To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Przepływomierz

Adaśko - 10 Lipiec 2012, 19:54

Biały napisał/a:
W sumie przepływki i tak szybko padają
jak kupuje się używane i nieznanego pochodzenia to może tak. Ludzie kupują oszczędzając i dlatego takie opinie są. Ja swoją wymieniłem na nową chociaż oryginalna u kolegi dalej hula. Wymieniłem bo podejrzewałem przepływomierz. W sumie okazało się coś innego, ale jak już kupiłem nową to zostawiłem sobie, a starą odstąpiłem i do tej pory ona śmiga jak złoto. Nowa to BOSCH, stara była oryginalna.
Camel- - 10 Lipiec 2012, 20:59

Oryginał też Boscha. Także brałbym Boscha.
pinocchio - 11 Lipiec 2012, 08:32

Zdecydowanie Bosch. Inne rozwiązania to strata pieniędzy.
Biały - 17 Lipiec 2012, 12:36

Wymieniłem i ustały problemu z:
- długim kręceniem rozrusznika gdy silnik był rozgrzany
- falowaniem obrotów
- dławieniu się silnika podczas dodawania gazu
- ogólnej opóźnionej reakcji na gaz
Dzięki za rady Panowie. Chwilowo pojawił mi się uśmiech na twarzy :)

lukaszkonrad - 17 Lipiec 2012, 13:31

potwierdzam opcje 'tylko bosch'

pozatym nowy w inter team'ie kupiłem za 285zł (zniżka około 100zł) nr 0 280 218 081 , niczym się ponoć nie różni od tego za ponad 8 stów - ten za 8pak ma ponoć szersze zastosowanie (nr.0 280 217 114)

vlodek - 17 Lipiec 2012, 16:10

Mam mały problem z autem kumpla. '98r W208 200K. Auto zostało zagazowane i pojawiły się problemy z jazdą na Pb. Mianowicie auto dopóki nie osiągnie 80*C szarpie, przerywa i ogólnie powyżej 2k obr nie da się jechać. Po podłączeniu okazało się się, że wtryski LPG są za małe nie ma siły, żeby autko na nich jeździło. Gazownik zgodził się wtryski wymienić(za tydzień) i auto teraz znowu jeździ na Pb ale instalacją zdążyła nasiać błędów zbyt ubogiej mieszanki. Autko jak wcześniej wspomniałem przerywa i dusi się, więc zostały wymienione cewki, kable, świece. Po zmianie tego wszystkiego poprawy brak. Po odłączeniu przepustnicy kompressora auto jest muł ale nie przerywa. Próbowaliśmy też odłączać też przepływomierz ale po jego odłączeniu auto wcale nie chce wchodzić na obroty. Na kompie pokazuje błędy ubogiej mieszanki oraz wypadania zapłonów. Po przejechaniu kilkuset metrów komputer silnika wyłącza 2 wtryskiwacze i chodzi jak traktor. Zgaszenie i odpalenie pomaga.

Jak myślicie przepływomierz?

sebek88p - 17 Lipiec 2012, 17:06

vlodek, identyczny problem mial mój kolega z 2.0 kompressorem jak mu przepływka padła. Podmieniliśmy od mojego C180 przepływomierz i jego kompressor odżył. Jeśli masz możliwość podmień się z kimś na chwile i zobaczysz czy to coś da :)
vlodek - 17 Lipiec 2012, 18:02

Własnie nie mamy z kim podmienic. Jutro jeszcze wymienimy filtr paliwa i zmierzymy ciśnienie na listwie wtryskowej ale mam złe przeczucia.
lukaszkonrad - 18 Lipiec 2012, 10:59

vlodek, ja na waszym miejscu zmienil bym gaziarza....
vlodek - 18 Lipiec 2012, 12:44

To ja wiem, ale gwarancja, jest i pojechaliśmy zmienić te wtryski bo mu valteki wsadził reszta instalacji jest OK. Auto cały czas teraz jeździ na benzynie. Właśnie teraz nie wiadomo, czy instalacja zrobiła takie zamieszanie czy po prostu to zbieg okoliczności, że przepływka padła.
mchali - 6 Sierpień 2012, 15:41

siemano, mam takie dość pewnie głupie pytanie ale zapytam z ciekawości :) Chodzi o to że są silniki 2.5 td z przepływomierzem i bez, ja mam bez. Czy da się jakoś obejść ten przepływomierz w silniku w którym on się znajduje ? :)
old1977 - 7 Sierpień 2012, 23:25

nie za bardzo bo przepływka wysterewuje egr
mchali - 9 Sierpień 2012, 20:29

tylko tyle że egr? Czyli zaślepić egr i można jeździć ? :O :>
Krzychs2 - 9 Sierpień 2012, 21:28

vlodek napisał/a:
Właśnie teraz nie wiadomo, czy instalacja zrobiła takie zamieszanie czy po prostu to zbieg okoliczności, że przepływka padła

Źle dobrane mapy wtrysków gazowych mogą narobić niezłego zamieszania z mapami benzynowymi. Cały szkopuł w tym by mapy obydwu rodzajów paliwa były maksymalnie zbliżone, w innym przypadku komputer będzie wiecznie korygował mieszankę.

old1977 - 10 Sierpień 2012, 07:34

mchali napisał/a:
tylko tyle że egr? Czyli zaślepić egr i można jeździć ? :O :>

nie tylko samo zaślepienie może nie dokońca załatwić sprawę,jeśli sterownik wchodzi w tryb awaryjny z automatu ogranicza dawki paliwa aby nie uszkodzić silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group