To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem: strzelanie i gaśnięcie przy zimnym silniku

inigo - 8 Czerwiec 2008, 13:46
Temat postu: Problem: strzelanie i gaśnięcie przy zimnym silniku
Witam,

Od kilku dni mam problem: odpalam rano i po chwili gasnie, kiedy za 15 razem jakos trzyma obroty to tylko dlatego ze wciskam delaikatnie pedal gazu. Przy kazdej jednak wczesniejszej probie odpalania (z tych 15) to strzela w kolektor na benzynce.
Mam elegance z 1993 1.8 z gazem ale zawsze odpala na benzynie (taki sterownik gazu). w zeszlym roku wymienilem przepustnice a wczoraj swiece i nic nie pomoglo, aha, jak jest cieply to odpala i trzyma obroty bez problemu. proze o pomoc

Tu też byłem ;) /// Camel-

diagnosta.mb - 8 Czerwiec 2008, 21:00

Z modułem HFM ? - odepnij masomierz powietrza i zobacz co się będzie działo !
inigo - 9 Czerwiec 2008, 00:19

ale u mnie nie ma przeplywki, czy sadzisz ze zmiana kabli cos pomoze? zastanawia mnie ze jak jest cieply to pali dobrze, moze znow przepustnica do czyszczenia albo wymiany?
diagnosta.mb - 9 Czerwiec 2008, 09:06

Brzmi prawdopodobnie
Adaśko - 9 Czerwiec 2008, 09:28

Sprawdź może regulator ciśnienia na listwie gdzie są wtryski.
TomekE34 - 17 Wrzesień 2008, 18:19

Witam! U mnie jest podobnie, na zimnym silniku za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i po chwili zaczyna spadać z obr. jak spadnie po niżej 1 tys. słychać stukanie, lekko przerywa tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach po około minucie wchodzi na obroty i silnik równo pracuje. Byłem u paru mechaników i jeden twierdzi że to wina jakiegoś czujnika temperatury, drugi że się zalewa a reszta nie wie co to.
Marcin Pop. - 17 Wrzesień 2008, 20:26

diagnosta.mb napisał/a:
masomierz powietrza
:?: :?: :?:

Skoro ty jesteś diagnosta od MB to nazwij to "jak ustawa przewiduje" a nie po "druciarsku". Oj panie diagnosta... oj panie...

duvi - 20 Wrzesień 2008, 23:09

witam
Panowie, Prawdopodobnie macie tryb awaryjny komputera- NOULAUFT
U mnie w C180 gaz sekwencja było to samo; jak był zimny to za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i lekko przerywa. Byłem w mechanika od MB pod kompem i wyszedł tryb awaryjny( silnik pracuje bez sterowania komputerem) . Mechanik mówił że to od gazu (za bogata mieszanka) i komp łapie błędy i przełącza sie w tryb awaryjny. Teraz po resecie pracuje ok. ale musze jechac do gazowników niech reguluja bo cos spieprzyli (moze za duze dysze dali)

melon.p - 21 Wrzesień 2008, 21:16

Witajcie koledzy ja mam dokładnie to samo i nie mam gazu czy już wiecie może co to bylo?
misiekmis4 - 22 Wrzesień 2008, 20:50

witam! ja tez mam ten sam problem.na cieplym zapala i jest ok, a na zimnym zapali i zgasnie.za 2 strzalem zapali i sie duzi pozniej na ssaniu pochodzi ale nadal przez jakas minutle slychac jak przerywa po czym dojdzie do siebie i jest ok. nie mam gazu. nie jest to przepustnica ani czujnik temperatury.narazie nie wiem co robic. podpinany pod kompa nic nie wykazało...:-(((
TomekE34 - 23 Wrzesień 2008, 17:39

duvi napisał/a:
witam
Panowie, Prawdopodobnie macie tryb awaryjny komputera- NOULAUFT
U mnie w C180 gaz sekwencja było to samo; jak był zimny to za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i lekko przerywa. Byłem w mechanika od MB pod kompem i wyszedł tryb awaryjny( silnik pracuje bez sterowania komputerem) . Mechanik mówił że to od gazu (za bogata mieszanka) i komp łapie błędy i przełącza sie w tryb awaryjny. Teraz po resecie pracuje ok. ale musze jechac do gazowników niech reguluja bo cos spieprzyli (moze za duze dysze dali)



Witam! Kolego skoro masz sekwencję to silnik jak jest zimny (czy ciepły) to zapala na benzynie, dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się na gaz, tak więc to nie może być wina gazu. U mnie przełącza się na gaz przy 37 stopniach, dużo wcześniej jeszcze na benzynie już ładnie pracuje i nie przerywa. To musi być coś innego.

Adaśko - 24 Wrzesień 2008, 09:28

A wydech nie jest przytkany? No i prozaiczne może, ale w jakim stanie filtr powietrza jest, czy rura od filtra powietrza do silnika jest ok, tzn czy jest drożna, czy nie ma jakiejś szmaty w rurze dolotowej (spotkałem się z czymś takim, więc warto sprawdzić.)
HeMP - 24 Wrzesień 2008, 17:58

na poczatek polecam....

wlaczyc zaplon (wszystkie kontrolki zapalone) -pozostawic WLACZONY
odlaczyc minus od aku (podaje za minus bo latwiejszy dostep ;) )
po 3 sek ponownie podlaczyc ( minus) na 3 sek
odlacznie i podlacznie powtorzyc okolo 3 - 5 razy - beda slyszalne-praca przekaznikow i pompy paliwa
podlaczyc kleme na stale
wsiasc do autka i BEZ COFANIA kluczyka z zaplonu wlaczyc rozrusznik ( nie dodajac gazu - to nie trabant ;) )

mam nadzieje ze pomoze ... jak nie to.... pomyslimy dalej
pozdrawiam

Javoreczek - 25 Wrzesień 2008, 08:45

HeMP, możesz przybliżyc celowośc takich zabiegów?
IMHO takie odłączanie i podłączanie akumulatora przy włączonym zapłonie to najprostrza droga do pozbycia sie połowy elektroniki w samochodzie.

G. - 25 Wrzesień 2008, 08:47

Javoreczek napisał/a:
IMHO takie odłączanie i podłączanie akumulatora przy włączonym zapłonie to najprostrza droga do pozbycia sie połowy elektroniki w samochodzie.

+ wysyp postów na forum: "kto mi odkoduje radio?" ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group