To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Przepływomierz

madzara31 - 11 Maj 2014, 15:15

Moje zdanie jest takie, że diesel to na gwoździu pojedzie, a w przypadku benzynowca lepiej stosować się do dedykowanego modelu. Osobiście uważam że M 111 nie jest wcale tak wyrozumiałe na rodzaj wkładu.Kupić Pierburga lub Magneti Marelli ( Bosch ma chore ceny) i mieć z głowy.
Co zrobi zainteresowany ? Jego auto - jego przepływka.

MICHAL200 - 11 Maj 2014, 16:03

Ja mam Pierburga i odpukac. Bosch nie dosyc ze ma wysokie ceny to i tak duzo osob mowi ze zszedl na psy.
barto125 - 3 Grudzień 2014, 20:59

Jaka może być przyczyna braku napięcia na odłączonej wtyczce od przepływomierza?
Powinno być między 2 a 4 pinem chyba coś koło 13V, u mnie jest 0.
Przewody wymienione od samego komputera do przepływomierza, przejście jest.

Javoreczek - 3 Grudzień 2014, 22:47

Srebrny przekaźnik?
barto125 - 3 Grudzień 2014, 22:54

Raczej nie, reszta elektroniki jest w porządku, ale sprawdzę.

[ Dodano: 8 Grudzień 2014, 14:44 ]
Przekaźnik ok.

albatros - 17 Wrzesień 2018, 08:42
Temat postu: C180 - przepływomierz - tryb awaryjny
Dzień dobry,
mam Mercedesa C180 W202 z 1998r w wersji Elegance, bez gazu.

Objawy problemu:
- silnik nie chce wejść na wysokie obroty, wskazówka dochodzi maksymalnie do 4 tysięcy,
- podczas ruszania brakuje mocy, łatwo zgasić silnik, nie da się ruszyć żwawo,

Błędy z komputera:
- 035 - regulacja sonda lambda; za uboga mieszanka,
- 050 - regulacja biegu jałowego; adaptacja za uboga,
- 084 - adaptacja chwilowa na biegu jałowym/obciążeniu częściowym; przekroczona granica adaptacji,

Zmierzyłem sondę lambda i mi wyszło, że jej wskazania są poprawne. Wydaje mi się, że problemem może być przepływomierz. Po jego odpięciu auto chodzi trochę lepiej. Można silnik wkręcić na wysokie obroty, ale problem przy ruszaniu pozostał. Jeździ się przyjemniej, spalanie jest na poziomie 8l/100km w trasie.

No i moje pytania:
1. Co warto sprawdzić dalej sprawdzać?
2. Czy ktoś miał takie błędy i wie co było przyczyną?
3. Czytałem, że po odpięciu komputer wchodzi w tryb awaryjny. Co to znaczy?

Tryb awaryjny dotyczy tylko wskazań przepływomierza, czy również jakiś innych czujników? Czy jeżeli po odpięciu przepływomierza znika problem to jednoznacznie sugeruje, że on jest zepsuty? Czy może jego odpięcie powoduje, że kilka innych czujników zostaje też odłączone?

4. W międzyczasie kupiłem używany przepływomierz. Po jego podpięciu auto nawet nie odpalało. Stwierdziłem, że jest on na pewno zepsuty, jednak nie jestem pewny w takim wypadku, czy mój też jest uszkodzony.

Pozdrawiam,
Albatros

lech149 - 17 Wrzesień 2018, 11:04

Ten nowy/zepsuty po założeniu , ale bez podpięcia też nie odpala ? :evil:
albatros - 22 Grudzień 2018, 21:35

Trochę długo nie odpowiadałem, bo zmęczył mnie temat, jednak z nową energią mam zamiar rozwiązać problem.

Próbując rozwiązać problem kupiłem przepływomierz - zamiennik za 85 zł. Ciężko mi jednak powiedzieć czy jest on sprawny.

1. Dobrym objawem jest, że z nowym przepływomierzem silnik kręci się w pełnym zakresie obrotów. Wydaje się, że mercedes jest mniej dynamiczny niż z odpiętą wtyczką od przepływomierza. Wnioskuję, że skoro z poprzednim (oryginalnym) nie możliwe było kręcenie powyżej 5K obr/min, a z nowym zamiennikiem jest, to poprzedni był zepsuty.

2. Z podpiętym przepływomierzem auto czasem gaśnie na biegu jałowym.

3. Jak mogę sprawdzić czy mój przepływomierz jest sprawny? Co mogę zmierzyć?

4. Komputer pokazuje błąd 050 - uboga mieszanka na biegu jałowym. W różnych miejscach nie znalazłem informacji o tym, że przyczyną błędu może być przepływomierz.

Zastanawiam się czy powinienem założyć nowy temat?

Pozdrawiam,
Albatros

barto125 - 23 Grudzień 2018, 02:03

Te tanie zamienniki często nie działają, lepiej używkę oryginalną ze szrotu kupić.

Tak co mi do głowy przychodzi - przepustnica do wyczyszczenia i EGR do sprawdzenia, może się nie domyka i za dużo powietrza silnik dostaje = uboga mieszanka / gaśnięcie

albatros - 23 Grudzień 2018, 21:07

Dzisiaj miałem możliwość przełożyć przepływkę z W203. Auto chodzi dobrze. Na komputerze nie wywaliło błędu 050, ale doszedł błąd 035 - sonda lambda - uboga mieszanka.

Mam zamiar kupić przepływomierz boscha. Gdzie mi polecacie go kupić? Mój poprzedni oryginalny miał numery:

BOSCH 0 280 217 114
000 094 09 48
LM 0019

Na allegro widzę, że przepływomierze Boscha do W202 mają różne numery katalogowe. Czym one się różnią? Opłaca się kupić na allegro, czy mogę trafić na podróbkę? Jakieś rady?

Albatros

K2_Costa - 23 Grudzień 2018, 23:20

Nie chcę nic mówić, ale przepływka jak już to od pierburg'a.
barto125 - 24 Grudzień 2018, 01:17

Kupuj o tych samych numerach, o innych są do innej pojemności/inny typ wtyczki - nie dogada się.

@K2_Costa, wydaje mi się, że były i od Pierburga i od Bosha oryginalnie montowane.

K2_Costa - 24 Grudzień 2018, 09:55

Wiem, że były - ale Pierburg jest lepszy od dzisiejszego boscha. A jeśli kupujesz nowe - to warto tą dodatkową kwotę dołożyć do Pierburga.
WoleMerce - 24 Grudzień 2018, 13:44

Przecież Pierburg jest tańszy od Boscha.
K2_Costa - 24 Grudzień 2018, 19:44

Jesteś pewien?

Boscha kupisz razem z obudową - wtedy fakt będzie droższy, ale sama przepływka droższa jest z Pierburga.
Na szybko spojrzałem jakie mają w intercarsie przepływki pod w202 c230 kompresor, ceny oczywiście z kosmosu - ale jakoś nie widzę, żeby Bosch był droższy.
Kasa Twoja kupisz co będziesz chciał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group