To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Przepływomierz

krzychu.c180 - 21 Sierpień 2012, 13:16

Witam.Mam identyczny problem w C180 W202 94 ROK ELEGANCE AUTOMAT.Po rozgrzaniu około 80st.

obroty spadają na D do zera praktrycznie i co chwile zatrzesie buda jak na swiatlach stoje z hamulcem

puszczam hamulec naciskam gaz auto szarpie,przerywa,rzuca sie i nagle załapuje i idzie jak burza az go

wtedy musze hamulcem stopowac.I co wy koledzy na to???Czasami podczas jazdy zamuli w okolicy 2 tys obr

czasami nawet maxymalne wcisniecie pedalu gazu nie pomaga a wtedy powinien zredukowac i isc chyba tak

a on niby zrzuci ten bieg ale przyspiesza jakby chciał a nie mogł.Najgforzej jest przy ruszaniu dławienie,

szarpanie itd...to samo przy cofaniu na R rzuca nim w przod w tyl zatrzymuje sie mimo puszczonego hamulca

potem rusza masakra.

doboszo - 22 Październik 2012, 19:25

Witam,

Mam następujący problem: Merc (C220) szarpie i stuka, ale gdy odepnę wężyk (idzie przez jakąś puszkę do przepływomierza) szarpanie i stukanie ustępuje. Sory, nie wiem od czego jest ta puszka, może będziecie wiedzieć o co biega. Ktoś, kto ma dużo większe pojęcie o silnikach stwierdził, że przyczyną szarpania jest przepływomierz.

Mam do szanownych forumowiczów pytanie: Jak dobrać przepływomierz?
Ten co mam chyba jest oryginalny, bo jest numer z logiem merca na początku.
Jest na nim numer: (po logo mercedesa) 604 098 031,
numer silnika odczytany po VIN: 604910 10 033475.

Camel- - 23 Październik 2012, 12:22

Jakoś nie kojarzy mi się w OM 604 przepływka...

Ten numer po wpisaniu kojarzy mi się z zaworem recyrkulacyjnym, ale najlepiej, żeby potwierdził ktoś z takim motorem :)

doboszo - 23 Październik 2012, 17:56

Kolega chyba dobrze mówi. To jest jak na obrazku.
http://img07.allegroimg.p...6/40/2721564097

Jak odepnę czarny wężyk, jak ten na dole, na zdjęciu, to przestaje szarpać i stukać. Czyli zawór recyrkulacyjny EGR do wymiany?

TaxMan - 6 Listopad 2012, 13:25
Temat postu: Okragła wtyczka przepływomierza
Witam,

nabyłem na allegro przepływomierz http://allegro.pl/mercede...2745526675.html
co dziś pozwoliło mi radośnie stwierdzić ze dałem dupy.

W całym internecie klepią że będzie pasował do w202 c 180 a tu sie okazuje ze pod maska mam wtyczkę płaską.
Przepływka jak widać na zdjęciach okrągłą.

Czy da się jakoś obejść ten problem, przejściówka, inny kabel ?

Czy tez muszę pogodzić się z faktem ze za głupotę się płaci i nabyć raz jeszcze przepływkę w porządnym sklepie ?

Axwell - 6 Listopad 2012, 13:35

a sprawdziłeś po numerach zgodność zakupywanego przepływomierza z tym który siedzi pod maską ? czy kupiłeś po prostu do w202 1.8 ?

zadzwoń do sprzedawcy, przedstaw sprawę dokładnie tak jak nam ją ukazałeś i być moze zwróci Ci kasę lub wymieni na właściwą.

TaxMan - 6 Listopad 2012, 14:41

Problem jest w tym ze poważnie podejrzewam ze mój przepływomierz jest od ropniaka więc sprawdzanie po numerze na nim zawartym uznaje za bezcelowe.

Info w sieci które udało mi się zdobyć wskazywało na numer 000940048 czyli bosch 0280217100. Taki dostałem według oznaczeń na obudowie. A tu dupa zbita :(

Może ktoś z forum mógł by mi podać numer działającej u niego przepławki w202 na silniku c180.

badmojo - 6 Listopad 2012, 14:53

TaxMan Na pewno masz wpisany poprawnie WIN w podpisie?
Jest coś takiego jak EPC online gdzie można się posiłkować w takich wątpliwościach, ale Twojego nr nie rozpoznaje...
http://www.auto-parts.spb...b&client=dr2000

sebek88p - 6 Listopad 2012, 15:01

TaxMan,

PIERBURG 7.22684.09.0

0 280 217 115 BOSCH
0 280 218 075 BOSCH
0 281 002 384 BOSCH
0 281 002 489 BOSCH
0 281 002 535 BOSCH
0 928 400 314 BOSCH
0 928 400 468 BOSCH
0 928 400 527 BOSCH

Abdul - 6 Listopad 2012, 15:05

badmojo, bo w podpisie zamieniona jest kolejność (WBD zamiast WDB).
TaxMan, z EPC dostałem taki nr dla Ciebie:

A 000 094 09 48 MASS AIRFLOW SENSOR

badmojo - 6 Listopad 2012, 15:13

Abdul napisał/a:
badmojo, bo w podpisie zamieniona jest kolejność (WBD zamiast WDB).

O rzesz Ty bardziej spostrzegawczy. :P

TaxMan Czyli powinien tak wyglądać:
http://www.fotosik.pl/u/s...yn/album/582561

TaxMan - 7 Listopad 2012, 12:08

Wielkie dzięki za pomoc. Udało mi się uzgodnić wymianę u sprzedawcy.

Stopkę też zaktualizowałem.

Warunek - 19 Luty 2014, 20:37

Nadal się bujam z tym problemem.
Na zimnym na benzynie po dodaniu gazu dławi się i strzela, jak rozgrzany to obojętnie na jakim paliwie po wciśnięciu do dechy przydławia się, a przy wysprzęglaniu czasem zdechnie.
Nie wiem ocb. Life data mi nie chodzi i nie mam podglądu czy przepływka daje jakieś sygnały
Mierzyłem miernikiem prąd w przepływce. Sprawa wygląda tak: na sygnałowym Pinie (1) jest 9,1 V i znikome wahania nawet po przygazówie, a zasilający pokazuje mi 14,1 V i też bardzo niewielkie wahania, w okolicy 0,5V. Oba bez zanikania prądu.
Padnięta przepływka czy coś innego obstawiacie?

Javoreczek - 20 Luty 2014, 10:28

Te 9,1V na sygnałowym to całkiem od czapy wynik. Tam przy maksymalnym przepływie powinno być góra coś koło 4,7V
Warunek - 20 Luty 2014, 21:49

Javoreczek napisał/a:
Te 9,1V na sygnałowym to całkiem od czapy wynik. Tam przy maksymalnym przepływie powinno być góra coś koło 4,7V

Hmm ciągle się wstrzymuję z zakupem sprawnej przepływki, jednak wiele wskazuje na to, iż moja jednak już skończyła żywot :?
Ktoś może coś podradzi jeszcze?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group