To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Przepływomierz

Javoreczek - 16 Grudzień 2008, 09:49

guardian_angel, odłączenie akumulatora kasuje parametry autoadaptacji, które zazwyczaj przechowywane są w pamięci RAM urządzenia. W pewnych styuacjach, kiedy te parametry sa błędne (np na skutek jeżdżenia samochodem z uszkodzonym przepływomierzem lub jakimkolwiek inbym czujnikiem) odłączenie akumulatora może poprawić sytuacje. Chociaż oczywiscie nie można tego traktować jako panaceum na wszystkie problemy z silnikiem.
guardian_angel - 16 Grudzień 2008, 09:56

Javoreczek napisał/a:
pamięci RAM
jest pamięcią podręczną czyli nietrwałą i znika w momencie braku zasilania jak np przez wyłączenie zapłonu lub odłaczenie akumulatora, ale to nie znaczy że kasowane są błędy pamięci ROM. Tak oczywiście zgodzę się z tym że należy odączać akumulator przy naprawach elektryki i elektroniki samochodu żeby nie spowodować spięć, przepieć, i innych błędów które może zapisać komputer. Zresztą tak mówi instrukacja Mercedesa. Gdyby np. funkcja włączenia ssania przy uruchamianiu silnika była zapisana w pamięci ROM to za każdym razem trzeba by kasować ten błąd żeby bez potrzeby nie jeździć na ssaniu. Jak dobrze zauważyłeś autoadaptacja jest zapisywana do pamięci podręcznej RAM wiec po każdorazowym uruchomieniu silnika, do komputera trafiają inne parametry pracy. Osobiście wymieniałem czujnik ABS, oczywiście przy odłaczonym akumulatorze, po wymianie i podłaczeniu zasilania kontrolka nadal się paliła przez 10 sekund i zgasła. Nie musiałem ponownie odłaczać akumulatora celem zresetowania pamięci RAM. Przepustnicę też czyściłem i robiłem adaptację. Ale wszystko bez resetowania. Tylko na odpiętym akumulatorze, no i pracuje elegance bez błędów na komputerze.
pozdrawiam

Nex@pl - 16 Grudzień 2008, 10:26

guardian_angel napisał/a:
Drogi btx. Odpięcie jak to piszesz aku w domyśle akumulatora nie spowoduje wykasowania błędów z komputera. Jedynie co się stanie to wyzeruje się zegarek i radio powróci do ustawień fabrycznych. Pamięć komputera jest zapisywana do pamięcie ROM lub FLASH co znaczy, że pamięć jest odczytywana lub zapisywana tylko i wyłącznie w momencie uruchomienia odpowiednich procedur przez komputer. tzn. zostanie dostarczone zasilanie i odpowienie dane do kości pamięci. Czyli jak by to wytłumaczyć na chłopski rozum to do podtrzymania pamięci komputera nie jest potrzebny żadny prąd. Wyobraźcie sobie że gdyby komputer za każdym razem resetował się po odłaczeniu akumulatora to straciłby wszystkie zapisane dane, parametry pracy silnika i etc. po prostu był by jak po TOTALNYM FORMACIE. Proszę wiec Was użytkowników którzy podobno kasują błędy przez odłączenie akumulatora żeby nie wprowadzali innch użytkowników w błąd logicznego myślenia.


Racja, ale nie dokońca, niektóre ustawienia trzeba na nowo programować (szyby nie szyby), dodatkowo samochód traci jakby "kalibrację" po odpięciu aku i musi dojść do siebie co może potrwać nawet kilka dni, zależnie od jazdy. Nie wyssałem tego z palca - ostatnio jak padł mi alternator i musiałem rozpiąć aku na dwa dni to potem nie równo wkręcał się na obroty i skończyło się na adaptacji przepustnicy.

btx - 16 Grudzień 2008, 11:49

guardian_angel,
Cytat:
ale to nie znaczy że kasowane są błędy pamięci ROM

z pamieci ROM NIGDY nie skasujesz danych
Read Only Memory - pamiec TYLKO i WYLACZNIE do czytania. Programowana raz w fabryce i koniec.
Pamieci FLASH zgadza sie mozna kasowac i wgrywac od nowa. Np. sterownik silnika ma we FLASHu wgrany program. W starszych modelach byla zapisywana w ROM, bo nie bylo jeszcze flashy. A pamiec bledow w RAM, gdzie po odlaczeniu aku, auto tracilo pamiec.

Adaśko - 16 Grudzień 2008, 14:21

Wtrące dwa grosze do tego co piszecie. Ja wymieniałem przepływomierz, czyściłem przepustnicę i jeszcze parę rzeczy. Po naprawach jeździłem jakiś czas zanim pojechałem sprawdzić błędy-było zero. Według mnie jeżeli wymieni się odpowiednie rzeczy i z autem jest wszystko ok, błędy związane z silnikiem są poprawiane (żeby nie powiedzieć kasowane), pozostają mniej ważne, jak awaria klimatyzacji czy temu podobne. Przepustnica na ten przykład sama zaadoptowała się po kilkunastu kilometrach bez żadnych egzorcyzmów.
Takie moje zdanie z obserwacji własnej :roll:

btx - 16 Grudzień 2008, 15:23

prawdopodobnie komputer po chyba 19 czy 20 odpaleniach jak nie wykryje bledu, ktory byl zapisany wczesniej to sam go usuwa, tak ktos pisal kiedys tu na forum.
majk201 - 16 Grudzień 2008, 19:57

grucha383 napisał/a:
U mnie na kompie ciągle pojawia się błąd nieprawidłowej mieszanki paliwowej, może to być od przepływomierza ?


Mam nadzieję że coś pomogę - troszke się podepne
Powodem tego może być zle dobrany filtr powietrza (tak było u mnie) lub już zużyty filtr. Przeszedłem to na 2 samochodach moim i siostry w obu gwiazdach zastosowałem zamienniki - nie pamiętam jakiej firmy. Mechanik sprawdzając samochody na komputerze stwierdził zbyt ubogą mieszanke. I pierwsze jego pytanie to było jakie mamy świece zastosowane i kiedy wymienione były filtry powietrza.

btx - 17 Grudzień 2008, 09:27

Cytat:
stwierdził zbyt ubogą mieszanke

u mnie jak byk padniety przeplywomierz to pokazywal blad BOGATA mieszanka[/b]

sly1979 - 19 Grudzień 2008, 02:04

Witam.

U mnie jest taki problem, że obroty dochodzą max do 4500 i zaczyna sie silnik dławic tak jaby chiał więcej ale nie mógł. Czasami dojdzie do ok. 3000 obrotów i komp odcina zapłon. Bylem podłaczyć go pod kompa i wyszło "błąd cewek 1-4". Po wymianie cewek i sprawdzeniu przewodów wysokiego napiecia (świece też wymienione) cały czas to samo... Niby wszystko sprawdzone jest oki ale... oki nie jest :( Nawet przepływke sprawdzałem (od kumpla przełożylismy) i u niego działala rewelacyjnie. Co robic?

btx - 19 Grudzień 2008, 07:58

miałem identycznie jak ty, tez pokazywalo mi blad cewki 1-4,
wymienilem swiece, cewke i dalej to samo.
Kupilem nowy oryginalny przeplywomierz bosch za 450zl. www.kolmot.com.pl - jak reka odjal, samochod idzie teraz znacznie lepiej a obroty ida do 6000:).

PS z obrotami mialem tak samo, max 4500, a czasami max 3000.
Na taki sam przeplywomierz zamieniles sie z kolega, zeby sprawdzic ? te same numery seryjne tych przeplywek ?

sprawdz jeszcze dla pewnosci SONDE LAMBDA, bylo na forum jak ja sprawdzic, czy dziala.
powinna pracowac w zakresie od 0.2 do 0.8V na forum na 100% jest watek o tym.
Pali Ci wiecej auto ?

_Pawel_ - 19 Grudzień 2008, 11:08

witam :)
moze i ja wtrace moje 3 grosze,
zapytalem poprzednio jak sie ma odlaczanie aku do pamieci komputera i kasowania bledow.
Odpowiedz jak widze jest rozmazana i w sumie dalej nie wiem.
Napisze co wynika z mojego doswiadczenia, moze ktos z tego skorzysta, tak jak ja poduczylem sie z postow innych kolegow.

1. auto sie dlawilo po odpalaniu, przygasalo na zimnym silniku, przyczyn moglo byc kilka.
2. wyeliminowalem to co i tak potrzebowalo wymiany (i jest w miare tanie i proste do zrobienia): filtr powietrza, paliwa, swiece i kable. Wyczyscilem tez przepustnice.
3. zanotowalem lekka poprawe ale dalej byly objawy przygasania
4. kupilem przeplywke (podroba niemiecka)
5. w instrukcji przeplywki bylo napisane, zamontowac, wlaczyc silnik i czekac 1godzine!! na wolnych obrotach.
6. jako, ze z odpowiedzi kolegow z forum wynikalo, ze po montazu nie zostawiali auta na wolnych obr, ja zrobilem wersje posrednia. Odpalilem auto i zostawilem na 40minut na wolnych.
7. auto po wymianie odpala bardzo ladnie, byl troche problem, ze jak naciskalem gaz to sie lekko dlawil ale to ustalo po ok 100km.
8. przez pierwsze 200km tez wiecej palil (ok 2 litr). Teraz juz sie to normuje, na moje oko wraca do normalnosci.

tyle moich doswiadczen. Teraz mam do Was pytanie. Czy jechac i kasowac bledy w komputerze? jesli takowe sa. Czy jazda z bledami powoduje jakies konsekwencje?
skoro auto jezdzi znakomicie.

pozdrawiam
pawel

btx - 19 Grudzień 2008, 11:15

ile dales za podrobe niemiecka tego przeplywomierza ?
dziwne, ze Ci az tyle palil wiecej.

Z czystej ciekawosci mozesz pojechac i pokasowac.
Jednak jesli auto jezdzi dobrze to ja bym nie jechal.

_Pawel_ - 19 Grudzień 2008, 11:20

hej btx
przeplywka 65 euro.
spalanie teraz powinno byc jak kiedys, sprawdze niedlugo

na komp nie zamierzam jechac, bo dla ciekawosci nie bede wydawal kasy ;-)
chodzi mi raczej czy sa jakies niebezpieczenstwa 'niekasowania bledow'?

Axwell - 19 Grudzień 2008, 11:20

Podjechałem na wymiane alternatora... oczywiscie spec nie miał odpowiedniego urzadzenia które zakładamy na aku by nie spowodować zwarcia a temsamym nie nawalic błędów w kompie... no i stało sie, błedy przepływki i komputer...


z mojego doświadczenia, w mondeo nastepuje samo Adaptacja przepływomierza.
w mercedes niestety nalezy udac sie pod komputer.



auto dławiło sie, nie jechało, nie miało przyspieszenia ogólnie lipa jakich mało.

po kompie, ustało.

btx - 19 Grudzień 2008, 11:38

Axwell,
Cytat:
oczywiscie spec nie miał odpowiedniego urzadzenia które zakładamy na aku by nie spowodować zwarcia a temsamym nie nawalic błędów w kompie


jakie to urzadzenie ? przeciez jak sie odlaczy alternator to nie nalapiesz bledow (dopoki nie zapalisz auta - blad ladowania pewnie sie pojawi)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group