Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:19
Problem: strzelanie i gaśnięcie przy zimnym silniku
Autor Wiadomość
inigo 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 13:46   Problem: strzelanie i gaśnięcie przy zimnym silniku

Witam,

Od kilku dni mam problem: odpalam rano i po chwili gasnie, kiedy za 15 razem jakos trzyma obroty to tylko dlatego ze wciskam delaikatnie pedal gazu. Przy kazdej jednak wczesniejszej probie odpalania (z tych 15) to strzela w kolektor na benzynce.
Mam elegance z 1993 1.8 z gazem ale zawsze odpala na benzynie (taki sterownik gazu). w zeszlym roku wymienilem przepustnice a wczoraj swiece i nic nie pomoglo, aha, jak jest cieply to odpala i trzyma obroty bez problemu. proze o pomoc

Tu też byłem ;) /// Camel-
Ostatnio zmieniony przez Camel- 3 Październik 2008, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diagnosta.mb 
diagnosta.mb

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 21:00   

Z modułem HFM ? - odepnij masomierz powietrza i zobacz co się będzie działo !
_________________
SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959
 
 
 
inigo 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 00:19   

ale u mnie nie ma przeplywki, czy sadzisz ze zmiana kabli cos pomoze? zastanawia mnie ze jak jest cieply to pali dobrze, moze znow przepustnica do czyszczenia albo wymiany?
 
 
diagnosta.mb 
diagnosta.mb

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 09:06   

Brzmi prawdopodobnie
_________________
SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 09:28   

Sprawdź może regulator ciśnienia na listwie gdzie są wtryski.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
TomekE34

Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Wołomin
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 18:19   

Witam! U mnie jest podobnie, na zimnym silniku za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i po chwili zaczyna spadać z obr. jak spadnie po niżej 1 tys. słychać stukanie, lekko przerywa tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach po około minucie wchodzi na obroty i silnik równo pracuje. Byłem u paru mechaników i jeden twierdzi że to wina jakiegoś czujnika temperatury, drugi że się zalewa a reszta nie wie co to.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 20:26   

diagnosta.mb napisał/a:
masomierz powietrza
:?: :?: :?:

Skoro ty jesteś diagnosta od MB to nazwij to "jak ustawa przewiduje" a nie po "druciarsku". Oj panie diagnosta... oj panie...
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
duvi 
duvi

Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 10
Skąd: kielce
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 23:09   

witam
Panowie, Prawdopodobnie macie tryb awaryjny komputera- NOULAUFT
U mnie w C180 gaz sekwencja było to samo; jak był zimny to za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i lekko przerywa. Byłem w mechanika od MB pod kompem i wyszedł tryb awaryjny( silnik pracuje bez sterowania komputerem) . Mechanik mówił że to od gazu (za bogata mieszanka) i komp łapie błędy i przełącza sie w tryb awaryjny. Teraz po resecie pracuje ok. ale musze jechac do gazowników niech reguluja bo cos spieprzyli (moze za duze dysze dali)
_________________
C180'93
 
 
melon.p 
melon C180 ESPRIT

Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 14
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 21:16   

Witajcie koledzy ja mam dokładnie to samo i nie mam gazu czy już wiecie może co to bylo?
_________________
Było 525tds:-/ jest C180 BLACK ESPRIT:-)
 
 
misiekmis4 

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 114
Skąd: częstochowa
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 20:50   

witam! ja tez mam ten sam problem.na cieplym zapala i jest ok, a na zimnym zapali i zgasnie.za 2 strzalem zapali i sie duzi pozniej na ssaniu pochodzi ale nadal przez jakas minutle slychac jak przerywa po czym dojdzie do siebie i jest ok. nie mam gazu. nie jest to przepustnica ani czujnik temperatury.narazie nie wiem co robic. podpinany pod kompa nic nie wykazało...:-(((
_________________
C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619
 
 
TomekE34

Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Wołomin
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 17:39   

duvi napisał/a:
witam
Panowie, Prawdopodobnie macie tryb awaryjny komputera- NOULAUFT
U mnie w C180 gaz sekwencja było to samo; jak był zimny to za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i lekko przerywa. Byłem w mechanika od MB pod kompem i wyszedł tryb awaryjny( silnik pracuje bez sterowania komputerem) . Mechanik mówił że to od gazu (za bogata mieszanka) i komp łapie błędy i przełącza sie w tryb awaryjny. Teraz po resecie pracuje ok. ale musze jechac do gazowników niech reguluja bo cos spieprzyli (moze za duze dysze dali)



Witam! Kolego skoro masz sekwencję to silnik jak jest zimny (czy ciepły) to zapala na benzynie, dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się na gaz, tak więc to nie może być wina gazu. U mnie przełącza się na gaz przy 37 stopniach, dużo wcześniej jeszcze na benzynie już ładnie pracuje i nie przerywa. To musi być coś innego.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 09:28   

A wydech nie jest przytkany? No i prozaiczne może, ale w jakim stanie filtr powietrza jest, czy rura od filtra powietrza do silnika jest ok, tzn czy jest drożna, czy nie ma jakiejś szmaty w rurze dolotowej (spotkałem się z czymś takim, więc warto sprawdzić.)
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
HeMP 
RWD fan

Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: stolica
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 17:58   

na poczatek polecam....

wlaczyc zaplon (wszystkie kontrolki zapalone) -pozostawic WLACZONY
odlaczyc minus od aku (podaje za minus bo latwiejszy dostep ;) )
po 3 sek ponownie podlaczyc ( minus) na 3 sek
odlacznie i podlacznie powtorzyc okolo 3 - 5 razy - beda slyszalne-praca przekaznikow i pompy paliwa
podlaczyc kleme na stale
wsiasc do autka i BEZ COFANIA kluczyka z zaplonu wlaczyc rozrusznik ( nie dodajac gazu - to nie trabant ;) )

mam nadzieje ze pomoze ... jak nie to.... pomyslimy dalej
pozdrawiam
_________________
zielony w temacie merca....
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 08:45   

HeMP, możesz przybliżyc celowośc takich zabiegów?
IMHO takie odłączanie i podłączanie akumulatora przy włączonym zapłonie to najprostrza droga do pozbycia sie połowy elektroniki w samochodzie.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 08:47   

Javoreczek napisał/a:
IMHO takie odłączanie i podłączanie akumulatora przy włączonym zapłonie to najprostrza droga do pozbycia sie połowy elektroniki w samochodzie.

+ wysyp postów na forum: "kto mi odkoduje radio?" ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,138 sekundy. Zapytań do SQL: 11