To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Przegub elastyczny wału

GREG - 19 Maj 2008, 20:33
Temat postu: Przegub elastyczny wału
Witam.
W piątek wymianiłem olej w ASB. Skrzynia chodzi dużo płynniej co mnie ogromnie cieszy, ale to jeszcze chyba nie to, co powinno być. Zauważyłem, że jest jeszcze coś nie tak z wałem.
Dziś wszedłem do kanału i zauważyłem duży luz na wale. Po pokręcaniu wałem w jedną i drugą stronę okazało się, że mam luz na przegubie elastycznym przy skrzyni biegów ( automat ).
Czy ciężko jest wymienić samemu ten przegub? Miejsca jest dość mało a i rączki pianisty by się przydały :wink: . Może robiliście to już u siebie i macie jakieś cenne uwagi ? Czy coś trzeba albo można zdemontować z okolic przegubu, żeby było lepsze dojście ( zaraz pod przegubem jest podpora skrzyni ). Może jakieś specjalne narzędzia ?

Pozdrawiam i dzięki :mrgreen: :mb:

Borat - 19 Maj 2008, 21:28

W sumie temat nie jest trudny, ale jest tam dosc malo miejsca. NA pewno podpore skrzyni musisz zdemontowac, później luzujesz śruby przy przegubie i je wykrecasz.
Wszystko jest pieknie jak wał na łączeniu nie jest zapieczony i da sie spokojnie cofnąć, jak nie to zaczynają sie jaja.
Pamietaj aby dobrze wsadzić nowy łącznik (będziesz miał napisy która strona od strony skrzyni). Jak sie uda zmienic, to skrecamy i po sprawie.
Rysuneczek poglądowy - klik

GREG - 19 Maj 2008, 21:35

Dzięki za podpowiedź Borat
Daniel - 19 Maj 2008, 22:11

uważam, że nie powinno byc problemu, pamiętaj tylko aby śruby od łącznika (właściwie to powinno się mówic - sprzęgło podatne) wału posmarowc zapiekaczem do gwintow, lub najlepiej kupic nowe (i tez posmarowac zapiekaczem)

i jeszcze jedna uwaga - po zmontowaniu wału napędowego nie skręcasz nakrętki na łączeniu, tylko robisz runde w koło komina (tak ze 2-3 km, najlepiej po lekkich dziurach) to spowoduje zniwelowanie naprężeń na łącznikach właśnie - to bardzo ważne!!

potem dokręcenie nakrętki - i kolejne kilometry przed toba :)

Hubertus - 20 Maj 2008, 07:48

Czy ten tzw. "VIBRATION ABSORBER " jest taki sam dla wszystkich modeli?
jjankiello - 20 Maj 2008, 23:35

Hubertus napisał/a:
Czy ten tzw. "VIBRATION ABSORBER " jest taki sam dla wszystkich modeli?

NIE - zobacz w ruskie EPC jaki numer i typ potrzebujesz...

Mała uwaga - przed dokręceniem śrub należy zwrócić uwagę, by kołnierze tulejek łącznika weszły dobrze w zatoczenia (ranty) otworów na krzyżaku/ach - wtedy nie potrzeba robić rundek, bo naprężeń nie będzie - tulejki wejdą właściwie na swoje miejsce.

Daniel - 21 Maj 2008, 07:30

jjankiello napisał/a:
Hubertus napisał/a:
Czy ten tzw. "VIBRATION ABSORBER " jest taki sam dla wszystkich modeli?

NIE - zobacz w ruskie EPC jaki numer i typ potrzebujesz...

Mała uwaga - przed dokręceniem śrub należy zwrócić uwagę, by kołnierze tulejek łącznika weszły dobrze w zatoczenia (ranty) otworów na krzyżaku/ach - wtedy nie potrzeba robić rundek, bo naprężeń nie będzie - tulejki wejdą właściwie na swoje miejsce.


zle mnie zrozumiales - rundę "w koło komina" robi sie juz po skręceniu łącznika z krzyżakami a przed dokręceniam nakrętki która "spina" obydwie połówki wału. pewnie gdyby zastosowac obydwa łączniki nowe, to nie trzeba by tego robic, ale nigdy to nie zaszkodzi.

[ Dodano: 21 Maj 2008, 12:25 ]
wracając jeszcze raz do wału napędowego:

z likwidacja naprężeń w łącznikach jest podobnie jak z likwidacją naprężeń w tulejach stabilizatora (pisał o tym sewan) - podczas montażu tuleje centrujące mogą ciasno wchodzić w krzyżaki i to może powodować wykrzywienia w łącznikach (poosiowe). wiec po skręceniu lączników z krzyżakami a przed skręceniem nakrętki na wale warto przejechać parę metrów.

to nic nie kosztuje, a w zamian jest pewność, że wszystko sie "ułożyło" - zresztą jest to zalecenie o którym jest napisane w książce naprawczej

jjankiello - 22 Maj 2008, 19:53

Daniel napisał/a:
zresztą jest to zalecenie o którym jest napisane w książce naprawczej
Spoko :)
Hubertus - 23 Maj 2008, 08:56

jjankiello napisał/a:
zobacz w ruskie EPC jaki numer i typ potrzebujesz...


092 2024100747 001 M VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT
092 2024100247 001 M VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT
092 2024100147 001 M VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT
092 2024100947 001 A VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT *007
092 2024101047 001 A VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT *009

A czy mogę prosić o podpowiedz na jakiej zasadzie mam to dobrać? Na podstawie nr. VIN?

Daniel - 23 Maj 2008, 09:50

tak, na podstawie VIN
tadziu - 5 Luty 2014, 18:03

Witam, pozwolę sobie na odgrzanie kotleta.

Czas przyszedł na sprzęgła wału i podporę. O ile z podporą nie ma problemu to sprzęgieł jest sporo.

Jest ktoś, kto mi poda numery katalogowe sprzęgieł, jakie powinienem kupić. Wszędzie podają różne i radzą wyciągnąć i podać wymiary, ale ja za bardzo nie mogę sobie pozwolić na rozdłubanie auta na dwa dni.

Jeszcze pytanie czy inwestować w tuleje centrujące czy one raczej się nie psują/zużywają?

Aloiz - 5 Luty 2014, 20:37

:D :D
Krzyś - 5 Luty 2014, 20:51

Aloiz, chyba chodziło o sprzęgło podatne (pot. przegub elastyczny wału).

tadziu, ja jakoś dobrałem sobie przy użyciu triangulacji źródeł: katalog febi, mbpartsworld.com i sklep inter cars :P

Aloiz - 5 Luty 2014, 21:17

Krzyś, mój błąd, złe zrozumiałem posta :)

tadziu,

przegub elastyczny walu:

Przedni: A2024100715

Tylni: A2024101015

asasyn18 - 5 Luty 2014, 21:30

Aloiz korzystasz może z tego EPC http://mb.ilcats.ru/ czy masz może inne źródło? :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group