupa zbita
Może ktoś z forum mógł by mi podać numer działającej u niego przepławki w202 na silniku c180.
badmojo - 6 Listopad 2012, 14:53
TaxMan Na pewno masz wpisany poprawnie WIN w podpisie?
Jest coś takiego jak EPC online gdzie można się posiłkować w takich wątpliwościach, ale Twojego nr nie rozpoznaje...
http://www.auto-parts.spb...b&client=dr2000
sebek88p - 6 Listopad 2012, 15:01
TaxMan,
PIERBURG 7.22684.09.0
0 280 217 115 BOSCH
0 280 218 075 BOSCH
0 281 002 384 BOSCH
0 281 002 489 BOSCH
0 281 002 535 BOSCH
0 928 400 314 BOSCH
0 928 400 468 BOSCH
0 928 400 527 BOSCH
Abdul - 6 Listopad 2012, 15:05
badmojo, bo w podpisie zamieniona jest kolejność (WBD zamiast WDB).
TaxMan, z EPC dostałem taki nr dla Ciebie:
A 000 094 09 48 MASS AIRFLOW SENSOR
badmojo - 6 Listopad 2012, 15:13
Abdul napisał/a: | badmojo, bo w podpisie zamieniona jest kolejność (WBD zamiast WDB). |
O rzesz Ty bardziej spostrzegawczy.
TaxMan Czyli powinien tak wyglądać:
http://www.fotosik.pl/u/s...yn/album/582561
TaxMan - 7 Listopad 2012, 12:08
Wielkie dzięki za pomoc. Udało mi się uzgodnić wymianę u sprzedawcy.
Stopkę też zaktualizowałem.
Warunek - 19 Luty 2014, 20:37
Nadal się bujam z tym problemem.
Na zimnym na benzynie po dodaniu gazu dławi się i strzela, jak rozgrzany to obojętnie na jakim paliwie po wciśnięciu do dechy przydławia się, a przy wysprzęglaniu czasem zdechnie.
Nie wiem ocb. Life data mi nie chodzi i nie mam podglądu czy przepływka daje jakieś sygnały
Mierzyłem miernikiem prąd w przepływce. Sprawa wygląda tak: na sygnałowym Pinie (1) jest 9,1 V i znikome wahania nawet po przygazówie, a zasilający pokazuje mi 14,1 V i też bardzo niewielkie wahania, w okolicy 0,5V. Oba bez zanikania prądu.
Padnięta przepływka czy coś innego obstawiacie?
Javoreczek - 20 Luty 2014, 10:28
Te 9,1V na sygnałowym to całkiem od czapy wynik. Tam przy maksymalnym przepływie powinno być góra coś koło 4,7V
Warunek - 20 Luty 2014, 21:49
Javoreczek napisał/a: | Te 9,1V na sygnałowym to całkiem od czapy wynik. Tam przy maksymalnym przepływie powinno być góra coś koło 4,7V |
Hmm ciągle się wstrzymuję z zakupem sprawnej przepływki, jednak wiele wskazuje na to, iż moja jednak już skończyła żywot
Ktoś może coś podradzi jeszcze?
|
|
|